• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtą Dakaro maratono dieną sportinė kova iš Argentinos persikėlė į Čilę. Šis faktas savaime nebūtų pernelyg svarbus jei ne viena detalė: valstybių sieną kirsti reikėjo kalnuose 4800 metrų aukštyje esančioje Andų perėjoje ir susidurti su tokiu reiškiniu, kaip deguonies trūkumas.

Ketvirtą Dakaro maratono dieną sportinė kova iš Argentinos persikėlė į Čilę. Šis faktas savaime nebūtų pernelyg svarbus jei ne viena detalė: valstybių sieną kirsti reikėjo kalnuose 4800 metrų aukštyje esančioje Andų perėjoje ir susidurti su tokiu reiškiniu, kaip deguonies trūkumas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Dakaro komandos „Žalvaris“ pilotas Antanas Juknevičius vos prašvitus pajudėdamas į trasą (iki greičio ruožo pradžios reikėjo įveikti 594 kilometrų kelią) prisipažino, kad aukštikalnių sąlygomis jo organizmas „dirba“ iš tiesų prastai. Trūkstant deguonies apima silpnumas, būna sunku kvėpuoti, lėtėja reakcija ir prastėja koordinacija.
Benediktas Vanagas iš „General Financing–Autopaslauga by Pitlane“ komandos savo ruožtu teigė, kad ankstesnė vairavimo kalnuose patirtis nekeldavo jokių rūpesčių, tačiau šįkart artėjant link perėjos piko savijauta prastėjo sulig kiekvienu metru.
„Iki starto likus gal valandai žiauriai įsiskaudėjo galvą ir netgi pradėjo pykinti. Visa laimė, kad Andrejus turėjo tokias problemas spręsti padedančių vaistų – išgėrus tabletę reikalai pradėjo gerėti“, – dienos įspūdžiais dalijosi B. Vanagas.


A. Rudnickis, paklaustas kokiais vaistais „sutaisė“ pilotą, juokavo, kad šįkart būtų pagelbėjęs bet koks į tabletę panašus daiktas, tačiau dėl viso pikto jie draugiškai išgėrė aspirino. Patyręs šturmanas dėstė, esą kai kuriais atvejais svarbu tiesiog stabilizuoti emocinę lenktynininko būseną ir padėti jam pačiam patikėti, kad padaryta visa kas įmanoma geriausia. Visgi po finišo pats B. Vanagas pripažino, jog įveikti 4-o etapo be klaidų nepavyko.
„Esu visiškai patenkintas greičiu, kuriuo pavyksta judėti trasoje, tačiau įvairios smulkmenos ir klaidos vagia iš mūsų minutes. Šiandien tokią padarėme po to, kai važiuodami per aštrius akmenis prakirtome padangą. Paprastai ratų keitimo rokiruotė užtrunka apie tris minutes, tačiau mes sugebėjome prasukti du varžtus ir sugadinti sriegius. Viena vertus, dėl to sugaišome mažiausiai dvigubai ilgiau, tačiau blogiausia, kad vėliau kilo abejonių, ar ratas gerai pritvirtintas. Tada stojome tikrinti ar negresia dar didesnių nemalonumai. Važiuojant dideliu greičiu pamesti ratą reiškia pasitraukti iš lenktynių“, – pripažino B. Vanagas.
Vėliau šis ekipažas jokių didesnių rūpesčių neturėjo: tiek atkarpas su daugybe smėlio dulkių „fesh-fesh“, tiek maždaug 100 kilometrų klasikinio smėlio Atakamos pakraščiu, „General Financing– Autopaslauga by Pitlane“ ekipažas įveikė lenkdamas varžovus.
Ypač efektingai atrodė B. Vanago finišas dykynėje greta Copiapo miesto. leisdamasis nuo milžiniškos stačios smėlio kopos (slidinėjimo kurortuose tokios paprastai žymimos raudona spalva), B. Vanagas sugebėjo iškart aplenkti du varžovus – vieną su bagiu ir vieną „Petrons Team De Roy Iveco“ komandos sunkvežimių. Ketvirtą etapą jis baigė 20-oje vietoje.
Apie A. Juknevičaus ir E. Duobos ekipažo nuotykius trasoje nieko nebuvo žinoma iki 23 val. Čilės ar 4 val. ryto Lietuvos laiku. Tada į bivaką atskubėjęs vietinis vaikinukas atnešė ant popieriaus skiautės Antano parašytą laiškelį su koordinatėmis, kur jis užstrigo. „Paštininko“ teigimu, maždaug už 20 kilometrų nuo finišo, šokant per trampliną lūžo „Mebar“ prototipo šakė.
13.30 val. Lietuvos laiku A. Juknevičius dar nebuvo klasifikuotas po ketvirto etapo greičio ruožo. Oficialioje ralio svetainėje įrašyta, kad mūsiškis penktame etape startuos 73-ias.

N40 vyrų autoklubas
Nuotrauka - Tomo Tumalovičiaus

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų