Naujų automobilių paklausa sausio mėnesį Europoje smuko keliose pagrindinėse regiono rinkose: Vokietijoje, Italijoje ir Prancūzijoje. Vien šiose trijose valstybėse užfiksuoti rezultatai lėmė bendrą, 2,6 proc. naujų automobilių rinkos nuosmukį
„Volkswagen“ naujus metus pradėjo užtikrintai
Praėjusiais metais „Volkswagen“ vadovai nuolatos kalbėjo apie sudėtingą gamintojo padėtį, priverstinius atleidimus, tačiau sausio mėnesio pardavimų duomenys rodo, kad Europoje „Volkswagen“ markės automobilių paklausa išaugo 15 proc. Tai gamintojui iškart padėjo įsitvirtinti lyderio pozicijoje.
Ryškų augimą sausio mėnesį užfiksavo „Renault“. Šios markės automobilių pardavimai išaugo 19 proc. Kita vertus, nepaisant gerų rezultatų, „Renault“ pagal pardavimų apimtis atsilieka nuo biudžetinius automobilius gaminančios „Dacia“.
Elektromobiliai metus pradėjo sėkmingai
Sausio mėnesį elektromobilių pardavimai Europos Sąjungoje išaugo trečdaliu – iki 124 tūkst. vienetų. Elektromobilių rinkos dalis išaugo nuo 11 iki 15 proc.
Už šį ženklų augimą atsakinga Vokietijos rinka, kurioje elektromobilių paklausa išaugo po daugiau nei metus trukusio smukimo.
Tradicinių benzininių ir dyzelinių automobilių rinkos dalis Europoje smuko iki 39 proc. Vien dyzelinių automobilių rinkos dalis sausio mėnesį siekė 10 proc.
Vis dėlto, šiuos pokyčius galima pagrįsti ne tik pasikeitusiais vairuotojų prioritetais. Automobilių gamintojai taip pat atsisako dyzelinių variklių, todėl pirkėjai turi vis mažiau galimybių įsigyti norimą automobilį su dyzeliniu varikliu.
Tuo tarpu hibridiniai automobiliai sausio mėnesį užėmė 35 proc. Europos rinkos. Tačiau į šią kategoriją patenka ne tik tradiciniai hibridai („Toyota RAV4“), bet ir „Mild-Hybrid“ pavarą turintys modeliai, kurie sudaro nemažą dalį parduotų automobilių.
„Stellantis“ praranda pozicijas
Sumažėjusi automobilių paklausa Prancūzijoje, Italijoje ir Vokietijoje skaudžiausiai smogė „Stellantis“ koncernui – sausį pardavimai Europoje smuko 18 proc.
Didžiausią nuosmukį fiksavo „Fiat“ ir „Opel“, tuo tarpu „Alfa Romeo“, vienintelis prekės ženklas visoje „Stellantis“ grupėje sugebėjo padidinti pardavimus.
Tuo metu Kinijos automobilių gamintojai Europoje toliau stiprino savo pozicijas. „SAIC“ valdomas prekės ženklas MG sausį pardavė 19 423 automobilius, o BYD užfiksavo įspūdingą 175 proc. augimą – pardavė 6 930 vnt.
Rekordinį šuolį demonstravo ir Polestar, kurio pardavimai išaugo 131 proc. iki 2 584 vienetų.
Iš viso Kinijos gamintojai sausį Europoje pardavė 38 706 automobilius.