• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių sportas yra viena iš tų užklasinių veiklų, kuriose tam tikri gamintojai gali išlaisvinti iš niūrios kasdienybės ir rytinių susitikimų, kuriuose kalbama apie saugumo pagalves ar CO2 emisijas.
Tiesiog pažvelkite į savo mėgstamą automobilių gamintoją. Ar jis turi atskirą, milžinišką departamentą, kuriame dirba tūkstančiai žmonių, galinčių akimirksniu paaiškinti kaip netinkamas oro slėgis padangose gali įtakoti automobilio važiavimo savybes esant aukštai oro temperatūrai arba kaip mažytis aptakas gali visapusiškai transformuoti automobilio galimybes posūkiuose.
Dešimtasis praėjusio amžiaus dešimtmetis buvo įdomus dėl daugybės priežasčių. Ypač, jeigu esate pakvaišęs dėl automobilių sporto.
Po įspūdingo ir fatališko „Group B“ ralio automobilių pasirodymo devintame dešimtmetyje, juose pakeitė gerokai kuklesni, bet žymiai konkurencingesni ir atkaklesni „Group A“ bei „WRC“ klasės bolidai, kurių metu stebėjome atkaklią kovą tarp Colin McRae, Richard Burns, Carlos Sainz, Marcus Gronholm, Tommi Makinen ir kitų.
Panašią situaciją galėjome išvysti ir žiedinių lenktynių čempionatuose. Ypatingai tuose, kuriuose dalydavo „Super Touring“ reglamentą atitinkantys ristūnai.
„Super Touring“ – kas tai?
Brangus malonumas – frazė, kuri kuo puikiausiai apibūdintų bet kurią automobilių sporto discipliną. Sumanūs inžinieriai sprendimai bei milžinišką spaudimą gebantys atlaikyti komponentai kainuoja ne po porą šimtų eurų, todėl nenuostabu, jog vis augantys kaštai kelia vis daugiau ir daugiau problemų. Ne tik būsimiems lenktynininkams, bet ir privačioms komandoms, siekiančioms išlikti konkurencingoms.
Vis dėlto, jeigu pažvelgtume į praeitį, gali susidaryti įspūdis, jog gerokai elementaresnės ir visiems suprantamesnės taisyklės leido sukurti bene daugiausiai gerų atsiminimų bei įspūdingų, nuožmių, kvapą užgniaužiančių dvikovų.

Automobilių sportas yra viena iš tų užklasinių veiklų, kuriose tam tikri gamintojai gali išlaisvinti iš niūrios kasdienybės ir rytinių susitikimų, kuriuose kalbama apie saugumo pagalves ar CO2 emisijas.
Tiesiog pažvelkite į savo mėgstamą automobilių gamintoją. Ar jis turi atskirą, milžinišką departamentą, kuriame dirba tūkstančiai žmonių, galinčių akimirksniu paaiškinti kaip netinkamas oro slėgis padangose gali įtakoti automobilio važiavimo savybes esant aukštai oro temperatūrai arba kaip mažytis aptakas gali visapusiškai transformuoti automobilio galimybes posūkiuose.
Dešimtasis praėjusio amžiaus dešimtmetis buvo įdomus dėl daugybės priežasčių. Ypač, jeigu esate pakvaišęs dėl automobilių sporto.
Po įspūdingo ir fatališko „Group B“ ralio automobilių pasirodymo devintame dešimtmetyje, juose pakeitė gerokai kuklesni, bet žymiai konkurencingesni ir atkaklesni „Group A“ bei „WRC“ klasės bolidai, kurių metu stebėjome atkaklią kovą tarp Colin McRae, Richard Burns, Carlos Sainz, Marcus Gronholm, Tommi Makinen ir kitų.
Panašią situaciją galėjome išvysti ir žiedinių lenktynių čempionatuose. Ypatingai tuose, kuriuose dalydavo „Super Touring“ reglamentą atitinkantys ristūnai.
„Super Touring“ – kas tai?
Brangus malonumas – frazė, kuri kuo puikiausiai apibūdintų bet kurią automobilių sporto discipliną. Sumanūs inžinieriai sprendimai bei milžinišką spaudimą gebantys atlaikyti komponentai kainuoja ne po porą šimtų eurų, todėl nenuostabu, jog vis augantys kaštai kelia vis daugiau ir daugiau problemų. Ne tik būsimiems lenktynininkams, bet ir privačioms komandoms, siekiančioms išlikti konkurencingoms.
Vis dėlto, jeigu pažvelgtume į praeitį, gali susidaryti įspūdis, jog gerokai elementaresnės ir visiems suprantamesnės taisyklės leido sukurti bene daugiausiai gerų atsiminimų bei įspūdingų, nuožmių, kvapą užgniaužiančių dvikovų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volvo 850


1990 metais „BTCC“ pirmenybių organizatoriai nusprendė sukurti naują automobilių klasę – „2 litres Touring Car Formula“. Pagal pirminį sumanymą, lenktynėse galėtų dalyvauti automobiliai, kuriuose sumontuotų variklių tūris būtų lygus 2 litrams, cilindrų skaičius neviršytų 6, o varantieji  ratai būtų priekiniai arba galiniai. Taip buvo siekiama apriboti variklio sūkius ties 8500 aps/min. riba.
Vis dėlto, gamintojams labiausiai patiko, jog jie nebuvo įpareigoti sukurti bendro naudojimo keliams skirtą kopiją (šis reikalavimas įsigaliojo tik vėliau), o tai kaip reikiant sumažino gamintojų išlaidas ir tuo pačiu padidino jų susidomėjimą. Be to, praėjus vos trejiems metams „BTCC“ organizatorių sugalvotą formulę oficialiai įteisino tarptautinė automobilių sporto federacija, kuri 1993 metais nusprendė, jog pagal šią formulę turi būti kuriami visi „Super Touring“ klasės bolidai.

REKLAMA

Renault Laguna


Netrukus būtent šiai klasei skirtus bolidus kūrė „Toyota“, BMW, „Opel“, „Nissan“, „Ford“, „Mazda“, „Peugeot“ ir netgi „Volvo“. Ir nors šios naujos klasės automobiliai teturėjo ~ 300 arklio galių išvystančius motorus, palyginus su gerokai rimtesnio kalibro technika, jie turėjo gerokai efektyvesnę stabdžių sistemą, jie buvo žymiai lengvesni ir jie buvo tiksliau valdomi, ir netrukus lenktynių dalyviai pastebėjo, jog šios, priekiniai ratais varomos mašinėlės yra greitesnės už galiniais ratais varomus monstrus.
Sumaišties į čempionatą įnešė „Alfa Romeo“, kuri nusprendė panaudoti reguliuojamus aerodinaminius elementus, kurie jiems suteikė milžinišką pranašumą. Lenktynių organizatoriai atsižvelgdami į itališkų bolidų pademonstruotus rezultatus, 1995 metais oficialiai suteikė leidimą į pagalbą pasitelkti skirtingų tipų aerodinaminius elementus, dėl kurių inžinieriai pametė galvą.

REKLAMA
REKLAMA

Alfa Romeo 155


„Audi“ ir „Super Tourer“
Jeigu iki šiol manote, jog „Audi“ neturi užtektinai patirties automobilių sporto arenoje – tiesiog pasižiūrėkite į „Audi“ pasiekimus skirtingose autosporto disciplinose. Ypatingai žiedinių lenktynių arenoje, kurioje „Audi“ išliko aktyvi nuo pat devinto dešimtmečio, kai skirtinguose Europos kampeliuose dominavo „Audi 80 Quattro“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Šis, dėdžių, tetų ir senjorų mėgstamas sedanas į savo kraitį įsidėjo gausų kiekį pergalių Prancūzijos ir Italijos čempionatuose. Ne ką prasčiau jis pasirodė ir savo gimtuosiuose kraštuose.



Natūralu, jog sėkminga „Audi 80 Quattro“ karjera paskatino „Audi Sport“ padalinio vadovus sukurti jam tinkamą pamainą – „Audi A4 Quattro“, kuris jau pirmajame savo sezone pradėjo dominuoti Vokietijos ir Prancūzijos žiedinių lenktynių čempionatuose.

REKLAMA

Audi A4 Quattro


Palyginus su „Audi 80 Quattro“, apvalesnė ir aptakesnė „Audi A4 Quattro“ džiugino inžinierius dėl ilgesnės ratų bazės bei platesnės ratų provėžos. Ir nors „A4 Quattro“ pakabos konfigūracija buvo labai panaši į „Audi 80 Quattro“, keturių varančiųjų ratų pavara bei kone nepriekaištinga dinamika leido užmaskuoti kone didžiausią „Audi A4 Quattro“ trūkumą – keturių cilindrų variklį, kuris nebuvo toks galingas, nei toks efektyvus kaip konkurentų, kurie retkarčiais į pagalbą pasitelkdavo 6 cilindrų agregatus.
Vis dėlto, ne pačias geriausias dinamines savybes atsverdavo automobilio elgesys posūkiuose bei sklandus visų komponentų veikimas. Iš tiesų, šis „Audi A4 Quattro“ buvo laikomas bene patikimiausiu to laikmečio sportiniu bolidu.

REKLAMA

Audi A4 Quattro


Po itin sėkmingo 1996-ųjų metų sezono, kuriame „Audi Sport“ sukurtas bolidas iškovojo įsimintinas pergales D.Britanijos, Prancūzijos, Pietų Afrikos, Australijos, Belgijos, Vokietijos, Ispanijos ir Italijos pirmenybėse, 1997-ieji prasidėjo esant niūrioms nuotaikoms.
D.Britanijoje vykstančio „BTCC“ čempionato organizatoriai nusprendė, jog „Audi A4 Quattro“ privalo naudoti balastą, kuris pasunkino vokišką bolidą 95 kilogramais. Ir tai buvo tik pradžia, nes papildomas svoris tik augo ir augo, bet net ir tai nepanaikino absoliutaus „Audi“ pranašumo, nes 1997 metų sezoną „Audi Sport“ komanda užbaigė garbingoje antroje vietoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Niūrūs debesys virš „Audi Sport“ komandos pradėjo kauptis dar prieš prasidedant 1998-ųjų metų sezonui, kai „BTCC“ organizatoriai paskelbė uždrausiantys keturių varančiųjų ratų pavarą, o sulig šiuo draudimu „Audi“ prarado pagrindinį savo pranašumą.
Natūralu, jog po vidutiniško pasirodymo „BTCC“ pirmenybėse „Audi Sport“ nusprendė oficialiai sustabdyti „Audi A4 Quattro“ karjerą žiedinių lenktynių čempionatuose. Ir nors paskutiniai metai nebuvo itin įdomūs ar sėkmingi, užtat iškovotų titulų skaičius kalba patys už save. Per keletą metų „Audi A4 Quattro“ visame pasaulyje padėjo iškovoti net 15 čempiono titulų skirtinguose pasaulio kampeliuose, o tai – bene geriausias apibūdinimas kiekvienam sportiniam bolidui.
Bolido specifikacijos




















































Variklio pozicija  Priekyje
Transmisija  AWD
Cilindrų skaičius  4
Variklio tūris  1998 cc
Didžiausia išvystoma galia   296 AG
 Didžiausias sukimo momentas   255 Nm
 Ratų bazės ilgis   2610 mm
 Ilgis   4479 mm
 Plotis   1753 mm
 Aukštis   1211 mm
 Svoris   1040 kg,
 Maksimalus greitis   250 km/val



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų