• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautiniu mastu vykstančios lenktynės seniau nebuvo vienas iš Japonijos automobilių gamintojų prioritetų. Tačiau viskas pradėjo keistis praėjusio amžiaus pabaigoje, kuomet į „WRC“ sceną žengė „Subaru“ ir „Mitsubishi“, o 1991 metais „Mazda“ laimėjo Le Mano lenktynes. Tačiau yra kita japoniška kompanija, kuri autosporte dirba kur kas uoliau nei konkurentai, tai – „Honda“.
Japonų bandymai siekti pergalių autosporte prasideda dar 1964 metais, kuomet „Honda“ pradėjo dalyvauti „Formulės 1“ varžybose. Tai buvo drąsus žingsnis, nes tuo metu pats gamintojas dar tik porą mėtų gamino automobilius, o automobilių sportas jiems buvo visiškai nauja sritis. Japonai taip pat buvo vieni pirmųjų, kurie gamino ne tik bolido kėbulą, bet ir variklį. Iki tol, tik „Ferrari“ ir „BRM“ komandos galėjo pasigirti tokiu pasiekimu. Nors turėdami savo sukurtus komponentus, „Honda“ didelių pergalių nepasiekė ir paliko autosporto karalienę 1968 metais.

autosporto-elitas5[1]

autosporto-elitas3[1]
Tačiau japonai neatitolo nuo atviro tipo automobilių sporto ir dalyvavo „Formulės 2“ varžybose, kol 1983 metais grįžo į „Formulę 1“ kaip variklių tiekėjai. Didelės pastangos atsipirko ir 1987 metais Nelsonas Pikė (Piquet) su „Williams“ bolidu, kuris turėjo „Honda“ širdį, laimėjo čempionatą. Sekančiais metais „Honda“ jau tiekė nuostabius, žvėriškai galingus, turbininius agregatus pergalingam „McLaren“ bolidui, kuris japonams atnešė dar keturis čempionų titulus.
2006 metais „Honda“ grįžo į „Formulę 1“ jau kaip bolidų konstruktorius, tačiau komandai nepavyko pasiekti ryškesnių pergalių ir gamintojas nusprendė pasitraukti iš brangaus sporto. Visa infrastrukūra ir technologijos buvo parduotos Rosui Braunui ir iš esmės „Honda“ technika gavo „Brawn GP“ pavadinimą. Rosas naudojo japonų sukurtą bolidą ir „Mercedes-Benz“ variklį.  Ši kombinacija su Džensonu Butonu už vairo 2009 metais komandai atnešė čempionų taurę.
„Honda“ sekėsi ne tik „Formulėje 1“. Japonų suprojektuoti nedidelio darbinio tūrio lenktyniniai varikliai link nugalėtojų pakylos varė „CART“ bolidus Amerikoje, o 2004 metais gamintojas susikoncentravo ties „Indy Car“ lenktynių serija, kurioje du metus iš eilės laimėjo komandos, naudojančios „Honda“ variklį. Logiška, jog japonų šedevro norėjo ir kiti varžovai, todėl jau 2006 metais dauguma „Indy Car“ bolidų buvo varomi būtent mūsų aptariamo gamintojo agregatais.

autosporto-elitas2[1]

autosporto-elitas-honda[1]
Įdomu tai, jog tais pačiais metais „Indianapolis 500“ lenktynėse visi prie starto linijos susirinkę bolidai buvo varomi „Honda“ varikliais, o šios varžybos tapo pirmosiomis istorijoje, kurių metu nebuvo nei vieno variklio gedimo. Nors šiuo metu japonai nebetiekia agregatų „Indy Car“ komandoms, tačiau mažalitražių, lenktyninių variklių gamyba nesustoja ir jie bus naudojami gamyklinėje „Honda“ komandoje, „WTCC“ čempionate. Kaip japonams ten seksis, parodys tik laikas.
Nors didžiausios „Honda“ pergalės yra pasiektos kaip variklių gamintojo, tačiau japonams visada tai įvykdavo aukšto lygio ir didelės konkurencijos varžybose. Tai tik reiškia, jog „Honda“ yra didelis žaidėjas autosporto arenoje.

Tarptautiniu mastu vykstančios lenktynės seniau nebuvo vienas iš Japonijos automobilių gamintojų prioritetų. Tačiau viskas pradėjo keistis praėjusio amžiaus pabaigoje, kuomet į „WRC“ sceną žengė „Subaru“ ir „Mitsubishi“, o 1991 metais „Mazda“ laimėjo Le Mano lenktynes. Tačiau yra kita japoniška kompanija, kuri autosporte dirba kur kas uoliau nei konkurentai, tai – „Honda“.
Japonų bandymai siekti pergalių autosporte prasideda dar 1964 metais, kuomet „Honda“ pradėjo dalyvauti „Formulės 1“ varžybose. Tai buvo drąsus žingsnis, nes tuo metu pats gamintojas dar tik porą mėtų gamino automobilius, o automobilių sportas jiems buvo visiškai nauja sritis. Japonai taip pat buvo vieni pirmųjų, kurie gamino ne tik bolido kėbulą, bet ir variklį. Iki tol, tik „Ferrari“ ir „BRM“ komandos galėjo pasigirti tokiu pasiekimu. Nors turėdami savo sukurtus komponentus, „Honda“ didelių pergalių nepasiekė ir paliko autosporto karalienę 1968 metais.

autosporto-elitas5[1]

autosporto-elitas3[1]
Tačiau japonai neatitolo nuo atviro tipo automobilių sporto ir dalyvavo „Formulės 2“ varžybose, kol 1983 metais grįžo į „Formulę 1“ kaip variklių tiekėjai. Didelės pastangos atsipirko ir 1987 metais Nelsonas Pikė (Piquet) su „Williams“ bolidu, kuris turėjo „Honda“ širdį, laimėjo čempionatą. Sekančiais metais „Honda“ jau tiekė nuostabius, žvėriškai galingus, turbininius agregatus pergalingam „McLaren“ bolidui, kuris japonams atnešė dar keturis čempionų titulus.
2006 metais „Honda“ grįžo į „Formulę 1“ jau kaip bolidų konstruktorius, tačiau komandai nepavyko pasiekti ryškesnių pergalių ir gamintojas nusprendė pasitraukti iš brangaus sporto. Visa infrastrukūra ir technologijos buvo parduotos Rosui Braunui ir iš esmės „Honda“ technika gavo „Brawn GP“ pavadinimą. Rosas naudojo japonų sukurtą bolidą ir „Mercedes-Benz“ variklį.  Ši kombinacija su Džensonu Butonu už vairo 2009 metais komandai atnešė čempionų taurę.
„Honda“ sekėsi ne tik „Formulėje 1“. Japonų suprojektuoti nedidelio darbinio tūrio lenktyniniai varikliai link nugalėtojų pakylos varė „CART“ bolidus Amerikoje, o 2004 metais gamintojas susikoncentravo ties „Indy Car“ lenktynių serija, kurioje du metus iš eilės laimėjo komandos, naudojančios „Honda“ variklį. Logiška, jog japonų šedevro norėjo ir kiti varžovai, todėl jau 2006 metais dauguma „Indy Car“ bolidų buvo varomi būtent mūsų aptariamo gamintojo agregatais.

autosporto-elitas2[1]

autosporto-elitas-honda[1]
Įdomu tai, jog tais pačiais metais „Indianapolis 500“ lenktynėse visi prie starto linijos susirinkę bolidai buvo varomi „Honda“ varikliais, o šios varžybos tapo pirmosiomis istorijoje, kurių metu nebuvo nei vieno variklio gedimo. Nors šiuo metu japonai nebetiekia agregatų „Indy Car“ komandoms, tačiau mažalitražių, lenktyninių variklių gamyba nesustoja ir jie bus naudojami gamyklinėje „Honda“ komandoje, „WTCC“ čempionate. Kaip japonams ten seksis, parodys tik laikas.
Nors didžiausios „Honda“ pergalės yra pasiektos kaip variklių gamintojo, tačiau japonams visada tai įvykdavo aukšto lygio ir didelės konkurencijos varžybose. Tai tik reiškia, jog „Honda“ yra didelis žaidėjas autosporto arenoje.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų