„Alcantara“ istorija prasidėjo dar 1970-aisiais, kai Japonijos kompanija „Toray“ ėmė ieškoti dirbtinio pakaitalo natūraliai odai. Noras sukurti patvarų, orui pralaidų ir malonų liesti audinį netrukus virto realybe: buvo sukurtas gaminys, savo savybėmis beveik nesiskyręs nuo verstos odos (zomšo).
Tačiau didžiausias „Alcantara“, kaip išradimo, posūkis įvyko Italijoje, kai 1972 m. įkurta bendrovė „Alcantara S.p.A.“ įsigijo technologiją iš „Toray“ ir pradėjo gaminti šią medžiagą prabangiems baldams. Šis sprendimas sulaukė neįtikėtinos sėkmės, o tai, natūralu, paskatino dar platesnį šios medžiagos pritaikymą. Galiausiai, vos po kelerių metų „Alcantara“ pasirodė automobilių pramonėje.
Pirmasis žingsnis link superautomobilių pasaulio
1974-aisiais debiutavęs koncepcinis „Lamborghini Bravo“ tapo pirmuoju automobiliu, kurio salone buvo panaudota „Alcantara“. To meto spauda pabrėžė netikėtą šios medžiagos lengvumą – salone panaudota medžiaga buvo maždaug 5,5 kg lengvesnė nei natūrali zomša. Tokį svorio skirtumą ypač vertino sportinių automobilių kūrėjai, siekiantys surasti bet kokį pranašumą, leidžiantį pagerinti svorio ar dinamikos rodiklius.
„Lamborghini Bravo“ interjere „Alcantara“ puošė ne tik sėdynes, bet ir durų apmušalus, prietaisų skydelį bei centrinę konsolę. Tai buvo staigus, bet visapusiškas žingsnis, atskleidęs naujosios medžiagos galimybes – ji buvo atspari nusidėvėjimui, nestokojo elegancijos, o pats gamintojas didžiavosi dar ir tuo, kad ši inovacija padėjo apsaugoti gyvūnus, mat buvo pasirinktas sintetinis, o ne natūralia oda paremtas sprendimas.
![Lamborghini Bravo (nuotr. gamintojo) 4](https://static2.inspektorius.lt/static.php?v=4.2.6.93&t=cr&s=800x600&m=4&f=/Uploads/UGallery/photos/6a/0e/23/6c/6a0e236c40c7d470b3055d99bacec0c8.jpg)
Orui pralaidi, bet tuo pačiu ir tvirta
Vienas didžiausių „Alcantara“ privalumų yra jos struktūra. Daugiau nei 200 tūkst. tarpusavyje persipynusių pluoštų kiekviename kvadratiniame centimetre suteikia medžiagai tvirtumo, tačiau ji vis tiek išlieka „kvėpuojanti“ – o tiksliau, pralaidi orui. Tai reiškia, kad ilgose kelionėse sėdynės, aptrauktos „Alcantara“, leidžia kūnui mažiau prakaituoti, o dinamiško vairavimo metu vairuotojui posūkiuose suteikia papildomo stabilumo, nes medžiaga nėra tokia slydi kaip natūrali oda.
Ilgą laiką „Alcantara“ buvo laikoma prabangaus ar sportinio modelio ypatybe, tačiau laikui bėgant daugelis automobilių gamintojų pradėjo pastebėti jos funkcionalumą ir estetinę vertę. Per pastaruosius 25 metus „Alcantara“ tapo kone etaloniniu pasirinkimu kuriant automobilių salonus, ypač tada, kai siekiama suderinti sportiškumą su aukšta kokybe.
Kartu su išplėtotu gamybos procesu ir vis didėjančia paklausa, „Alcantara“ užėmė tvirtą poziciją ne tik superautomobiliuose, bet ir prabangiuose sedanuose ar net aukštesnės klasės kompaktiškuose miesto automobiliuose. Taip ji sėkmingai užsitarnavo universalios ir šiuolaikinės medžiagos reputaciją.
50 metų pažangos
Nuo pat debiuto koncepciniame „Lamborghini Bravo“ iki dabar „Alcantara“ išlaikė savybes, dėl kurių ji buvo ir pamėgta. Ir, regis, „Alcantara“ neketina trauktis – augant tvarios bei ilgalaikės kokybės poreikiui, jos privalumai tampa dar svarbesni.
Ši medžiaga, kilusi iš tolimųjų Rytų ir išgarsinta italų kūrėjų, neabejotinai dar ilgai karaliaus tiek sportiniuose, tiek prabangiuose automobiliuose, o galbūt pasiūlys ir naujų netikėtų sprendimų.