Prieš gerus dvidešimt metų „
Volkswagen Golf“ buvo tas automobilis, kurio užteko daugeliui europiečių, tačiau dabar tokioje pačioje padėtyje atsidūrė „Volkswagen Tiguan“, kuris, beje, dvejus metus iš eilės tapo šios markės bestseleriu visame pasaulyje, o tai reiškia, jog Europa yra vienintelis regionas, kuriame „Volkswagen Golf“ turi bent kažkokį rimtesnį pranašumą.
Visur kitur ir atskirose šalyse, populiarumo varžybose šis krosoveris kompaktinės klasės lyderį priverčia kaip reikiant paprakaituoti. Mūsų šalis galėtų būti visai geru pavyzdžiu. Praėjusiais metais „Volkswagen“ mūsų šalyje pardavė 630 tokių visureigiškos išvaizdos automobilių, o štai „Golfų“ Lietuvoje buvo parduota vos penkiais vienetais daugiau – 635, tad jeigu ši augimo tendencija išliks ir toliau, netrukus „Volkswagen Golf“ teks susitaikyti su antraplaniu vaidmeniu, o ir tokia tikimybė šiemet išauga dar labiau, nes priešais jus – ne tik vizualiai, bet ir technologiškai atnaujintas „Volkswagen Tiguan“.
DIZAINAS
Faceliftas. Jeigu anksčiau šį žodį ir jį apibūdinantį veiksmą kas antrame savo sakinyje naudojo plastinės chirurgijos meistrai, dabar jis taip pat puikiai ir noriai naudojamas automobilių industrijoje.
Kas ketverius ar penkerius metus atliekami konkretaus modelio atnaujinimai, iš tiesų, būna labai lengvai nuspėjami. Retas gamintojas imasi radikalių permainų ir vietoje to elgiasi atsargiai ir nuspėjamai. Norite įrodymų?
Tiesiog pradėkime šį automobilį nužiūrinėti nuo galinės dalies. Spoksodami į ją vargu ar sugebėsite atskirti, ar tai kiek anksčiau gamintas, ar ką tik iš salono išriedėjęs egzempliorius. Vienintelė užuomina – galinių žibintų grafika, bet tai – smulkmena, į kurią dėmesį atkreips tik tas, kuris penktoje klasėje savo bičiulius stebino įvardindamas kiekvieną pro šalį pravažiuojančią mašiną.
Pradėjus žingsniuoti link priekinės dalies, netrukus sugebėsite pastebėti keletą ryškesnių pakeitimų. O ten – naujo dizaino priekiniai žibintai, kurie, regis, bando atkartoti linijas, pirmą kartą pademonstruotas 8-os kartos „Volkswagen Golf“.
Nors naujos formos žibintai nėra ta savybė, dėl kurios reikėtų iššokti iš karantininių treningų ir keliauti į artimiausią „Volkswagen“ atstovybę, nuo šiol į atnaujintą „Tiguan“ montuojami LED matricos technologiją turintys žibintai yra kur kas rimtesnis svertas. O ir į atliktų pokyčių sąrašą taip pat galima įtraukti įmantriau atrodantį priekinį „R-Line“ versijos buferį ir radiatoriaus grotelės, kuriose pūpso naujas „Volkswagen“ logotipas. Smulkmenos? Lyg ir.
Kita vertus, minimalūs pokyčiai nesugebėjo sugadinti gana veržliai atrodančio automobilio stiliaus. Žinoma, kaip ir anksčiau, norėdami išgauti maksimalų efektą turėsite į pagalbą pasitelkti „R-Line“ kėbulo apdailų paketą, bet tai daugeliui „Tiguan“ vairuotojų neturėtų sukelti problemų, nes „R-Line“ buvo viena populiariausių „Tiguan“ modifikacijų – ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse.
Pravartu žinoti | Volkswagen Tiguan R-Line |
Ilgis (mm) | 4511 |
Plotis (mm) | 1839 |
Aukštis (mm) | 1675 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2678 |
Kėbulo prošvaisa (mm) | 191 cm |
Automobilio svoris (kg) | 1466 |
Apsisukimo spindulys (m) | 11,5 |
Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd) | 0.34 |
INTERJERAS
Verta pripažinti, jog prieš tai gaminto modelio interjerui buvo sunku išsakyti aštriau skambančių priekaištų. Ergonomiką, prietaisų valdymą, surinkimo kokybę bei didžiąją dalį apdailos detalių ir netgi multimediją galėtume laikyti pavyzdine, tad galite įsivaizduoti, kiek daug talento ir įgūdžių reikėtų turėti norint viską su...mauti.
Iš pradžių, gamintojo atlikti pokyčiai nuteikia maloniai. Štai, kad ir naujos formos vairas, kuris nebėra toks plokščias, yra kur kas storesnis ir žymiai maloniau pūpso vairuotojo rankose. OK – teigiamas pokytis, tačiau ties šia vieta reikia pabrėžti ir vieną trūkumą – lietimui jautrius mygtukus, kuriuos galima valdyti dvejais būdais: kaip išmanųjį telefoną (brūžinant iš kairės į dešinę) arba minkyti, lyg įprastą mygtuką. Tiek vienu, tiek kitu metodu įvairių funkcijų valdymas ant vairo sukuria įspūdį, jog šis procesas buvo pasunkintas vardan gražiai skambančio sakinio atnaujinto modelio brošiūroje, o ne dėl vairuotojo patogumo, tačiau tuo pačiu norime jus pradžiuginti. Lietimui jautrūs mygtukai ant vairo tėra papildomos įrangos pasirinkimas, kurio neprivalote užsakyti.
Vis dėlto, kito ryškaus pokyčio, deja, negalėsite išvengti. Tradicinius, patogius ir lengvai naudojamus klimato kontrolės valdiklius pakeitė lietimui jautri alternatyva. Oro apipūtimo greitis, oro pūtimo kryptis, temperatūros valdymas – viską turėsite valdyti su lietimui jautriais mygtukais, kurie, tradiciškai, ne visada sugeba sureaguoti į pirminį veiksmą ir nuolatos reikalauja, bent akimirkai, atitraukti akis nuo kelio. Iki šiol sunku suprasti, kodėl buvo priimtas šis sprendimas, nes kai kurie gamintojai jau spėjo pasimokyti iš klaidų ir sugrįžo prie intuityvesnių bei patogiau naudoti įrenginių.
Su šiais pokyčiais, ačiū dievui, galima labai lengvai susitaikyti, nes nepaisant jų, „Volkswagen Tiguan“ išliko toks pats patogus, praktiškas ir tiesiog neužknisantis ratuotis, ypač kai juo reikia naudotis kiekvieną mielą dieną. Tiesiog tam tikras funkcijas reikės nusistatyti iš anksto, pagal savo pageidavimus ir jas užmiršti visam laikui.
Pravartu žinoti | Volkswagen Tiguan R-Line |
Bagažinės tūris (l) | 615 - 1655 |
Maksimali leistina apkrova (kg) | 534 |
Maksimali stogo apkrova (kg) | 75 |
Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg) | 2000 |
Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA) | 60 / 67 |
DINAMIKA
Visuotinė „Volkswagen Tiguan“ modernizacija gana rimtai palietė variklių gamą. Nuo šiol atnaujintą modelį galima įsigyti ne tik su tradiciniais keturių cilindrų benzininiais ir dyzeliniais motorais, bet ir su hibridine pavara. Ši versija naudodama vien elektros energiją gali nuvažiuoti maždaug 50 kilometrų distanciją.
Teoriškai – tai statistinio vairuotojo kasdieninio maršruto ilgis, tad elgiantis atsargiai su akceleratoriumi, vieną degalų baką galimai išvažinėsite ne per savaitę, o per mėnesį. Be to, ši hibridinė sistema neturi bepakopės pavarų dėžės, kuri „Toyota“ markės automobiliuose priverčia benzininius variklius spiegti kaip skerdžiamas ožkas.
Tuo tarpu mūsų bandomasis triušis turėjo, ko gero, pačią populiariausią opciją – 1,5 litro, keturių cilindrų, 150 arklio galių išvystantį benzininį variklį su turbokompresoriumi, kuris gamykloje buvo suporuotas su 7 laipsnių automatine pavarų dėže bei priekinių varančiųjų ratų pavara.
Tai – daugybės emocijų nesukelianti kombinacija, tačiau bandytame modelyje esantis variklio ir transmisijos duetas atrodo kaip racionaliausias pasirinkimas. Kad ir kaip stipriai norėtumėte užpildyti tą „didesnis yra geresnis“ tuštumą, gana kukliai atrodančios charakteristikos neatspindi tikrojo benzininio motoro charakterio.
Už gana masyviai atrodančių grotelių esantis motoras didžiausią sukimo momentą ant lėkštutės pateikia nuo 2000 sūkių padalos ir kasdieniškose situacijose kiekvienas akceleratoriaus spustelėjimas nepriverčia jaustis, lyg paskui save temptumėte inkarą, o kone nepastebimai veikianti „DSG“ transmisija sukuria jausmą, jog bet kuris kitas analogas bando bulvių lauką arti su dalgiu.
Tad kaip ir priklauso „Volkswagen“ automobiliams – šioje srityje vokiečiai savo darbą išmano.
Pravartu žinoti | Volkswagen Tiguan R-Line |
Variklio tūris / Cilindrų skaičius | 1,5 litro / 4 cilindrų |
Variklio galia / Sukimo momentas | 150 AG (5000-6000 aps/min.) / 250 Nm (1500-3500 aps/min.) |
Pavarų dėžės tipas | 7 laipsnių, automatinė |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 9,2 / 9,6 sek. |
60 - 100 km/val. / 80 - 120 km/val. | 5,1 / 6,7 sek. |
Maksimalus greitis | 202 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100) | 8,9 / 6,8 / 7,6 |
Degalų bako talpa (l) / Nuvažiuojamas atstumas (km) | 58 l / 650 km |
CO2 emisijos | 156 g/km |
VALDYMAS
Vienu pirštu sukiojamas vairas, puikus apsisukimo spindulys ir dantų kaukšėti neverčianti pakabos amortizacija, regis, yra pagrindiniai kriterijai tokio tipo automobiliams, kai ateina metas padiskutuoti apie tai, kaip automobilis važiuoja skirtingais kelio paviršiais, kaip elgiasi mieste ar skriejant su vėjeliu link to išsvajotojo pajūrio.
Puikiai suprantame, jog retkarčiais užknisančioje kasdienybėje norisi tiesiog įsėsti į mašiną, kuri patogiai nuvežtų namo, bet tik labai maža dalis gamintojų investuoja į tą įvairialypę asmenybę, kurią mes taip vertiname.
Kaip ir kompaktinių hečbekų klasėje, taip ir šių itin geidžiamų mašinų segmente galima rasti tik keletą labai malonių išimčių, dėl kurių vėliau nesinorėtų gailėtis savo pasirinkimo.
„Volkswagen Tiguan“ šiuo metu turi ne vieną, bet daugiau nei dešimt skirtingų alternatyvų: „Nissan Qashqai“, „Peugeot 3008“, „Toyota C-HR“, „Hyundai Tucson“, „Škoda Karoq“, „Seat Ateca“, „Opel Grandland X“, „Citroen C5 Aircross“, „Kia Sportage“, „Renault Kadjar“, „Mazda CX-30“ ir „Jeep Compass“, tačiau iš šio gausaus būrio mes išskirtume tik „Nissan Qashqai“, „Peugeot 3008“, „Renault Kadjar“ ir „Mazda CX-30“. Ši ketveriukė sugeba deramai prisitaikyti prie lietuviškų kelių mišrainės ir tai daro su žiupsniu dinamiškumo, kurio taip trūksta daugelyje kitų analogų.
Į anksčiau išvardintų automobilių kompaniją galėtume priskirti ir štai bandytąjį „Volkswagen Tiguan“. Jis, kaip ir galėjote numatyti, išskirtinai „Volkswageniškas“.
Kaip ir jo pirmtakas – jis tylus, patogus, leidžiantis atsipalaiduoti ir nekeliantis diskomforto, kai to iš jo reikalaujate jūs ir jūsų šeimos nariai. Visgi, anksčiau ar vėliau ant galinių sėdynių bus dedami ne tik prekių maišeliai. Ant jų taip pat įsitaisys mažosios atžalos, su kuriomis bus leidžiamasi į vasaros atostogas ar į kitą Europos galą, tad šeimyniškose situacijose jis bus kaip saugumo kokonas, kuris nekels abejonių net ir vokiškame greitkelyje.
Vis dėlto, jeigu vieną dieną atsibusite ir norėsite į darbą nuvažiuoti ne pačiu trumpiausiu, bet išdykauti verčiančiu maršrutu, iškart turėkite omenyje, jog tai nėra grynakraujis atletas, tačiau jis tokiu ir nebando apsimesti. Stabdžių sistema veikia užtikrintai, pakabos sistemos taip pat, tad bet kokia lengva mankštelė neturėtų sukelti įspūdžio, jog sekančią akimirką iš posūkio išslysite lyg automobilis būtų užtemptas ant katapultos.
Vis dėlto, jeigu esate absoliučiai neracionalus šeimos žmogus, tuomet „Tiguan R“ yra tiesiausias ir greičiausias kelias į konfliktą su jūsų antrąja puse.
Pravartu žinoti | Volkswagen Tiguan R-Line |
Svorio paskirstymas tarp ašių | - |
Automobilio komponuotė | Priekiniai varomieji ratai |
Pakabos konstrukcija ( Priekyje / Gale ) | Priekyje – „MacPherson“, gale – daugiasvirtė |
Stabdžių sistema | 340 mm skersmens stabdžių diskai priekyje, 299 mm stabdžių diskai gale |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 255/45 R19 |
EKSPLOATACIJA
Prieš porą metų „Volkswagen Tiguan“ buvo galima priskirti prie brangesnių šios klasės automobilių, ypač jeigu konkretus modelis turėjo „R-Line“ kėbulo apdailą ir galingesnį benzininį arba dyzelinį variklį, tačiau pamažu atsinaujinantys konkurentai kainodaros skirtumus sumažino iki minimumo. Tiesiog pažvelkime į elementarų pavyzdį.
Šiuo metu patį įperkamiausia „Volkswagen Tiguan“ versija Lietuvoje kainuoja 29 532 eurus. Tuo tarpu tiesioginiu konkurentu laikomas „Hyundai Tucson“, dar prieš pasirodant naujam modeliui, kainavo nuo 19 990 eurų. Anksčiau toks skirtumas būtų privertęs labai rimtai apsvarstyti, ar „Volkswagen“ yra vertas tų papildomų dešimties tūkstančių, bet tik ne dabar, kai pradėtumėte rimčiau dėliotis visus „už“ ir „prieš“. Juolab, užsimanius automatinės pavarų dėžės ir kitų elementarių privalumų, abiejų modelių galutinė kaina bus praktiškai vienoda, tad galutinį sprendimą nulems išliekamoji vertė, privalomųjų aptarnavimų kaštai ir nuolaida automobiliui.
Pažvelgus atidžiau į atnaujinto „Volkswagen Tiguan“ kainoraštį, sužinotumėte, jog be eilinių benzininių ir dyzelinių versijų taip pat galėsite rinktis ir hibridinę pavarą turinčią modifikaciją, kuri Lietuvoje kainuoja nuo 37 016 eurų. Tai – nėra maža suma, ypač, kai hibridinę pavarą turinčią versiją pradedi lyginti su kitomis.
Už panašią sumą šlamančių galite taip pat gauti geriau įrengtą „Tiguan“ su 2 litrų, 190 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliu ir keturių varančiųjų ratų pavara, arba jeigu 100 ar 200 kilometrų maršrutas yra jūsų kasdienybė – dyzelinę versiją, kuri taip pat atkeliauja su keturių varančiųjų ratų pavara.
Pravartu žinoti | Volkswagen Tiguan R-Line |
Pigiausio modelio kaina | 29 532 eur |
Bandyto modelio kaina | 40 012 eur |
Garantinis laikotarpis | 5 metų, 200 000 kilometrų |
Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų / 100 000 km | ~ 30 procentų |
Planinių aptarnavimų kaina po 5 m. 100 000 km / Planinių aptarnavimų dažnumas | 810 eur / |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Alytuje, Šiauliuose ir Panevėžyje |