Bendrovė prognozuoja, kad šie pokyčiai leis vidutiniu laikotarpiu sutaupyti apie 1 mlrd. eurų per metus. Nepaisant personalo mažinimo, „Audi“ įsipareigojo investuoti 8 mlrd. eurų į naujų modelių gamybą Vokietijos gamyklose, siekdama išlaikyti savo pozicijas rinkoje ir stiprinti elektrifikacijos strategiją.
„Pokyčių spaudimas yra didesnis nei bet kada anksčiau, o konkurencija automobilių pramonėje kardinaliai pasikeitė. „Audi“ turi tapti greitesnė, lankstesnė ir efektyvesnė“, – teigė bendrovės generalinis direktorius Gernotas Döllneris. „Akivaizdu, kad šių tikslų neįmanoma pasiekti be darbo jėgos optimizavimo.“
Atleidimai yra dalis platesnio „Volkswagen Group“ kaštų mažinimo plano, kurį inicijavo koncerno vadovas Oliveris Blume. Bendrai koncernas planuoja sumažinti beveik 48 000 darbo vietų visame pasaulyje. Vien „Volkswagen“ prekės ženklas ketina atleisti 35 000 darbuotoju, „Porsche“ planuoja atleisti 3 900 darbuotojų, o programinės įrangos padalinys „Cariad“ – 1 600 darbuotojų.

Pastaraisiais metais „Audi“ susidūrė su finansiniais iššūkiais. 2024 m. devynių mėnesių bendrovės veiklos pelno marža smuko iki 4,5 proc., kai tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. ji siekė 7 proc.
Pagrindinės nuosmukio priežastys – silpni pardavimai strateginėse rinkose ir gamybos nutraukimas nepakankamai išnaudotoje gamykloje Briuselyje.
Be to, bendrovės pardavimai pernai sumažėjo 12 proc., o konkurencinė aplinka, ypač Kinijoje, tapo dar sudėtingesnė. Elektrifikacijos strategijos įgyvendinimas ir naujų modelių pristatymas turėtų padėti „Audi“ stabilizuoti pozicijas ir grįžti į augimo kelią.

Investicijos į gamybą Vokietijoje
Nors „Audi“ planuojamas darbo vietų mažinimas apims apie 14 proc. visos bendrovės darbo jėgos Vokietijoje, įmonė užtikrino, kad šie pokyčiai nepalies gamyklose dirbančių darbuotojų.
Siekdama sustiprinti savo gamybos pajėgumus šalyje, „Audi“ paskelbė, kad Ingolštato gamykloje bus pradėta naujo elektromobilio gamyba, o Nekarsulmo gamykloje svarstoma galimybė gaminti dar vieną modelį.
Tokie sprendimai turėtų sumažinti Vokietijos profesinių sąjungų nuogąstavimus, kad bendrovė gali perkelti elektromobilių gamybą į šalis, kuriose darbo sąnaudos yra mažesnės.
Be to, „Audi“ informavo, kad darbuotojų užimtumo garantija Vokietijos gamyklose buvo pratęsta iki 2033 m., taip siekiant užtikrinti ilgalaikį stabilumą ir gamybos tęstinumą.
Pasak „Audi“ darbuotojų tarybos vadovo Joergo Schlagbauerio, derybos dėl darbo vietų mažinimo buvo sudėtingos, tačiau orientuotos į abipusiai priimtinų sprendimų paiešką.
„Derybos nebuvo lengvos, tačiau visada išliko pagrįstos faktais ir konstruktyviu požiūriu. Turėjome priimti kompromisus, kad išlaikytume finansinį lankstumą ir sudarytume sąlygas papildomoms investicijoms,“ – teigė J. Schlagbaueris.