Jei žmogus mėgsta dėmesį, nori išsiskirti iš kitų, renkasi ryškesnius drabužius. Kitu atveju, žmogus, kuris yra apsirengęs pilkai, galime įžvelgti nedrąsą, norą pasislėpti pilkoje žmonių minioje ir išlikti nepastebėtu“, – aiškina psichologė Vita Kviliūnienė.
Spalvos pagal asmenybės bruožus
Specialistė atskleidžia, kad dažnai iš sutiktų žmonių išgirsta, kad šie ypač nemėgsta raudonos spalvos. Priežastis išties sukelia nuostabą, tačiau tik patvirtina teiginį, kad spalva gali daryti įtaką žmogaus nusiteikimui bei sprendimams.
„Pasiteiravus žmonių, kodėl jie taip nemėgsta raudonos spalvos, pasirodo, tai daugeliui primena tarybinius laikus ir jų vėliavos spalvą. Pati spalva niekuo dėta, bet ji asocijuojasi su vargingu gyvenimu bei nuoskaudomis iš praeities“, – aiškina Vita Kviliūnienė.
Vis dėlto, specialistė tikina, išankstinių išvadų apie žmogų dėl drabužių spalvos pasirinkimo daryti nederėtų, kadangi tai gali būti labai individualus pasirinkimas, kurį gali lemti ne tik nuotaika, tačiau ir noras pabrėžti savo veido bruožus ar gyvenimo stilių.
„Pavyzdžiui, žmogus gali dėvėti juodos spalvos drabužius norėdamas aplinkiniams parodyti savo liūdesį, slogią nuotaiką ar ištikusią netektį. Visgi, gali būti atvejis, kad šviesiaplaukė mergina pasirinks juodos spalvos aprangą norėdama išryškinti veido skaistumą, suteikti savo įvaizdžiui elegancijos bei žavesio“, – mintimis dalinasi psichologė.
Kalbant apie interjero spalvas, psichologė tikina, kad žmonės jas taip pat renkasi tokias, kurių apsupti jaučiasi geriausiai. Dažniausiai šviesios spalvos, kaip žalsva, melsva, rusva suteikia žvalumo ir energijos, o tamsios atvirkščiai – veikia raminančiai.
Spalvų poveikį lemia asmeninė patirtis
Kita pašnekovė, taip pat psichologė Šarūnė Vienė pritaria, kad vienos spalvos žmogaus emocijas gali stimuliuoti ir veikti aktyvinančiai, o kitos padėti nurimti, tačiau toks poveikis gali priklausyti nuo žmogaus asmeninės patirties.
Pavyzdžiui, vėlgi, aptariant vieną populiariausių spalvų – juodą, vieniems ji gali asocijuotis su solidumu, prabanga, o kitiems su tamsa, neigiamomis emocijomis ar net baime.
Anot psichologės, spalva, ypač drabužių pasirinkime, gali sustiprinti arba susilpninti jau esamą nuotaiką. Ryškios ir šiltos spalvos gali atspindėti žmogaus ekstravertiškumą, atvirumą aplinkai, norą bendrauti bei megzti naujus ryšius. „Žmonės, kurie yra linkę į intravertiškumą renkasi neutralesnes, tamsesnes spalvas. Jie tikriausiai nesirinks ryškiai geltonos palaidinės, kad netrauktų aplinkinių žvilgsnių ir būtų nepastebėti“, – sako Šarūnė Vienė.
Psichologė akcentuoja, kad dažnai žmonės spalvoms suteikia išankstinę prasme, pavyzdžiui, raudona – agresijos spalva, balta – skaistumo, juoda – liūdesio, tačiau pašnekovė rekomenduoja kiekvienam į spalvas pažvelgti per asmeninę prizmę ir pabandyti suprasti, ką jos simbolizuoja bei kokias emocijas teikia kiekvienam asmeniškai.