Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Daugumai lietuvių atostogos asocijuojasi su laiko leidimu vietiniuose ar užsienio kurortuose drybsant ant jūros kranto su kokteiliu rankoje. Tik ne „tRIP aROUND“ kompanijai, kuri jau trečius metus iš eilės leidžiasi į poros tūkstančių kilometrų kelionę su pigiais automobiliais. Transporto priemonės biudžetas – 380 eurų, tad nesunku suprasti, jog tokia kelionė bus kupina nuotykių.
Šiais metais „
tRIP aROUND“ projektas apvažiavo Lenkijos vakarinę pusę ir pasiekė Karpatų kalnyną, o per devynias avantiūros dienas, keliautojai nuvažiavo apie 2800 kilometrų. Kaip ir kiekvienais metais, kelionės tikslas važiuoti, kuo arčiau pasienio, tad dauguma šių kilometrų buvo įveikti siaurais laukų ir miško keliukais bei žvirkeliais, kuriuose netrūko kuriozų. Keliautojų sąstatą sudarė aštuoni automobiliai ir iš viso šešiolika žmonių. Nakvynė – kempinguose arba stovyklavietėse, palapinėse arba automobiliuose. Maistas – viskas, kas tinka gaminti ant laužo.
Vienas iš projekto pradininkų Remigijus Sudmantas pasakoja, kad tokia kelionė reikalauja ne tik fizinės ištvermės, bet ir kūrybinio mąstymo. „Nors prieš išvažiuojant automobilius paremontuojame tiek, kiek leidžia numatytas biudžetas, bet tokioje kelionėje gedimai vis tiek yra kasdienybė. Kai kas nors nutinka, įsijungia visi ekipažo dalyviai su idėjomis, kaip išspręsti problemą ir daugeliu atvejų randame būdą jeigu ir nepilnai sutaisyti automobilį, bet bent jau sutvarkyti iki tiek, kad nuvažiuotų pats iki serviso“ – pasakoja Remigijus. Tiesa, į tokią kelionę kolektyvas leidžiasi ne tuščiomis – daiktų sąraše įvairiausi įrankiai, hidraulinis keltuvas, kampinis šlifuoklis, oro kompresorius ir nesuskaičiuojama galybė tvirtinimo dirželių, liaudyje dar vadinamų „zateškėmis“. Viskas tam, kad prireikus automobilį būtų galima patvarkyti čia pat kelyje.
O gedimų būta nemažai. Jau pačioje kelionės pradžioje sprogo „Citroen“ padanga, vėliau įsibėgėjus kelionei ir atsiradus bildesiui, vairuotojas atrado, jog ne iki galo prisukti rato varžtai. Tuo tarpu „Volkswagen Caravelle“ apie dingusius stabdžius sužinojo pačiu netinkamiausiu metu - leidžiantis nuokalne. Važiuojant prie pat Čekijos pasienio, vidury miškų, „Nissan Micra“ atsisakė junginėtis pavaros. „Suzuki Baleno“ kelionės eigoje susidūrė su nesikraunančiu akumuliatoriumi.
„Volvo“, kurio rytai prasidėdavo variklio tepalu papildymu bent vienu litru, susidūrė su rimtesne problema, kuomet pervažiavus per vėlai pastebėtą akmenų krūvą, automobilis pakibo ant didžiulio luito. Tiesa „Volvo“ atsipirko tik kėbulo įlenkimu ir atraminio guolio išlūžimu, kurį vėliau sutvarkė Gdansko automechanikai. Netoli Vokietijos sienos Subaru buvo prapūsta variklio tarpinė, dėl ko dinginėjo tepalas ir aušinimo skystis. Likusią kelionės dalį ekipažo vairuotojas stengėsi nekelti aukštų variklio sūkių ir sėkmingai užbaigė kelionę. Likus vos 300 kilometrų iki kelionės pabaigos, sugedo „Opel Omega“ kuro siurblys ir automobilis 200 kilometrų buvo tempiamas. Vis tik populiariausias „gedimas”, dėl nuolatinio važiavimo nelygiais keliais, buvo pametami bamperiai ir registracijos numeriai, į kurių paieškas įsitraukdavo visi ekipažai.
Nors kelionės dalyviai buvo pasiruošę patiems įvairiausiems gedimams, o ir Lenkijoje netrūksta autoservisų, vienas automobilis neįveikė kelionės. Zebro „Saab“, su kuriuo teko atsisveikinti įveikus du trečdalius kelionės, vairuotojas Justinas Verbickas pasakoja – „Prasidėjus Karpatų kalvoms neatlaikė „Saab“ sankaba. Dar prieš išvažiuojant į kelią žinojau, kad sankaba yra silpnoji automobilio vieta, tačiau tikėjau, kad įveiksime visą kelionę. Galiausiai sudegus sankabai, bandant tempti automobilį nuo kelio, nutraukėme dar ir vairo stiprintuvo šlangelę. Tokie gedimai, čia ir dabar nepasitaiso, o ir galvoti apie servisą, kai mašina kainuoja 300 eurų, nebuvo prasmės. Priėmėme sprendimą nuvaryti automobilį į autolaužyną Lenkijoje, pasiimti kelis šimtus zlotų ir tęsti kelionę prisijungę prie kitų ekipažų.“
Kadangi kelionė išskirtinė, tai ir automobiliai turi atrodyti išskirtinai. Automobilių puošimui kiekvienas ekipažas turėjo išleisti ne mažiau 50 eurų. Taip atsirado hipių autobusiukas „Volkswagen“, „Opel Omega“ su ištraukiamomis kopetėlėmis ir terasa ant stogo, automobilis zebras „Saab“, medžio apdaila papuoštas „Volvo“, abstrakčiu menu išmargintas „Suzuki Baleno“. Automobilių puošybai keliautojai idėjų sėmėsi ir iš registracijos numerių. „Citroen Xantia“, kurio numeriai prasideda „DBZ“ tapo Songoku, veikėju iš kultinio japonų animacinio serialo „Dragon Ball Z“.
Tokio nuotykio išskirtinimui, ekipažai sugalvojo įvairiausių užduočių. Ko gero pati linksmiausia „stileivų diena“, kuomet iš vakaro, visi šešiolika kelionės dalyvių lankėsi vietinėje dėvėtų drabužių parduotuvėje. Čia apsipirkę keisčiausiais rastais drabužiais, kitą dieną turėjo su jais visą dieną ir išbūti. Išskirtiniai automobiliai ir neatsiliekantys ekipažo nariai be jokios abejonės traukė aplinkinių akį. Tą pačią dieną ekipažai kas valandą keitėsi ir transporto priemonės, taip galėdami įvertinti automobilių trūkumus, pajėgumus, važiavimo patogumą.
Svarbia kelionės dalimi tapo ir lankytini objektai. Dalyviai aplankė, Vilko Guolį, SkyWalk apžvalgos bokštą, trijų valstybių sienų Lenkijos, Lietuvos ir Rusijos susijungimo tašką, apleistą geležinkelio tunelį, krioklius. „Aš pati netikėjau, kad Lenkija iš tiesų yra tokia graži ir įvairi valstybė. Dažniausiai čia automobiliu vykdavau tranzitu ir matydavau tik nesibaigiančius greitkelius ir degalines. Tačiau ši kelionė absoliučiai pakeitė galvoje susidariusį vaizdą. Kriokliai, miškai, regioniniai keliai ir aišku kalnai tiesiog atėmė žadą. Manau dar tikrai vyksiu į šią Lenkijos dalį“ – įspūdžiais dalijosi viena iš „tRIP aROUND“ dalyvių Aurelija Vaitkevičiūtė“.
„tRIP aROUND“, tai 2019 metais susikūręs draugų projektas, kurio tikslas keliauti pigiais automobiliais ir stengtis važiuoti, kuo arčiau valstybių sienų. Pirmaisiais metais dalyvavo keturi ekipažai ir apvažiavo Lietuvos perimetrą. Praėjusiais metais jau dalyvavo dešimt automobilių, kurie apvažiavo Latvijos ir Estijos perimetrą.
Daugumai lietuvių atostogos asocijuojasi su laiko leidimu vietiniuose ar užsienio kurortuose drybsant ant jūros kranto su kokteiliu rankoje. Tik ne „tRIP aROUND“ kompanijai, kuri jau trečius metus iš eilės leidžiasi į poros tūkstančių kilometrų kelionę su pigiais automobiliais. Transporto priemonės biudžetas – 380 eurų, tad nesunku suprasti, jog tokia kelionė bus kupina nuotykių.
Šiais metais „
tRIP aROUND“ projektas apvažiavo Lenkijos vakarinę pusę ir pasiekė Karpatų kalnyną, o per devynias avantiūros dienas, keliautojai nuvažiavo apie 2800 kilometrų. Kaip ir kiekvienais metais, kelionės tikslas važiuoti, kuo arčiau pasienio, tad dauguma šių kilometrų buvo įveikti siaurais laukų ir miško keliukais bei žvirkeliais, kuriuose netrūko kuriozų. Keliautojų sąstatą sudarė aštuoni automobiliai ir iš viso šešiolika žmonių. Nakvynė – kempinguose arba stovyklavietėse, palapinėse arba automobiliuose. Maistas – viskas, kas tinka gaminti ant laužo.
Vienas iš projekto pradininkų Remigijus Sudmantas pasakoja, kad tokia kelionė reikalauja ne tik fizinės ištvermės, bet ir kūrybinio mąstymo. „Nors prieš išvažiuojant automobilius paremontuojame tiek, kiek leidžia numatytas biudžetas, bet tokioje kelionėje gedimai vis tiek yra kasdienybė. Kai kas nors nutinka, įsijungia visi ekipažo dalyviai su idėjomis, kaip išspręsti problemą ir daugeliu atvejų randame būdą jeigu ir nepilnai sutaisyti automobilį, bet bent jau sutvarkyti iki tiek, kad nuvažiuotų pats iki serviso“ – pasakoja Remigijus. Tiesa, į tokią kelionę kolektyvas leidžiasi ne tuščiomis – daiktų sąraše įvairiausi įrankiai, hidraulinis keltuvas, kampinis šlifuoklis, oro kompresorius ir nesuskaičiuojama galybė tvirtinimo dirželių, liaudyje dar vadinamų „zateškėmis“. Viskas tam, kad prireikus automobilį būtų galima patvarkyti čia pat kelyje.
O gedimų būta nemažai. Jau pačioje kelionės pradžioje sprogo „Citroen“ padanga, vėliau įsibėgėjus kelionei ir atsiradus bildesiui, vairuotojas atrado, jog ne iki galo prisukti rato varžtai. Tuo tarpu „Volkswagen Caravelle“ apie dingusius stabdžius sužinojo pačiu netinkamiausiu metu - leidžiantis nuokalne. Važiuojant prie pat Čekijos pasienio, vidury miškų, „Nissan Micra“ atsisakė junginėtis pavaros. „Suzuki Baleno“ kelionės eigoje susidūrė su nesikraunančiu akumuliatoriumi.
„Volvo“, kurio rytai prasidėdavo variklio tepalu papildymu bent vienu litru, susidūrė su rimtesne problema, kuomet pervažiavus per vėlai pastebėtą akmenų krūvą, automobilis pakibo ant didžiulio luito. Tiesa „Volvo“ atsipirko tik kėbulo įlenkimu ir atraminio guolio išlūžimu, kurį vėliau sutvarkė Gdansko automechanikai. Netoli Vokietijos sienos Subaru buvo prapūsta variklio tarpinė, dėl ko dinginėjo tepalas ir aušinimo skystis. Likusią kelionės dalį ekipažo vairuotojas stengėsi nekelti aukštų variklio sūkių ir sėkmingai užbaigė kelionę. Likus vos 300 kilometrų iki kelionės pabaigos, sugedo „Opel Omega“ kuro siurblys ir automobilis 200 kilometrų buvo tempiamas. Vis tik populiariausias „gedimas”, dėl nuolatinio važiavimo nelygiais keliais, buvo pametami bamperiai ir registracijos numeriai, į kurių paieškas įsitraukdavo visi ekipažai.
Nors kelionės dalyviai buvo pasiruošę patiems įvairiausiems gedimams, o ir Lenkijoje netrūksta autoservisų, vienas automobilis neįveikė kelionės. Zebro „Saab“, su kuriuo teko atsisveikinti įveikus du trečdalius kelionės, vairuotojas Justinas Verbickas pasakoja – „Prasidėjus Karpatų kalvoms neatlaikė „Saab“ sankaba. Dar prieš išvažiuojant į kelią žinojau, kad sankaba yra silpnoji automobilio vieta, tačiau tikėjau, kad įveiksime visą kelionę. Galiausiai sudegus sankabai, bandant tempti automobilį nuo kelio, nutraukėme dar ir vairo stiprintuvo šlangelę. Tokie gedimai, čia ir dabar nepasitaiso, o ir galvoti apie servisą, kai mašina kainuoja 300 eurų, nebuvo prasmės. Priėmėme sprendimą nuvaryti automobilį į autolaužyną Lenkijoje, pasiimti kelis šimtus zlotų ir tęsti kelionę prisijungę prie kitų ekipažų.“
Kadangi kelionė išskirtinė, tai ir automobiliai turi atrodyti išskirtinai. Automobilių puošimui kiekvienas ekipažas turėjo išleisti ne mažiau 50 eurų. Taip atsirado hipių autobusiukas „Volkswagen“, „Opel Omega“ su ištraukiamomis kopetėlėmis ir terasa ant stogo, automobilis zebras „Saab“, medžio apdaila papuoštas „Volvo“, abstrakčiu menu išmargintas „Suzuki Baleno“. Automobilių puošybai keliautojai idėjų sėmėsi ir iš registracijos numerių. „Citroen Xantia“, kurio numeriai prasideda „DBZ“ tapo Songoku, veikėju iš kultinio japonų animacinio serialo „Dragon Ball Z“.
Tokio nuotykio išskirtinimui, ekipažai sugalvojo įvairiausių užduočių. Ko gero pati linksmiausia „stileivų diena“, kuomet iš vakaro, visi šešiolika kelionės dalyvių lankėsi vietinėje dėvėtų drabužių parduotuvėje. Čia apsipirkę keisčiausiais rastais drabužiais, kitą dieną turėjo su jais visą dieną ir išbūti. Išskirtiniai automobiliai ir neatsiliekantys ekipažo nariai be jokios abejonės traukė aplinkinių akį. Tą pačią dieną ekipažai kas valandą keitėsi ir transporto priemonės, taip galėdami įvertinti automobilių trūkumus, pajėgumus, važiavimo patogumą.
Svarbia kelionės dalimi tapo ir lankytini objektai. Dalyviai aplankė, Vilko Guolį, SkyWalk apžvalgos bokštą, trijų valstybių sienų Lenkijos, Lietuvos ir Rusijos susijungimo tašką, apleistą geležinkelio tunelį, krioklius. „Aš pati netikėjau, kad Lenkija iš tiesų yra tokia graži ir įvairi valstybė. Dažniausiai čia automobiliu vykdavau tranzitu ir matydavau tik nesibaigiančius greitkelius ir degalines. Tačiau ši kelionė absoliučiai pakeitė galvoje susidariusį vaizdą. Kriokliai, miškai, regioniniai keliai ir aišku kalnai tiesiog atėmė žadą. Manau dar tikrai vyksiu į šią Lenkijos dalį“ – įspūdžiais dalijosi viena iš „tRIP aROUND“ dalyvių Aurelija Vaitkevičiūtė“.
„tRIP aROUND“, tai 2019 metais susikūręs draugų projektas, kurio tikslas keliauti pigiais automobiliais ir stengtis važiuoti, kuo arčiau valstybių sienų. Pirmaisiais metais dalyvavo keturi ekipažai ir apvažiavo Lietuvos perimetrą. Praėjusiais metais jau dalyvavo dešimt automobilių, kurie apvažiavo Latvijos ir Estijos perimetrą.