Prieš kelias dienas Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen skambiai pristatė veiksmų planą, kuris turėjo paskatinti Europos baterijų gamintojų plėtrą ir sumažinti priklausomybę nuo Kinijos ir kitų Azijos šalių. Tačiau situacija dramatiškai pasikeitė vos po kelių dienų, kai Švedijos baterijų gamintojas „Northvolt“ pranešė, kad nutraukia veiklą ir pradeda bankroto procedūrą.
Švedijos įmonė „Northvolt“, kurią ilgą laiką palaikė tokie didieji investuotojai kaip „Volkswagen“ ir BMW, jau kelerius metus buvo laikoma elektromobilių revoliucijos vėliavnešiu Europoje. Tačiau realybė pasirodė gerokai sudėtingesnė, nei buvo tikėtasi. Didelės investicijos taip ir nepavirto į sėkmingą gamybos plėtrą.
Vieną pirmųjų rimtų smūgių „Northvolt“ patyrė praėjusiais metais, kai BMW nutraukė dviejų milijardų eurų vertės kontraktą. Vokiečių gamintojas neapsikentė dėl nepatikimo baterijų tiekimo ir pačių baterijų kokybės. Negana to, Švedijoje esančioje baterijų gamykloje buvo užfiksuoti darbuotojų saugos pažeidimai, dėl kurių įvyko net keletas nelaimingų atsitikimų. Šis incidentas tapo paskutiniu lašu, nulėmusiu investuotojų apsisprendimą atsitraukti.
„Northvolt“ finansiniai sunkumai prasidėjo dar 2023 metais, kai bendrovė pranešė apie 1,2 mlrd. eurų nuostolį. Nepaisant papildomų investicijų, situacija blogėjo, o 2024 metais kompanija priartėjo prie bankroto ribos.
Nors šių metų pradžioje investuotojai dar bandė suteikti paskutinę galimybę, kovo viduryje „Northvolt“ paskelbė, kad nebemato galimybių išsigelbėti ir oficialiai pradėjo bankroto procedūrą.
Ekspertai šioje situacijoje pirštu rodo į pernelyg optimistišką bendrovės vadovų požiūrį ir prastą planavimą, dėl kurio nepavyko įgyvendinti pažadėto technologinio proveržio. Bendrovė taip ir neįrodė, kad gali pasiūlyti baterijas, atitinkančias didžiųjų automobilių gamintojų keliamus reikalavimus.