Australijos vartotojų ir konkurencijos komisija (ACCC) patarė automobilių gamintojams, kad jie, prieš skelbdami, jog jų transporto priemonės yra ekologiškos, atsižvelgtų į visą jų eksploatavimo laikotarpį, įtraukti žaliavų tiekimo, gamybos, transporto ir eksploatavimo poveikį.
„ACCC“ teigimu, gamintojai neprivalo nurodyti gaminio išmetamųjų teršalų kiekio per visą jo naudojimo laiką kiekviename teiginyje, tačiau vartotojams teikiama informacija negali būti klaidinanti.
„ACCC“ ataskaitoje „Aplinkosaugos ir tvarumo teiginiai“ pateikiamas konkretus pavyzdys, kaip automobilio gamintojo teiginiai apie nulinę taršą gali būti pripažinti melaginga ar klaidinančia reklama.
„Bendrovė pradėjo kurti ir gaminti elektrines transporto priemones ir teigia, kad "kuria nulinės taršos elektrines transporto priemones“, - teigiama „ACCC“ pateiktame pavyzdyje.
„Šiame teiginyje atsižvelgiama tik į išmetamųjų teršalų kiekį, kuris susidaro transporto priemonei važiuojant. Jame neatsižvelgiama į išmetamųjų teršalų kiekį, kuris, pavyzdžiui, susidaro gamybos proceso metu arba įkraunant transporto priemonę. Nors tai yra tiesa, kad elektromobilis važiuojant neišmeta jokių teršalų, šis teiginys gali sudaryti įspūdį, kad transporto priemonė per visą jos gyvavimo ciklą neišmeta jokių teršalų, ir klaidinti vartotojus. Vietoj to bendrovė galėtų patikslinti teiginį, kad jos transporto priemonės važiuojant „neišskiria jokių išmetamųjų teršalų“, – pabrėžia „ACCC“.
Australija šiuo metu daugiau nei 70 proc. savo elektros energijos pasigamina iš anglimi kūrenamų elektrinių. Vadovaujantis „Mitsubishi“ atliktu tyrimu, per visą elektromobilio eksploatacijos laikotarpį, elektromobiliai kelia didesnę žalą aplinkai nei benzininiai automobiliai. Vien dėl to, jog elektromobiliams įkrauti skirta energija atkeliauja iš taršių elektrinių.