DB serija labiausiai išgarsėjo po to, kai prie „Aston Martin DB5“ sėdo legendinis agentas Jamesas Bondas. Modelis tapo populiariosios kultūros ikona, o išraiškinga jo grotelių forma šiandien matoma ir kiekviename šiuolaikiniame gamintojo modelyje.
Forma atlieka funkciją
Tačiau tai tik viena detalė, kuri DB serijos automobilius paverčia tokiais įdomiais. Kaip pasakoja „Aston Martin“ namų Vilniuje pardavimų vadovas Evaldas Kuzminas, „Aston Martin“ automobiliai yra kaip meno kūriniai, kurie atsiskleidžia žiūrint iš arti, o po kiekviena gražia forma slypi griežta inžinerija.
„Pirmąkart darome tokį atvirą pristatymą visiems, todėl manau, kad vertėtų žinoti keletą dalykų, kurie leis pilnai pamatyti naujojo DB12 grožį. Kurdami automobilius, „Aston Martin„ visuomet siekia, kad kiekviena linija ar dizaino detalė atliktų vieną funkciją – leistų važiuoti greičiau. Pirmiausiai į akis turėtų kristi daugiau aušinimo angų, todėl automobilis ne tik atrodo didingai, bet ir leidžia lengvai alsuoti galingam varikliui“, – pabrėžia jis.
Lyginant su pirmtaku, DB12 savo kėbule turi perpus daugiau oro įsiurbimo ir išmetimo angų. Pirmiausiai tai matosi priekinėse grotelėse, kurios yra pagrindinis DB serijos dizaino elementas. Savo dydžiu, jos ne tik iš tolo praneša, kad tai vienas didingiausių „Aston Martin“ modelių, bet ir leido sumontuoti papildomą variklio ir oro aušinimą. Taip pat išraiškingame DB12 variklio dangtyje galima pamatyti dvi stilizuotas angas. Jos suteikia sportišką išvaizdą ir yra išdėstytos tiesiai virš turbinų, kad karštas oras iš variklio skyriaus išeitų nevaržomai.
Paslėpta aerodinamika
„Taip pat patarčiau visiems atkreipti dėmesį į nedidelę oro įsiurbimo angą ties galiniu langu. Tai yra „Aeroblade“ aerodinaminis sprendimas, kuris nuolat spaudžia DB12 galinius ratus prie kelio ir tam nereikėjo kurti didelio galinio oro aptako kaip kituose galinguose automobiliuose“, – pasakoja E. Kuzminas.
Važiuojant greitai, dalis oro srauto patenka į šią angą, toliau jis nukreipiamas link automobilio galo, kur per specialias groteles išeina. Taip sukuriamas žemo slėgio oro srautas, kuris „Aston Martin DB12“ galinei daliai suteikia daugiau sukibimo ir leidžia išnaudoti visą variklio potencialą.
Kalbant apie variklį, „Aston Martin“ nesikuklina ir skelbia, kad jis yra 34 proc. galingesnis nei jo pirmtake DB11. Savo klasėje DB12 gali pasigirti galingiausiu 4 litrų V8 varikliu. Jis buvo kurtas rankomis ir patobulintas „Aston Martin“ inžinierių. 680 AG ir maksimalus 800 Nm sukimo momentas leidžia prabangiam kupe įsibėgėti iki 100 km/val. per 3,5 sekundės, o didžiausias jo išvystomas greitis – 325 km/val.
Pamatyti galės visi
„Aston Martin DB12“ yra absoliučiai naujos kartos modelis, nes jame veikia gamintojo sukurta informacinė sistema, o sėdynių dizainas atkeliavo iš hiperautomobilio „Valkyrie“. Jų rėmas sukurtas iš lengvo anglies pluošto, prie kurio sumontuotos pagalvėlės vairuotojo kūnui. Tai – dar vienas pavyzdys, kaip „Aston Martin“ sukuria grožį, tačiau tuo pačiu atiduoda duoklę inžinerijai, nes automobilis tapo lengvesnis.
„Čia turbūt tik keletas dalykų, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį žiūrint į naująjį „Aston Martin DB12“. Manau, jog nebūtina būti automobilių fanatiku, kad toks automobilis prikaustytų žvilgsnį. Todėl kviečiame visus, nes visą dieną eksponuosime DB12 prie „Aston Martin“ namų Vilniuje“, – pasigrožėti naujuoju „Aston Martin DB12“ kviečia E. Kuzminas.
„Aston Martin DB12“ pristatymas vyks liepos 14 dieną, Konstitucijos pr. 21B, Vilniuje.