BMW, kaip vienas didžiausių automobilių gamintojų,turi sukaupęs milžinišką ir sunkiai įvertinamą patirtį vidaus degimo variklių kūrime, kuri labai praverčia mažesniems, mažiau pajamų turintiems gamintojams. Juolab, kuo daugiau variklių BMW pagamina, tuo mažesnė variklių savikaina.
Tad šį kartą pateikiame jums penkis modelius, turėjusius BMW inžinierių suprojektuotus variklius, tačiau tuo pačiu montuotus ne į BMW ženkliuku padabintus modelius.
MORGAN PLUS 8
Kai kurie „Morgan“ markės automobilius vadina senamadiškais, nesugebančiais pamiršti 1950-ųjų eros, tačiau vienas iš nedaugelio nepriklausomų gamintojų Jungtinėje Karalystėje jau daugelį metų sugeba suderinti retro stiliaus dizainą bei modernius, šiuolaikiškus inžinerinius sprendimus.
Kol „Morgan“ automobilių dizaino departamento darbuotojai įkvėpimo nuolatos semiasi iš praeityje sukurtų modelių, technine naujų modelių dalimi besirūpinantys inžinieriai elgiasi priešingai.
Į galiniais ratais varomą, vos 1100 kilogramų sveriantį rodsterį „Morgan“ inžinieriai įgrūdo BMW gerbėjams puikiai pažįstamą V8. O tiksliau – 4,8 litro, generuojantį 367 arklio galias ir 490 Nm sukimo momentą.
RANGER ROVER L322
Jeigu ne BMW vadovų priimti sprendimai, šiandien, ko gero, „Range Rover“ visureigiai nebūtų panašūs į tuos, kuriuos matome dabar.
Dešimto dešimtmečio viduryje BMW markei įsigijus milžinišką „Rover Group“ koncerną, Vokietijos gamintoja iškart gavo priėjimą prie visų „Land Rover“ inžinerinių paslapčių, kuriomis jie vėliau pasinaudos kurdami pirmąjį BMW SUV – „BMW X5“.
„Land Rover“ valdymą parėmusi BMW labai greitai transformavo gana gėdingai veikusią organizaciją į pasaulinio lygio gamintoją, o šių transformacijų įrodymu tapo „Range Rover“ – „L322“ kartos modelis, kuris naudojo ne tik „Jaguar“ ar „Ford“, bet ir BMW variklius: 4,4 litro V8 ir 2,9 litro 6 cilindrų dyzelį.
LAND ROVER DEFENDER 2.8i
Kol „Range Rover“ buvo mylimas ir garbinamas tarp kino, sporto ir muzikos industrijos žvaigždučių, absoliučia „Range Rover“ priešingybe buvęs „Land Rover Defender“ taip pat sulaukė BMW vadovų dėmesio.
Tuometiniai bendrovės vadovai atsižvelgdami į „Defender“ potencialą ir esančią paklausą, pavyzdžiui Pietų Afrikos respublikoje, netrukus priėmė sprendimą į legendinį visureigį pradėti montuoti gerokai modernesnį agregatą – 2,8 litro, 6 cilindrų. Aha, tą patį, kurį iki šiol galite rasti 3 ar 5 serijos BMW modeliuose.
WIESMANN GT MF5 V10
Specializuotų, retų, pagal užsakymą konstruojamų automobilių gamintojai, regis, visuomet noriai kreipiasi ne į bet kurį kitą gamintoją, o BMW. Kita vertus, jeigu būtumėte „Wiesmann“ markės vadovas ar elgtumėtės kitaip?
Prieš keletą dešimtmečių įkurta kompanija glaudžius ryšius BMW atstovais palaikė nuo pat pirmojo „Wiesmann“ modelio atsiradimo. Iš pradžių juose būdavo montuojami šešių, vėliau – aštuonių cilindrų agregatai, tačiau „Wiesmann GT MF5 V10“ turėjo labai dažnai giriamą ir peikiamą „BMW S85“ variklį.
555 arklio galias išvystęs variklis, netradicinės išvaizdos kupė priversdavo iki 100 km/val. spurtuoti per 3,9 sekundės.
MCLAREN F1
Žinomiausias, daugiausiai komplimentų gavęs, didžiausia išliekamąja verte pasižymintis automobilis šiame sąrašėlyje, taipogi turėjo BMW specialistų suprojektuotą motorą.
Dabar, lyginant su moderniais analogais, kadaise greičiausio pasaulio automobilio titulą savo rankose laikęs „McLaren F1“, maksimalų 391 km/val. greitį pasiekdavo BMW variklio dėka.
Tai pati žinomiausia BMW ir kito gamintojo kolaboracija. Ilgametis greičio rekordo savininkas, net ir dabar žavi aerodinamiškomis formomis bei netradiciniais inžineriniais sprendimais. Pavyzdžiui, automobilio gamyboje buvo panaudotas anglies pluoštas, titanas, auksas, magnis – medžiagos, kurios dešimto dešimtmečio pradžioje skambėjo ir atrodė egzotiškai.