Prieš ketverius metus „Jaguar“ pristatė naują strateginę kryptį, kuri numatė gamybos apimčių mažinimą ir reikšmingą kainų didinimą. Daugelis tikėjosi, kad britų gamintojas sieks tapti tiesioginiu „Bentley“ konkurentu, tačiau tikrosios markės užmačios pasirodė visiškai kitokios.
Vietoje prabangios britiškos klasikos, „Jaguar“ pristatė futuristinį koncepcinį modelį, kuris nebeturi nė vieno bendro dizaino elemento su ankstesniais markės automobiliais. Visiškai naujas vizualinis identitetas ir radikalus istorinio paveldo atsisakymas aiškiai parodo – „Jaguar“ nusprendė viską pradėti iš naujo.
„Jaguar“ pripažįsta, kad dauguma dabartinių klientų nebegrįš
„Dauguma mūsų esamų klientų į „Jaguar“ salonus nebegrįš – mes tai suprantame ir dėl to nesijaudiname“, – leidiniui „Auto Express“ sakė markės vadovas Rawdonas Gloveris.
Kas tada pirks naująjį „Jaguar“ elektromobilį? Pasak R. Gloverio, naujasis modelis bus orientuotas į jaunesnę auditoriją, kuri vertina technologijas, išskirtinumą ir futuristinį dizainą.
Tai žmonės, kuriems vidaus degimo varikliai jau nebeturi jokios reikšmės. „Jaguar“ nebenori žvalgytis atgal – jų tikslas tapti prekės ženklu, kuris įkūnija naujos kartos automobilių filosofiją.
Vis dėlto R. Gloveris pripažįsta, kad „Jaguar“ turėtų daugiau dėmesio skirti išlaikydama lojalius klientus. „Tie, kurie liks su mumis, turi jausti, kad yra įvertinti“, – pažymi jis.
„Jaguar“ tampa nišiniu gamintoju
Nusprendusi atsitraukti nuo masinės gamybos, kompanija dabar orientuojasi į itin ribotą, nišinę produkciją. R. Gloveris šį procesą vadina „atsitraukimu nuo populizmo“ ir fokusavimusi į automobilių entuziastus.
Pardavimų strategija taip pat kardinaliai keičiasi. „Jaguar“ tikisi, kad metiniai pardavimai sieks vos 33 000–35 000 automobilių, tačiau gamintojui to visiškai pakaks.
Gamintojas patvirtino, kad būsimojo „Jaguar“ elektromobilio pradinė kaina sieks ne mažiau kaip 100 000 eurų. Pridėjus papildomą įrangą, suma gali išaugti iki 150 000–200 000 eurų.
Naujasis modelis konkuruos su „Lucid Air“, „Mercedes-Benz EQS“ ir kitais aukštos klasės elektriniais sedanais.
Nepaisant tam tikro neapibrėžtumo elektromobilių rinkoje, „Jaguar“ taip pat patvirtino, kad nesiruošia keisti savo strategijos.
„Automobiliai kuriami ne vieneriems metams. Jau 2030-aisiais elektromobiliai dominuos tiek Europoje, tiek JAV. Todėl mūsų vizija lieka nepakitusi“, – sako R. Gloveris.