Organizatorių paruoštose trasose taip pat laukia mažesnės arba didesnės kliūtys. Jiems taip pat prireikia tam tikrą kliūtį įveikti padarius 180 arba 360 laipsnių apsisukimą. Trumpai tariant – šiose varžybose įgauta patirtis kaip reikiant patobulina vairavimo įgūdžius ir supratimą kaip automobilis elgiasi skirtingose situacijose.
D.Britanijoje vykstančiose varžybose – dviejų lietuvių pasirodymas
„Formula G“ – taip vadinasi Jungtinėje Karalystėje vykstantis čempionatas, kuris yra rengiamas atsižvelgiant į pagrindines ir šventas „Gymkhana“ savybes. Be to, tai yra vienas iš tų čempionatų, kuriame galima iškovoti vardinį kvietimą į daugelio svajone tapusią šventę – „Gymkhana Grid“.
Šiųmetiniame „Formula G“ čempionate, visų Lietuvoje (ir ne tik) gyvenančių entuziastų džiaugsmui, dalyvavo net du lenktynininkai iš Lietuvos: Dmitrij Sribnyj ir Mantas Šliogeris.
Bent jau iš Visagino kilusį Dmitrij Sribnyj, galime drąsiai vadinti „Gymkhana“ stiliaus lenktynių senbuviu. Jis savo vairavimo įgūdžius šio tipo varžybose pirmą kartą išmėgino 2012 metais ir net nespėjus mirktelėti – į namus parsivežė keletą nugalėtojo taurių.
Sekantys metai Dmitrijui buvo ne ką mažiau sėkmingi. Eilė pergalių skirtinguose čempionatuose ir ši tendencija išliko iki šių dienų, tad tik galite įsivaizduoti kaip atrodo šio automano namai, kuriuose jau trūksta laisvo vietos iš lenktynių parsivežtiems trofėjams.
Tuo tarpu Mantas Šliogeris „Gymkhana“ stiliaus varžybose sužibėjo 2019 metų sezone. Mėgėjiškų automobilių sporto varžybų nevengiantis Mantas šiemet tapo D.Britanijoje įvykusių „Formula G“ pirmenybių sensacija.
Net ir ne visada sklandžiai veikianti technika jam nesutrukdydavo užlipti ant „Formula G“ nugalėtojų pakylos. Pavyzdžiui, pirmojo 2019 m. sezono „Formula G“ etapo metu kaprizus pradėjo demonstruoti naujai sumontuotas diferencialas, o variklio galios trūkumas tikrai nepridėjo pranašumo taškų prieš varžovus, kurie „Formula G“ varžybose dalyvauja su gerokai pajėgesniais automobiliais. Nepaisant to, Mantui pavyko iškovoti 3-čią vietą.
Sekantys „Formula G“ etapai Mantui praėjo gerokai sklandžiau. Į antrąjį čempionato etapą Mantas atvyko su automobiliu, kurio variklio skyriuje slypėjo kompresorius. Šio komponento pagalba daugiau galios išvystęs variklis padėjo pasiekti puikių rezultatų. Varžybų metu iškovotos aukštos pozicijos leido vaikinui iš Lietuvos gauti auksinį bilietą į „Gymkhana Grid“ lenktynes, kuriose, kaip jau žinote, iškovojo aukščiausią poziciją. Pranokdamas pasaulinio lygio sportininkus, kurių užnugaryje stovi itin stiprūs rėmėjai.
Verta paminėti, jog „Gymkhana Grid“ lenktynėse dalyvavo ir jau šios autosporto disciplinos užkulisius puikiai pažįstantis Dmitrij Sribnyj, tačiau ties TOP8 barjeru jam kelią pastojo Petteris Solbergas – taip, tas pats vyrukas, kuris kadaise patapo Pasaulio ralio ir ralio-kroso čempionu, tad patys turėtumėte suprasti, jog pranokti Pasaulio čempioną su pasaulinio lygio technika – misija neįmanoma.
Vis dėlto, abiejų lietuvių 2019 m. sezoną kuo puikiausiai vainikavo faktas, jog Dmitrij ir Mantas tapo „Formula G“ čempionato nugalėtojais.
Mantas vairuodamas „Vazz Corp Mazda MX-5“ sau lygių neturėjo „RWD“ automobilių klasėje. Tuo tarpu Dmitrij su „Scoobyclinic“ dirbtuvėse pagamintu, keturių varančiųjų ratų pavarą ir lietuviškų prieskonių turinčiu „Subaru BRZ“ (automobilyje naudojama „Samsonas Motorsport“ pavarų dėžė) pranoko savo konkurentus „AWD“ automobilių klasėje.
Pažvelgę į bendrą rezultatų lentelę, joje pamatytume, jog Mantas antroje vietoje likusį Neal Beagley aplenkė 45 taškais, o Dmitrij antroje vietoje likusį Michaelį Irwiną – 140 taškų.
Ateities planai
Žiema, daugeliui automobilių entuziastų, dažniausiai siejasi su bemiegėmis naktimis. Naujų projektų konstravimu ir senesnių atnaujinimu. Ir nors žiemą gyvenimo tempas truputėlį sulėtėja, to paties nesinori pasakyti pažvelgus į automanų garažus.
Štai – Dmitrij niūriausiu metų laiku žada daugiau dėmesio skirti „Subaru Impreza“ projektui, kuris vaikiną lydėjo nuo pat pirmųjų varžybų D.Britanijos autosporto arenoje, bet tai nėra vienintelis automobilis, kuriam Dmitrij žada skirti tamsius savaitgalio vakarus.
„Šiuo metu su komandos nariais plušame prie visiškai naujo automobilio. Nors visų, net ir smulkesnių, detalių nenoriu atskleisti, tačiau galiu pasakyti, jog tai – labai įdomus aparatas“, – priduria Dmitrij.
Akivaizdu, jog ilgametis „Gymkhana“ stiliaus varžybų dalyvis neplanuoja mažinti tempo ir kitąmet planuoja dalyvauti „Gymkhana Grid“ bei „Formula G“ čempionatuose. Atsiradus daugiau laisvo laiko, Dmitrij taip pat svarsto sugrįžti į jo širdžiai mielą ralio-kroso varžybas.
Manto komanda žiemos sezono metu irgi nesnaudžia. Į Lietuvoje esančias „Vazz Corp“ dirbtuves keliauja dar viena „Mazda MX-5“, kurios laukia įspūdinga transformacija. Šio mažyčio automobilio variklio skyriuje atsiras 6 litrų darbinio tūrio, 8 cilindrų variklis iš „Chevrolet Corvette“.
„Sekančiais metais įvyksiančiose varžybose planuojame dalyvauti su automobiliu, kurio jėgainės pajėgumas būtų dvigubai didesnis. Tikime, kad toks automobilis taps ne tik smagesnis, bet tuo pačiu konkurencingesnis kitų metų sezone“, – ateities planais dalinasi Mantas.
Kitais metais Mantas taip pat planuoja bandyti apginti „Gymkhana GRID“ čempiono titulą bei „Formula G“ galu varomų automobilių klasės titulą. Apart to, vaikinas demonstruoja didžiulį norą ir toliau daryti parodomuosius važiavimus Coventry automobilių sporto šventėje, kuri sulaukia 200 tūkstančių žiūrovų – tai vienas smagiausių metų renginių.
Mantas taip pat neslepia, jog sieks sudalyvauti keliuose D.Britanijos „Time Attack“ čempionato etapuose, tad kaip matote patys, Manto laukia itin produktyvūs metai.