Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Baltarusija niekada negamino lengvųjų automobilių, tačiau vietoj jų koncentravosi į vilkikų, autobusų, traktorių ar kitos, sunkusios technikos gamybą.
„MAZ“ yra vienas didžiausių Baltarusijos pramonės gigantų, kuris sugebėjo išgyventi Tarybų Sąjungos iširimą ir išlaikyti stabilią sunkiosios technikos gamybą. Dabar Minsko automobilių gamykla turi pakankamai plačią modelių gamą ir eksportuoja savo produkciją į visas svarbiąsias pasaulio rinkas.
Per daugelį veiklos metų, Minsko automobilių gamyklos inžinieriai sukūrė ne vieną prototipą, kuris dėl tam tikrų priežasčių į serijinę gamybą nepateko. Vieniems pritrūko finansavimo, kitiems raudoną šviesą uždegė tuometinė „MAZ“ valdžia. Šie bekelės galiūnai patenka į tų projektų kategoriją, kuriems pritrūko piniginių lėšų.
1 ) MAZ-532
Labai neįprastų išmatavimų sunkiosios technikos atstovas. „MAZ 532“ ratų bazės ilgis siekė vos 3400 milimetrų, tačiau jo svoris siekė net 12 tonų. Į priekį šį dičkį varė 7.0 litrų, 165 arklio galias išvystantis dyzelinis variklis.
Jis buvo suporuotas su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže. „MAZ“ inžinieriai šią mašiną kūrė su mintimi įtikti įvairių šalių kariuomenėms. Puikų pravažumą turėjusios mašinos projektas, deja, atsitrenkė į sieną, nes panašaus tipo mašiną turėjo „GAZ“ gamykla.
2 ) MAZ-529
Dar vienas sunkiosios technikos atstovas, kuris buvo sukurtas tiems ūkininkams, kurie turėjo susidurti su sunkiai pravažiuojamais keliais ar miškų ruožais.
„MAZ-529“ koncepcija priminė vilkiko – jis turėjo specialią priekabą į kurią būdavo galima pakrauti milžinišką kiekį grūdų. Turėdamas 180 arklio galių išvystantį dyzelinį variklį, naujasis „MAZ“ kūrinys galėdavo patempti iki 8 tonų krovinį. Maksimalus greitis - 40 km/val.
3 ) MoAZ-6401-9585
Kaip bebūtų keista, tačiau „MoAZ“ markės vardą dėvintis kūrinys iš pradžių buvo sukurtas „MAZ“ gamykloje. Tik vėliau įsikišus Baltarusijos vadovams, projektas buvo perleistas „MoAZ“ gamyklai. Šis dvylikos ratų arsenalą turėjęs modelis turėjo tik vieną paskirtį - iš taško A į tašką B pervežti sunkias Tarybų Sąjungos kariuomenės raketas.
„MoAZ“ svėrė net 140 000 kilogramų, sumontavus raketas - 360 000 kilogramų. Ši mašina turėjo du variklius, kurie išvysto po 1830 arklio galių. Pagrindinis variklis turėjo 12 cilindrų, buvo 42.4 litro darbinio tūrio ir išvystė 1500 arklio galių.
4 ) MAZ-7906
„MAZ“ norėdami sukurti tinkamą „7904“ modelio pamainą, pradėjo darbuotis prie „7906“. Naujos mašinos koncepcija išliko tokia pati, inžinieriai daugiausiai laiko praleido mažindami milžiniškos mašinos išmatavimus ir svorį.
„7906“ svėrė 63 800 kilogramų, turėjo 1200 arklio galių išvystantį variklį, kuris leisdavo pasiekti 30 km/val. „MAZ“ iš viso pagamino tik du „7906“ vienetus.
5 ) MAZ-7907
1985 metais „MAZ“ pradėjo darbuotis ties štai šiuo milžinu. 12 ašių, 24 ratai ir net 29 metrų ilgio mašina turėjo ne tradicinį vidaus degimo variklį. „MAZ“ inžinieriai norėdami išjudinti šį galiūną į „7907“ sumontavo 1250 arklio galių išvystančią dujų turbiną.
Net ir pakankamai didžiulis arklio galių kiekis leisdavo 29 metrų ilgio „tankui“ pasiekti tik 35 km/val. greitį. Masinę šios mašinos gamybą sustabdė nuolatinės transmisijos bėdos, kurių „MAZ“ inžinieriai taip ir nesugebėjo pašalinti.
Baltarusija niekada negamino lengvųjų automobilių, tačiau vietoj jų koncentravosi į vilkikų, autobusų, traktorių ar kitos, sunkusios technikos gamybą.
„MAZ“ yra vienas didžiausių Baltarusijos pramonės gigantų, kuris sugebėjo išgyventi Tarybų Sąjungos iširimą ir išlaikyti stabilią sunkiosios technikos gamybą. Dabar Minsko automobilių gamykla turi pakankamai plačią modelių gamą ir eksportuoja savo produkciją į visas svarbiąsias pasaulio rinkas.
Per daugelį veiklos metų, Minsko automobilių gamyklos inžinieriai sukūrė ne vieną prototipą, kuris dėl tam tikrų priežasčių į serijinę gamybą nepateko. Vieniems pritrūko finansavimo, kitiems raudoną šviesą uždegė tuometinė „MAZ“ valdžia. Šie bekelės galiūnai patenka į tų projektų kategoriją, kuriems pritrūko piniginių lėšų.
1 ) MAZ-532
Labai neįprastų išmatavimų sunkiosios technikos atstovas. „MAZ 532“ ratų bazės ilgis siekė vos 3400 milimetrų, tačiau jo svoris siekė net 12 tonų. Į priekį šį dičkį varė 7.0 litrų, 165 arklio galias išvystantis dyzelinis variklis.
Jis buvo suporuotas su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže. „MAZ“ inžinieriai šią mašiną kūrė su mintimi įtikti įvairių šalių kariuomenėms. Puikų pravažumą turėjusios mašinos projektas, deja, atsitrenkė į sieną, nes panašaus tipo mašiną turėjo „GAZ“ gamykla.
2 ) MAZ-529
Dar vienas sunkiosios technikos atstovas, kuris buvo sukurtas tiems ūkininkams, kurie turėjo susidurti su sunkiai pravažiuojamais keliais ar miškų ruožais.
„MAZ-529“ koncepcija priminė vilkiko – jis turėjo specialią priekabą į kurią būdavo galima pakrauti milžinišką kiekį grūdų. Turėdamas 180 arklio galių išvystantį dyzelinį variklį, naujasis „MAZ“ kūrinys galėdavo patempti iki 8 tonų krovinį. Maksimalus greitis - 40 km/val.
3 ) MoAZ-6401-9585
Kaip bebūtų keista, tačiau „MoAZ“ markės vardą dėvintis kūrinys iš pradžių buvo sukurtas „MAZ“ gamykloje. Tik vėliau įsikišus Baltarusijos vadovams, projektas buvo perleistas „MoAZ“ gamyklai. Šis dvylikos ratų arsenalą turėjęs modelis turėjo tik vieną paskirtį - iš taško A į tašką B pervežti sunkias Tarybų Sąjungos kariuomenės raketas.
„MoAZ“ svėrė net 140 000 kilogramų, sumontavus raketas - 360 000 kilogramų. Ši mašina turėjo du variklius, kurie išvysto po 1830 arklio galių. Pagrindinis variklis turėjo 12 cilindrų, buvo 42.4 litro darbinio tūrio ir išvystė 1500 arklio galių.
4 ) MAZ-7906
„MAZ“ norėdami sukurti tinkamą „7904“ modelio pamainą, pradėjo darbuotis prie „7906“. Naujos mašinos koncepcija išliko tokia pati, inžinieriai daugiausiai laiko praleido mažindami milžiniškos mašinos išmatavimus ir svorį.
„7906“ svėrė 63 800 kilogramų, turėjo 1200 arklio galių išvystantį variklį, kuris leisdavo pasiekti 30 km/val. „MAZ“ iš viso pagamino tik du „7906“ vienetus.
5 ) MAZ-7907
1985 metais „MAZ“ pradėjo darbuotis ties štai šiuo milžinu. 12 ašių, 24 ratai ir net 29 metrų ilgio mašina turėjo ne tradicinį vidaus degimo variklį. „MAZ“ inžinieriai norėdami išjudinti šį galiūną į „7907“ sumontavo 1250 arklio galių išvystančią dujų turbiną.
Net ir pakankamai didžiulis arklio galių kiekis leisdavo 29 metrų ilgio „tankui“ pasiekti tik 35 km/val. greitį. Masinę šios mašinos gamybą sustabdė nuolatinės transmisijos bėdos, kurių „MAZ“ inžinieriai taip ir nesugebėjo pašalinti.