2 ) IŠMANIOS PADANGOS
Mes gyvename pasaulyje, kuriame netrūksta gausybės išmanių prietaisų. Netolimoje ateityje išmanių prietaisų sąrašą papildys naujos kartos padangos.
Padangų gamintojai nepraleidžia progos sukurti fantastiškai atrodančias koncepcijas. Didžiausia bėda yra ta, jog ne viena iš padangų gamintojų pristatytų koncepcijų nėra skirta masinei gamybai.
Vis dėlto, tai nereiškia, jog ateityje neišvysime padangų, kurios sugebėtų išsiskirti iš kitų. Štai, „Falken“ inžinieriai testuoja naujos kartos padangą, kuri galėtų nuriedėti daugiau nei 40 000 kilometrų, ir kuri turėtų prie kelio dangos prisitaikantį padangos protektorių.
Išmanių padangų keliu eina ir kitas padangų gamintojas – „Goodyear“, kuris į padangas pradėjo montuoti kelis daviklius, rodančius protektoriaus gylį, padangos temperatūrą ir nusidėvėjimo lygį.
3 ) EFEKTYVESNĖS BATERIJOS
Miuncheno technikos universiteto mokslininkai sukūrė naują laboratorinių bandymų procedūrą, kuri ateityje leistų sukurti efektyvesnį ličio jonų akumuliatorių įkrovimo procedūrą.
Ličio jonų akumuliatoriai puikiai jaučiasi, kai jų įkrovimo vyksta lėtai ir užtikrintai. Vis dėlto, juos galima labai greitai pažeisti, jeigu įkrovimo procedūra vyksta per greitai arba per ilgai.
Miuncheno technikos universiteto mokslininkai kurdami naują akumuliatorių įkrovimo procesą, į pagalbą pasitelkė elektronų paramagnetinio rezonanso (EPR) spektroskopija - tai metodas leidžiantis medžiagose aptikti ir charakterizuoti objektus, turinčius nesuporuotų elektronų.
Šiuo metu tikimasi, kad šis metodas leis atrasti būdą, kuris greitojo įkrovimo metu leis labiau apsaugoti akumuliatorius. Naujasis metodas taip pat turėtų sumažinti akumuliatorių įkrovimo laiką 20 ar 30 procentų.
4 ) VANDENILIS
Į potencialių alternatyvių šaltinių lenktynes sugrįžta daugybę dėmesio sulaukęs vandenilis.
Kalifornijos valstijoje gyvenantys vandenilio šalininkai tikisi, jog jiems pavyks vandeniliu varomų automobilių gretas padidinti nuo kelių tūkstančių iki 1 mln. Ir visa tai jie žada padaryti iki 2030 metų, įrengdami net 1000 vandenilio kolonėlių.
Šiuo metu JAV esančios vandenilio kolonėlės aptarnauja maždaug 5000 automobilių ir dirba 50% pajėgumu, ir žinoma – nuostolingai. Jeigu iki 2030 metų JAV šalies keliuose atsiras bent 1 mln. vandeniliu varomų automobilių, degalinių našumas išaugtų iki 90 procentų.
Kodėl tai aktualu mums ir Europai? Daugelis įstatymų, kurie buvo priimti Kalifornijos valstijoje, anksčiau ar vėliau atranda savo vietą ir kituose pasaulio kampeliuose.
5 ) HOLOGRAMOS
Technologijos turi palengvinti mūsų gyvenimą, ar ne? Vis dėlto, automobilių gamintojai retkarčiais technologijas pasitelkia tam, jog mūsų gyvenimą pasunkintų. Puikus to pavyzdys – lietimui jautrūs ekranai, kurie į prisilietimus reaguoja pernelyg vangiai ir skatina vairuotoją atitraukti dėmesį nuo pagrindinio dalyko – vairavimo.
Tam tikrų komponentų gamintojai šiuo metu testuoja kelias skirtingas technologijas, kurios visiems laikams arba tik iš dalies pakeistų lietimui jautrius ekranus.
Pavyzdžiui, „Volkswagen“ neseniai pademonstravo savo viziją, kurioje nebeliko vietos tradiciniams prietaisų skydeliams ar ekranams. Vietoj jų atsiras 3D akiniai, kurių dėka galėsite valdyti automobilyje įdiegtas hologramas.