• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šio automobilio nepastebėti tiesiog neįmanoma - tai tikras meno kūrinys ant ratų. „Deive“ pramintą pagal prancūzišką žodį deesse, grakščių linijų ir baltą kaip gulbė 1971-ųjų „Citroen DS“ šiltuoju metų laiku dažnai galima išvysti kursuojantį Vilniaus gatvėmis. Praeiviai palydi automobilį susižavėjimo kupinais žvilgsniais, stengiasi iš Prancūzijos atkeliavusią mašiną įamžinti nuotraukose. Automobilio savininkas, vilnietis Arūnas Anskaitis, taip pat neslėpė, jog džiaugiasi vairuodamas „Fantomu“ dar vadinamą „Citroen“ modelį. Be to Arūnas nuolatos stebi kokias teigiamas emocijas aplinkiniams sukelia pro šalį praplaukiantis „DS“.
„Lėtai važinėjant po sostinės senamiestį itin smagu dirstelėti į stiklines vitrinas, kuriose matyti šio egzotiškai atrodančio automobilio atspindys“, - priduria prancūzišką stiliaus ikoną vairuojantis Arūnas.

Šio automobilio nepastebėti tiesiog neįmanoma - tai tikras meno kūrinys ant ratų. „Deive“ pramintą pagal prancūzišką žodį deesse, grakščių linijų ir baltą kaip gulbė 1971-ųjų „Citroen DS“ šiltuoju metų laiku dažnai galima išvysti kursuojantį Vilniaus gatvėmis. Praeiviai palydi automobilį susižavėjimo kupinais žvilgsniais, stengiasi iš Prancūzijos atkeliavusią mašiną įamžinti nuotraukose. Automobilio savininkas, vilnietis Arūnas Anskaitis, taip pat neslėpė, jog džiaugiasi vairuodamas „Fantomu“ dar vadinamą „Citroen“ modelį. Be to Arūnas nuolatos stebi kokias teigiamas emocijas aplinkiniams sukelia pro šalį praplaukiantis „DS“.
„Lėtai važinėjant po sostinės senamiestį itin smagu dirstelėti į stiklines vitrinas, kuriose matyti šio egzotiškai atrodančio automobilio atspindys“, - priduria prancūzišką stiliaus ikoną vairuojantis Arūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

01


Netikėtas pirkinys
Apie išskirtinę transporto priemonę Arūnas vis pasvajodavo dar gerokai anksčiau, nei įsigijo„Citroen DS“, o pirmasis toks automobilis jo garaže atsirado prieš 13 metų.
„Turėjau kasdieninį automobilį ir norėjosi kažko įdomesnio, taigi susiradau seną „Ford Capri“, sugalvojau įsigyti, o tada jau mąsčiau, ką su juo daryti. Nusipirkti paprasta,“- juokėsi Arūnas.
Kartu su nauju pomėgiu atsirado ir naujų draugų, kolegų, kuriuos vienijo bendri automaniški interesai ir veikla, su laiku garaže apsigyveno dar du „Capri“ modeliai. Vėliau su visais trimis „Fordais“ Arūnas atsisveikino, įsigijo jau ketvirtąjį tvarkingą „Capri“ ir juo važinėjo iki tos dienos, kai gatvėje paliktą stovėti automobilį sudaužė į jį įsirėžusi mašina.
„Citroen DS“ mano garaže atsirado visai netikėtai. Po „Capri“ avarijos gavęs draudimo pinigus, vėl ieškojau kažko naujo. Draugas, turėjęs tokį patį „Citroen“, man atsiuntė „Ebay“ nuorodą, klausdamas „Ar nori mašinos?“ O aš net nesvajojau apie tokį automobilį, jis man atrodė kaip atkeliavęs iš fantastikos srities, neįsivaizdavau, kad galėčiau tokį turėti. Pasižiūrėjau, buvo likusi valanda iki aukciono pabaigos, tad teko apsispręsti, noriu ar nenoriu. Sakau, bandom! Po valandos draugas paskambino sveikindamas, kad nusipirkau mašiną. Pirma mintis - o ką dabar daryti? Automobilis kitame Europos pakrašty, Prancūzijos viduryje, kažkur prie Atlanto vandenyno. Visai nebuvau pasiruošęs tokiai įvykių eigai, viskas vyko spontaniškai,“ - pasakojo Arūnas.
Parsigabenti automobilį tapo gana rimtu iššūkiu, naujai iškeptam „DS“ savininkui teko dvi savaites ieškoti, kas galėtų parvežti pirkinį į Vilnių. Galiausiai prieš pat Kalėdas „Citroen“ pasiekė naujus namus - ar galima įsivaizduoti geresnę kalėdinę dovaną? „Buvo ir toks niuansas, kad organizuojant pargabenimą automobilio savininkas pranešė po poros dienų išvažiuojantis kažkur į Afriką ir nebegalintis laukti, sakau, palauk palauk, tikrai atvyksta transportas.“ - prisiminė Arūnas.

REKLAMA

P7264835


Ilgiausiai užtruko surasti meistrus
„Mašinos būklė buvo gana prasta - visu perimetru kėbulo apačia buvo surūdijusi, dugnas - vietomis kiauras.“ - pasakojo pašnekovas. Automobilio išskirtinė ypatybė - hidraulinė sistema - taip pat neveikė, todėl „Citroen“ buvo, galima sakyti, nevažiuojantis. Bene ilgiausiai trukusi „Fantomo“ atnaujinimo proceso dalis buvo 3 mėnesius užsitęsusi tokiam darbui pasiryžusių meistrų paieška. „Galiausiai, vėlgi visai netyčia, radau meistrus, kurie sutiko dirbti, susitarėme taip, kad jie paima ne visą automobilį, o atskiras detales. Viską, kas buvo prisukta varžtais, ardžiau pats, jie užsiėmė visais metalo darbais - virino, lopė, dažė  - o atnaujintas dalis vėl surinkinėjau pats. Detalės servise buvo tvarkomos apie 2-3 mėnesius, kai jas visas tvarkingas parsivežiau į savo garažą, dar apie mėnesį užtruko dalis surinkti į vieną važiuojantį automobilį,“ - kalbėjo Arūnas. Vis dėlto, visi atnaujinimo darbai buvo atlikti pakankamai greitai ir operatyviai - pagrindinis tikslas buvo kuo greičiau išvairuoti legendinį „DS“ į gatves.
Pačią pirmąją detalę, kuri buvo skirta hidraulinei sistemai sutvarkyti, teko siųstis iš Norvegijos. „Serviso darbuotojai reikiamą dalį man parodė, tada pradėjau rašyti į klubų forumus, ieškojau pagal nuotrauką, galiausiai detalės paieškose pagelbėjo vienas norvegas,“ - pasakojo Arūnas.  Kai kurios automobilio dalys restauruotos, kurių jau nebepavyko prikelti - surastos užsienio šalių internetinėse parduotuvėse. „Bagažinės dugną visiškai naują siunčiausi iš Prancūzijos, Olandijoje kasmet vyksta senų „Citroen“ automobilių turgelis, kuriame galima rasti ne tik naujų detalių. Senukai ten atsiveža iš savo garažų ištrauktas dėvėtas dalis - klausi, ar turi vieną ar kitą detalę, sako, pasiknisk, jeigu rasi - vadinasi, yra, pirk,“ - apie reikiamų dalių medžioklę pasakojo „DS“ savininkas. Bent jau 2,0 litrų benzininis variklis nereikalavo didesnių investicijų nei piniginiu, nei laiko atžvilgiu - tereikėjo pakeisti degimo žvakes, laidus ir tepalus.

REKLAMA
REKLAMA

08


Traukia dėmesį ir nerodo kaprizų
Remonto darbams jau einant į pabaigą, Arūnas išsikėlė tikslą - suspėti automobilį paruošti artėjančiam „Citroen“ klubo narių suvažiavimui. Dėl to teko paaukoti ne vieną brangią poilsio valandą: „Paskutines reikiamas detales gavau gal dvi savaites prieš renginį, todėl po darbo iškart lėkdavau į garažą, užsibūdavau ir iki vidurnakčio, o paskutinę savaitę dirbdavau ir iki 3 ar 4 valandos nakties. Bet misija buvo įvykdyta ir dieną prieš suvažiavimą atlikau techninę apžiūrą,“ - kalbėjo pašnekovas. Techninės apžiūros servise „DS“ iškart susilaukė išskirtinio dėmesio: „Visi darbuotojai tiesiog sušoko apžiūrėti automobilio, pradėjo fotografuoti, klausti, koks čia kosminis aparatas.“
Per aštuoneris eksploatacijos metus „DŽO“ didelių kaprizų neparodė, tačiau gedimų buvo, tarp jų - ir problemos su hidrauline sistema. „Sykį sugedo hidraulinis siurblys, skystis išbėgo, slėgis dingo, iki serviso teko nuvairuoti be vairo stiprintuvo ir stabdžių. Anksčiau ar vėliau jis būtų sugedęs, galima sakyti, kad tai įvyko tinkamiausiu momentu - kai jau buvau grįžęs į Vilnių iš Klaipėdos,“ - nutikimą prisiminė Arūnas. „Tačiau, bet kuriuo atveju, teigiamų emocija gausa vairuojant „Citroen DS“ nusveria visas iškylančias technines bėdas.“
Į dailųjį „Citroen DS“ galima ne tik paganyti akis - pasivažinėjimui jį galima išsinuomoti, tiesa, už vairo patiems sėstis neteks, o ypatingai šventei šį automobilį dažnai renkasi jaunieji. Nors dažnai „Citroen“ nukonkuruoja amerikietiški klasikiniai automobiliai, kurių nuomos pasirinkimas gerokai platesnis, Arūnas pasakojo, kad „DŽO“ turi savo gerbėjų: „Daug kas net nežino, kas čia per automobilis, todėl dažniausiai „Citroen“ renkasi tie, kurie ir ieškojo būtent jo.“

VIDEO




GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų