• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Stéphane'as Peterhanselis – tikra Dakaro ralio legenda, automobilių sporto pasaulyje žinomas kaip „Misteris Dakaras“. Jo vardas neatsiejamas nuo šio iššūkių kupino ralio, kuriame jis tapo rekordininku ir įkvėpimu daugybei lenktynininkų.

Stéphane'as Peterhanselis – tikra Dakaro ralio legenda, automobilių sporto pasaulyje žinomas kaip „Misteris Dakaras“. Jo vardas neatsiejamas nuo šio iššūkių kupino ralio, kuriame jis tapo rekordininku ir įkvėpimu daugybei lenktynininkų.

REKLAMA

Per ilgą lenktynininko karjerą S. Peterhanselis laimėjo Dakaro ralį net 14 kartų: 6 pergales jis iškovojo lenktyniaudamas motociklu, o dar 8 – persėdęs už automobilio vairo.

Jo gebėjimas prisitaikyti prie skirtingų transporto priemonių, strateginis mąstymas ir neįtikėtina ištvermė padėjo jam tapti vienu ryškiausių Dakaro ralio istorijos vardų. Tačiau už šių įspūdingų pasiekimų slypi ne tik talento ir sunkaus darbo derinys, bet ir įdomi asmenybė.

Pirmoji aistra – riedlentės

Dauguma Stéphane'ą pažįsta kaip legendinį lenktynininką, tačiau greičio pojūtį jis pirmą kartą patyrė visiškai kitoje aplinkoje – riedlenčių pasaulyje.

REKLAMA
REKLAMA

Aštuntajame dešimtmetyje, kai riedlenčių sportas Prancūzijoje dar tik pradėjo populiarėti, šia veikla susidomėjo jaunatvišku maksimalizmu tryškęs S. Peterhanselis.

REKLAMA

Būdamas dvylikos metų, jis pradėjo mokytis pusiausvyros išlaikymo ir riedlenčių triukų pagrindų, o gimtojo Vesoul miestelio gatvės tapo jo improvizuota treniruočių aikštele.

Natūralu, kad Stéphane'o atsidavimas ir talentas leido jam tapti Prancūzijos čempionu. Šį titulą jis iškovojo vos keturiolikos metų.

Sėdo ant dviejų ratų

Praėjus metams po sėkmingo pasirodymo riedlenčių čempionate, Stéphane'as Peterhanselis nusprendė grįžti prie savo pirmosios aistros – motociklų.

REKLAMA
REKLAMA

Būdamas vos aštuonerių metų, Stéphane'o tėtis jam padovanojo pirmąjį motociklą, su kuriuo jis kasdien važiuodavo į mokyklą.

Skirtingai nei riedlenčių sporte, Stéphane'o debiutas motociklų varžybose buvo palydėtas nemažais iššūkiais ir netgi skandalais.

Norėdamas dalyvauti Prancūzijos „Enduro“ varžybose, jaunas lenktynininkas užsiregistravo tėvo vardu, nes buvo tiesiog per jaunas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Natūralu, jog šiose varžybose jis sugebėjo iškovoti pergalę, tačiau gudrų manevrą netrukus atskleidė pagrindiniai konkurentai, kurie iškart įtarė, jog Stéphane'as yra gerokai jaunesnis.

Vis dėlto šis įvykis jo nesustabdė – priešingai, dar labiau sustiprino ryžtą siekti pergalių. Sulaukęs vos 18 metų, S. Peterhanselis iškovojo Prancūzijos „Enduro“ čempiono titulą ir kartu įžengė į profesionalų pasaulį.

REKLAMA

Debiutas Dakaro ralyje

S. Peterhanselis Dakaro ralio duris atvėrė 1988-aisiais. Pelnęs ne vieną reikšmingą pergalę Prancūzijos čempionatuose, jis Dakaro maratoną ryžosi įveikti su jam pažįstama technika – motociklu.

Tuo metu Dakaro ralis savo sunkumu buvo prilyginamas žmogaus galimybių ribų patikrinimui, todėl sėkmingas S. Peterhanselio pasirodymas kėlė gerokai didesnį įspūdį negu šiandienos sportininkų žygdarbiai Saudo Arabijoje.

REKLAMA

Su motociklu Dakaro ralyje jis startavo net 13 kartų, iš kurių šeši kartai buvo sėkmingi. Tuometiniai Dakaro ralio apžvalgininkai teigė, kad S. Peterhanselis nugalėtojo taures iškovodavo pelnytai.

Jie vieningai tvirtino, kad prancūzas pasižymėjo išskirtiniu gebėjimu išlaikyti šaltakraujiškumą net pačiose kebliausiose situacijose.

Atsižvelgiant į tai, kad motociklininkams Dakare tenka susidoroti su ypatingai sudėtinga kasdienybe – jie turi ne tik vairuoti motociklą, bet ir atlikti šturmano pareigas – vienas klaidingas posūkis ar sprendimas gali turėti labai liūdnų pasekmių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Troško dar daugiau titulų

1999 metais, savo sąskaitoje turėdamas net šešis Dakaro ralio čempiono titulus motociklų įskaitoje, S. Peterhanselis ryžosi žengti į gerokai konkurencingesnę automobilių klasę.

Šis sprendimas nebuvo lengvas. Skirtingai nei važiuojant motociklu, čia prancūzas turėjo dirbti komandoje su šturmanu. Be to, lenktyniaujant automobiliu, kur greitis ir preciziškumas yra kritiškai svarbūs, jis turėjo iš naujo mokytis automobilio vairavimo subtilybių.

REKLAMA

Kaip ir buvo galima tikėtis, debiutinėse lenktynėse jis darė daug klaidų ir tuo pat metu stebino ilgamečius šio maratono dalyvius. Tam tikrose atkarpose jis buvo nepaprastai greitas, tačiau klaidos ir patirties trūkumas paveikė galutinį rezultatą – jis finišavo septintas.

Po nesėkmingų 2000 ir 2001 metų, prancūzas prisijungė prie tituluotos „Mitsubishi“ gamyklinės komandos. Čia jis gavo ne tik daugiau patirties turintį šturmaną, bet ir gerokai pranašesnį visureigį, su kuriuo įveikti klastingas kopas buvo kaip niekada lengva.

REKLAMA

Be to, „Mitsubishi“ į S. Peterhanselį žiūrėjo kaip į naujos kartos lenktynininką ir suteikė visas galimybes tobulėti.

Debiutas vairuojant „Mitsubishi“ visureigį buvo sėkmingas – jis finišavo trečias, tačiau tikrasis triumfas automobilių kategorijoje įvyko 2004 metais.

Tai buvo istorinė pergalė, nes S. Peterhanselis tapo pirmuoju lenktynininku Dakaro ralio istorijoje, kuriam pavyko triumfuoti abejose kategorijose.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų