A. Newey neslepia, kad viena iš jo pasitraukimo priežasčių buvo vidiniai galios žaidimai komandoje, kuriuose jis nenorėjo dalyvauti. Be to, jį nuvylė 2023 m. pabaigoje pasakyti komandos vadovo Christiano Hornerio žodžiai, esą „Red Bull“ jau nebėra priklausoma nuo A. Newey, nes technikos padalinį sėkmingai į priekį veda Pierre’as Wache.
„Prieš metus, jei kas nors būtų paklausęs, ar paliksiu „Red Bull“ ir pradėsiu viską iš naujo, būčiau pasakęs, kad tai beprotybė. Tačiau galiausiai supratau, jog likęs išduočiau pats save“, – atvirai prisipažįsta A. Newey.
Patyręs inžinierius pabrėžia, kad jam nebereikėjo uždirbti daugiau pinigų – jis galėjo tiesiog pasitraukti ir mėgautis gyvenimu. Vis dėlto aistra lenktyninių automobilių kūrimui ir troškimas išbandyti save naujame projekte nulėmė jo sprendimą prisijungti prie „Aston Martin“.
„Jau nuo dešimties metų svajojau būti lenktynių automobilių dizaineriu. Nors buvo dienų, kai darbas nekėlė džiaugsmo, vis dėlto didžiąją laiko dalį mėgavausi kiekviena akimirka. Supratau, kad jei visiškai pasitraukčiau, greitai man tai pabostų. Tad kodėl gi nepasirinkus to, kas man visada teikė džiaugsmą?“
„Red Bull“ ignoravo problemas
Verta pažymėti, kad A. Newey pasitraukimas iš „Red Bull“ sutapo su akivaizdžiu komandos sportinės formos kritimu. Britui nusprendus pasitraukti gegužės 1-ąją dieną, netrukus Sergio Perezo rezultatai, švelniai tariant, tapo klaikūs. o Maxas Verstappenas sugebėjo iškovoti tik 5 pergales.
A. Newey atskleidė, kad komandos inžinieriai nepakankamai rimtai vertino RB20 modelio trūkumus, kurie jau buvo pastebimi dar 2023 m. pabaigoje.
„Sezono pabaigoje bolidas tapo vis sunkiau valdomas. M. Verstappenas dar sugebėjo su tuo susitvarkyti, bet Perezas – ne. O kai problema tapo dar ryškesnė 2024-ųjų pradžioje, komanda vis tiek ją ignoravo“, – teigia Newey.
Pasak jo, „Red Bull“ įstrigo savo pačių sėkmės spąstuose – bolidas vis dar buvo pakankamai greitas, todėl niekas nenorėjo imtis radikalių pokyčių. Tik tada, kai sezono viduryje „McLaren“ pradėjo rimtai spausti, tapo aišku, kad problema yra rimtesnė nei manyta.
Kodėl pasirinko „Aston Martin“?
Nors šiuo metu A. Newey vis dar oficialiai „atostogauja“ pagal „Red Bull“ nustatytą vadinamąjį „gardening leave“ taisyklę, jau kovo 1 d. jis pradės dirbti „Aston Martin“ ekipoje kaip techninis partneris.
Pasak brito, šis iššūkis jam primena laikus, kai 2006 m. prisijungė prie dar tik įsibėgėjančios „Red Bull“ komandos.
„Kai atėjau į „Red Bull“, tai buvo komanda, gimusi iš „Jaguar“ pelenų – jie niekada nebuvo pasiekę didelių rezultatų. Teko kurti ne tik bolidų dizainą, bet ir visą infrastruktūrą, darbo metodologiją, komandinę dvasią“, – prisimena jis.
„Aston Martin“ projektą A. Newey mato kaip panašią galimybę – tai ne tokia įsitvirtinusi jėga kaip „Mercedes“ ar „Ferrari“, tačiau turinti aiškią viziją, dideles ambicijas ir potencialą.
Jo prisijungimas gali būti esminis lūžis Lawrence’o Strollo vadovaujamai ekipai, kuri per pastaruosius kelerius metus daug investavo į naują bazę Silverstone bei stiprino savo inžinerijos skyrių.