Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Praėjusią savaitę pristatėme Pasaulio kėbulinių automobilių lenktynių čempionatą (WTCC), o šiandien jus supažindinsime su kiek mažesniu, bet taip pat jaudinančiu, Didžiojoje Britanijoje vykstančių „BTCC“ čempionatu.
„BTCC“ (British Touring Car Championship) istorija prasideda dar 1958 metais, kuomet vietiniai gamintojai nusprendė pagyvinti pardavimus ir kiek patobulintas serijinių modelių lenktynines versijas išleisti varžytis tarpusavyje. Patrauklus varžybų formatas, sąlyginai nedidelė savikaina, leido pritraukti minias žiūrovų. Populiarumas žadėjo sėkmę ir besivaržantiems gamintojams, todėl „BTCC“ pritraukdavo vis naujų gamintojų, įskaitant ir amerikietiškuosius. Vėliau, suvienodinus taisykles, amerikiečiai pasitraukė ir daugiausiai prie starto linijos stovėdavo europietiški bolidai, o pačio čempionato populiarumas visada išliko didžiulis.
Kaip supratote, lenktynėse dalyvauja tik modifikuoti serijiniai automobiliai – jokių formulių ar kosminių prototipų. Visi agregatai turi atitikti griežtas taisykles, o variklio darbinis tūris negali viršyti 2 litrų. Juos pasigaminti ir tobulinti gali pačios komandos, svarbiausia neperžengti nustatytų ribų, tačiau per vieną sezoną dalyviams leidžiama sunaudoti tik du variklius, kitu atveju laukia nemažos sankcijos. To siekiama sumažinti lenktynių savikainą bei užtikrinti lygias galimybes kiekvienai komandai.
Šiemetinis sezonas žymi naują „BTCC“ raidos atkarpą – visos dalyvaujančios komandos perėjo prie turbininių variklių, kurie yra montuojami „NGTC“ ir „Super 2000“ klases atitinkančiuose boliduose. Tai leidžia sulyginti abiejų klasių pajėgumus. Lenktynių teisėjams leista tikrinti kiekvieno variklio įpučiamą slėgį, kuris negali viršyti atitinkamos ribos. Taip pat komandos nebegalės gudrauti, uždėdamos skirtingų tipų padangas – tai reiškia, jog visos keturios padangos turės būti vienodos. Tačiau tai nėra vienintelis čempionato pasikeitimas, todėl apie viską nuo pradžių.
Lyginant su „WTCC“, šiemetiniame „BTCC“ pasikeitimų, susijusių su vairuotojais ir komandomis yra išties daug:
1.Iš „Speedworks Motorsport“ į savo šeimos „Ciceley Racing“ komandą persikėlė ir už „Toyota Avensis“ vairo persės Adamas Morganas.
2.Tomas-Onslow-Cole iš „eBay Motors“ sėsis į „Team HARD“ „Passat CC“ bolidą.
3.Dave Newshamas keičia „Team ES Racing.com“ į „Speedworks Motorsport“ ekipą.
4.Andy Neate paliko „MG KX Momentum Racing“ komandą ir persikėlė į savo paties „IP Tech Race Engineering“ ekipą.
Tai buvo tik migracija tarp komandų ir tai nėra visi vairuotojų pasikeitimai, nes šiemet „BTCC“ debiutuos arba po pertraukos sugrįš dar keletas lenktynininkų.
1. Chrisas Stocktonas sugrįš visam sezonui ginti „BTC Racing“ vardą, vairuodamas „Chevrolet Cruze NGTC“.
2. Čempionate debiutuoja Joe Girlingas – jis tapo „Tech-Speed Motorsport“ komandos nariu.
3. „Team HARD“ ekipą turėtų sustiprinti 2012 metų „Renault Clio Cup UK“ čempiontas Jackas Goffas ir 2009 metų „British Formula Ford“ laureatas Jamesas Cole.
4. Į „BTCC“ sugrįžta 2009 metų čempiontas Colinas Turkingtonas, kuris vairuos naujutėlaitį „eBay Motors“ „BMW 125is“ bolidą.
Komandos pristatė taip pat keletą naujienų:
1. „BTC Racing“ po penkių metų pertraukos grįžta į „BTCC“ savo dirbtuvėse turėdami „Chevrolet Cruze NGTC“ automobilį.
2. „Team HARD“ plečia savo automobilių parką ir šiemetiniame sezone turės du „Vauxhall Insingia VXR-R NGTC“ ir porą „VW Passat CC NGTC“ bolidų.
3. „AmDTuning.com“ komanda paskelbė, jog sezono viduryje į trasą paleis „NGTC“ klasę atitinkantį „Vauxhall Astra“ automobilį.
4. „Motorbase Performance“ pareiškė parduodantis tris savo „Super 2000“ klasę atitinkančias mašinas ir jas pakeis dvejais „Ford Focus ST NGTC“ bolidais.
5. „Tech-Speed Motorsport“ po metų pertraukos sugrįžta į čempionatą ir jame dalyvaus su „Chevrolet Cruze S2000“;
„West Surrey Racing“ atnaujina savo penkis metus naudotus „BMW 320si S2000“, juos pakeisdama trimis „BMW 125i NGTC“.
Pilnas komandų ir vairuotojų sąrašas:
Numeris Vairuotojas Komanda Automobilis
1. Gordon Shedden Honda Yuasa Racing Honda Civic
2. Matt Neal Honda Yuasa Racing Honda Civic
4. Michael Caine Addison Lee Motorbase Ford Focus
5. Rob Collard eBay Motors BMW 125i M Sport
6. Tom Onslow-Cole Team HARD Volkswagen Passat CC
7. Mat Jackson Airwaves Racing Ford Focus
8. Aron Smith Airwaves Racing Ford Focus
10. Daniel Welch Welch Motorsport Proton Gen-2
11. Frank Wrathall Dynojet Toyota Avensis
12. David Nye Welch Motorsport Ford Focus
13. Rob Austin WIX Racing Audi A4
14. Will Bratt WIX Racing Audi A4
15. James Kaye AmD Tuning.com Volkswagen Golf
17. Dave Newsham Speedworks Motorsport Toyota Avensis
18. Nick Foster eBay Motors BMW 125i M Sport
20. James Cole Team HARD Vauxhall Insignia
22. Howard Fuller Team HARD Volkswagen Passat CC
28. Chris Stockton BTC Racing Chevrolet Cruze
29. Colin Turkington eBay Motors BMW 125i M Sport
31. Jack Goff Team HARD Vauxhall Insignia
33. Adam Morgan Ciceley Racing Toyota Avensis
39. Warren Scott Team BMR Restart SEAT Leon
43. Lea Wood Houseman Racing Vauxhall Vectra
44. Andy Neate Team Club 44 Chevrolet Cruze
48. Oliver Jackson Speedworks Motorsport Toyota Avensis
55. Jeff Smith Pirtek Racing Honda Civic
66. Liam Griffin Addison Lee Motorbase Ford Focus
77. Andrew Jordan Pirtek Racing Honda Civic
88. Sam Tordoff MG KX Momentum Racing MG6
90. Joe Girling M247 Racing Chevrolet Cruze
99. Jason Plato MG KX Momentum Racing MG6
Šiemet favoritu laikomas Jasonas Plato, kuris jau dukart yra tapęs „BTCC“ čempionu. Lenktynininkas vairuoja pajėgų, gamyklinei „MG“ komandai priklausantį „MG6“ bolidą, tačiau žinant varžybų konkurencingumą, Jasonui mesti iššūkį gali dar mažiausiai trys pilotai.
Pačių „BTCC“ lenktynių formatas primena „WTCC“ varžybas. Etapo savaitgalį, šeštadienį vyksta dvi treniruočių sesijos, po kurių seka kvalifikacija, kurioje išaiškėja pirmųjų sekmadienio lenktynių starto rikiuotės išsidėstymas. Kadangi sekmadienį vyksta trejos lenktynės, kiekvienų varžybų pabaiga nulemia kitų pradžią – pirmose varžybose laimėjęs pirmą vietą, antrose startuos taip pat iš pirmosios pozicijos. Tačiau kiek kitaip yra su trečiomis varžybose – jose pirmojo dešimtuko lenktynininkai burtų keliu susikeičia vietomis. Tarkim, ištraukiamas numeris 8, o tai reiškia, jog aštuntą poziciją antrose lenktynėse užėmęs sportininkas užims pirmąją starto poziciją o už jo išsirikiuos likusieji dalyviai atvirkštine eile. Beje, žemesnėse, nei 10 pozicijose, tokio apsikeitimo nėra.
Taip pat lenktynių organizatoriai yra sugalvoję taisyklę, kuri padidina konkurenciją po dviejų sekmadienio lenktynių. Penkiems geriausiems lenktynininkams į automobilius įdedamas svorio balastas. Užėmus pirmą vietą į bolidą pakraunamas 45 kilogramų svoris, kuris su kiekviena pozicija mažėja devyniais kilogramais. Balastas taip pat dedamas ir tiems lenktynininkams, kurie čempionato lentelėje užima pirmąsias penkias pozicijas. Su šiuo svoriu dalyviai turi įveikti kvalifikaciją ir pirmąsias lenktynes.
Čempionatas susideda iš dešimties etapų, kuriuose važiuojama po tris lenktynes, devyniose trasose. Priklausomai nuo trasos ilgio, vienų lenktynių ilgis gali siekti 16-25 ratus. O štai pilnas 2013 metų „BTCC“ kalendorius:
Etapas Trasa Data
1 Brands Hatch 31/Kov/2013
2 Donington Park 21/Bal/2013
3 Thruxton 05/Geg/2013
4 Oulton Park 09/Bir/2013
5 Croft 23/Lie/2013
6 Snetterton 04/Rug/2013
7 Knockhill 25/Rug/2013
8 Rockingham 15/Rgs/2013
9 Silverstone 29/Rgs/2013
10 Brands Hatch 13/Spa/2013
Praėjusią savaitę pristatėme Pasaulio kėbulinių automobilių lenktynių čempionatą (WTCC), o šiandien jus supažindinsime su kiek mažesniu, bet taip pat jaudinančiu, Didžiojoje Britanijoje vykstančių „BTCC“ čempionatu.
„BTCC“ (British Touring Car Championship) istorija prasideda dar 1958 metais, kuomet vietiniai gamintojai nusprendė pagyvinti pardavimus ir kiek patobulintas serijinių modelių lenktynines versijas išleisti varžytis tarpusavyje. Patrauklus varžybų formatas, sąlyginai nedidelė savikaina, leido pritraukti minias žiūrovų. Populiarumas žadėjo sėkmę ir besivaržantiems gamintojams, todėl „BTCC“ pritraukdavo vis naujų gamintojų, įskaitant ir amerikietiškuosius. Vėliau, suvienodinus taisykles, amerikiečiai pasitraukė ir daugiausiai prie starto linijos stovėdavo europietiški bolidai, o pačio čempionato populiarumas visada išliko didžiulis.
Kaip supratote, lenktynėse dalyvauja tik modifikuoti serijiniai automobiliai – jokių formulių ar kosminių prototipų. Visi agregatai turi atitikti griežtas taisykles, o variklio darbinis tūris negali viršyti 2 litrų. Juos pasigaminti ir tobulinti gali pačios komandos, svarbiausia neperžengti nustatytų ribų, tačiau per vieną sezoną dalyviams leidžiama sunaudoti tik du variklius, kitu atveju laukia nemažos sankcijos. To siekiama sumažinti lenktynių savikainą bei užtikrinti lygias galimybes kiekvienai komandai.
Šiemetinis sezonas žymi naują „BTCC“ raidos atkarpą – visos dalyvaujančios komandos perėjo prie turbininių variklių, kurie yra montuojami „NGTC“ ir „Super 2000“ klases atitinkančiuose boliduose. Tai leidžia sulyginti abiejų klasių pajėgumus. Lenktynių teisėjams leista tikrinti kiekvieno variklio įpučiamą slėgį, kuris negali viršyti atitinkamos ribos. Taip pat komandos nebegalės gudrauti, uždėdamos skirtingų tipų padangas – tai reiškia, jog visos keturios padangos turės būti vienodos. Tačiau tai nėra vienintelis čempionato pasikeitimas, todėl apie viską nuo pradžių.
Lyginant su „WTCC“, šiemetiniame „BTCC“ pasikeitimų, susijusių su vairuotojais ir komandomis yra išties daug:
1.Iš „Speedworks Motorsport“ į savo šeimos „Ciceley Racing“ komandą persikėlė ir už „Toyota Avensis“ vairo persės Adamas Morganas.
2.Tomas-Onslow-Cole iš „eBay Motors“ sėsis į „Team HARD“ „Passat CC“ bolidą.
3.Dave Newshamas keičia „Team ES Racing.com“ į „Speedworks Motorsport“ ekipą.
4.Andy Neate paliko „MG KX Momentum Racing“ komandą ir persikėlė į savo paties „IP Tech Race Engineering“ ekipą.
Tai buvo tik migracija tarp komandų ir tai nėra visi vairuotojų pasikeitimai, nes šiemet „BTCC“ debiutuos arba po pertraukos sugrįš dar keletas lenktynininkų.
1. Chrisas Stocktonas sugrįš visam sezonui ginti „BTC Racing“ vardą, vairuodamas „Chevrolet Cruze NGTC“.
2. Čempionate debiutuoja Joe Girlingas – jis tapo „Tech-Speed Motorsport“ komandos nariu.
3. „Team HARD“ ekipą turėtų sustiprinti 2012 metų „Renault Clio Cup UK“ čempiontas Jackas Goffas ir 2009 metų „British Formula Ford“ laureatas Jamesas Cole.
4. Į „BTCC“ sugrįžta 2009 metų čempiontas Colinas Turkingtonas, kuris vairuos naujutėlaitį „eBay Motors“ „BMW 125is“ bolidą.
Komandos pristatė taip pat keletą naujienų:
1. „BTC Racing“ po penkių metų pertraukos grįžta į „BTCC“ savo dirbtuvėse turėdami „Chevrolet Cruze NGTC“ automobilį.
2. „Team HARD“ plečia savo automobilių parką ir šiemetiniame sezone turės du „Vauxhall Insingia VXR-R NGTC“ ir porą „VW Passat CC NGTC“ bolidų.
3. „AmDTuning.com“ komanda paskelbė, jog sezono viduryje į trasą paleis „NGTC“ klasę atitinkantį „Vauxhall Astra“ automobilį.
4. „Motorbase Performance“ pareiškė parduodantis tris savo „Super 2000“ klasę atitinkančias mašinas ir jas pakeis dvejais „Ford Focus ST NGTC“ bolidais.
5. „Tech-Speed Motorsport“ po metų pertraukos sugrįžta į čempionatą ir jame dalyvaus su „Chevrolet Cruze S2000“;
„West Surrey Racing“ atnaujina savo penkis metus naudotus „BMW 320si S2000“, juos pakeisdama trimis „BMW 125i NGTC“.
Pilnas komandų ir vairuotojų sąrašas:
Numeris Vairuotojas Komanda Automobilis
1. Gordon Shedden Honda Yuasa Racing Honda Civic
2. Matt Neal Honda Yuasa Racing Honda Civic
4. Michael Caine Addison Lee Motorbase Ford Focus
5. Rob Collard eBay Motors BMW 125i M Sport
6. Tom Onslow-Cole Team HARD Volkswagen Passat CC
7. Mat Jackson Airwaves Racing Ford Focus
8. Aron Smith Airwaves Racing Ford Focus
10. Daniel Welch Welch Motorsport Proton Gen-2
11. Frank Wrathall Dynojet Toyota Avensis
12. David Nye Welch Motorsport Ford Focus
13. Rob Austin WIX Racing Audi A4
14. Will Bratt WIX Racing Audi A4
15. James Kaye AmD Tuning.com Volkswagen Golf
17. Dave Newsham Speedworks Motorsport Toyota Avensis
18. Nick Foster eBay Motors BMW 125i M Sport
20. James Cole Team HARD Vauxhall Insignia
22. Howard Fuller Team HARD Volkswagen Passat CC
28. Chris Stockton BTC Racing Chevrolet Cruze
29. Colin Turkington eBay Motors BMW 125i M Sport
31. Jack Goff Team HARD Vauxhall Insignia
33. Adam Morgan Ciceley Racing Toyota Avensis
39. Warren Scott Team BMR Restart SEAT Leon
43. Lea Wood Houseman Racing Vauxhall Vectra
44. Andy Neate Team Club 44 Chevrolet Cruze
48. Oliver Jackson Speedworks Motorsport Toyota Avensis
55. Jeff Smith Pirtek Racing Honda Civic
66. Liam Griffin Addison Lee Motorbase Ford Focus
77. Andrew Jordan Pirtek Racing Honda Civic
88. Sam Tordoff MG KX Momentum Racing MG6
90. Joe Girling M247 Racing Chevrolet Cruze
99. Jason Plato MG KX Momentum Racing MG6
Šiemet favoritu laikomas Jasonas Plato, kuris jau dukart yra tapęs „BTCC“ čempionu. Lenktynininkas vairuoja pajėgų, gamyklinei „MG“ komandai priklausantį „MG6“ bolidą, tačiau žinant varžybų konkurencingumą, Jasonui mesti iššūkį gali dar mažiausiai trys pilotai.
Pačių „BTCC“ lenktynių formatas primena „WTCC“ varžybas. Etapo savaitgalį, šeštadienį vyksta dvi treniruočių sesijos, po kurių seka kvalifikacija, kurioje išaiškėja pirmųjų sekmadienio lenktynių starto rikiuotės išsidėstymas. Kadangi sekmadienį vyksta trejos lenktynės, kiekvienų varžybų pabaiga nulemia kitų pradžią – pirmose varžybose laimėjęs pirmą vietą, antrose startuos taip pat iš pirmosios pozicijos. Tačiau kiek kitaip yra su trečiomis varžybose – jose pirmojo dešimtuko lenktynininkai burtų keliu susikeičia vietomis. Tarkim, ištraukiamas numeris 8, o tai reiškia, jog aštuntą poziciją antrose lenktynėse užėmęs sportininkas užims pirmąją starto poziciją o už jo išsirikiuos likusieji dalyviai atvirkštine eile. Beje, žemesnėse, nei 10 pozicijose, tokio apsikeitimo nėra.
Taip pat lenktynių organizatoriai yra sugalvoję taisyklę, kuri padidina konkurenciją po dviejų sekmadienio lenktynių. Penkiems geriausiems lenktynininkams į automobilius įdedamas svorio balastas. Užėmus pirmą vietą į bolidą pakraunamas 45 kilogramų svoris, kuris su kiekviena pozicija mažėja devyniais kilogramais. Balastas taip pat dedamas ir tiems lenktynininkams, kurie čempionato lentelėje užima pirmąsias penkias pozicijas. Su šiuo svoriu dalyviai turi įveikti kvalifikaciją ir pirmąsias lenktynes.
Čempionatas susideda iš dešimties etapų, kuriuose važiuojama po tris lenktynes, devyniose trasose. Priklausomai nuo trasos ilgio, vienų lenktynių ilgis gali siekti 16-25 ratus. O štai pilnas 2013 metų „BTCC“ kalendorius:
Etapas Trasa Data
1 Brands Hatch 31/Kov/2013
2 Donington Park 21/Bal/2013
3 Thruxton 05/Geg/2013
4 Oulton Park 09/Bir/2013
5 Croft 23/Lie/2013
6 Snetterton 04/Rug/2013
7 Knockhill 25/Rug/2013
8 Rockingham 15/Rgs/2013
9 Silverstone 29/Rgs/2013
10 Brands Hatch 13/Spa/2013