Nuvažiuojamas atstumas – vienas svarbiausių elektromobilio rodiklių. Siekdami jį maksimaliai padidinti, gamintojai imasi įvairiausių sprendimų , į elektromobilius montuojamos didesnės talpos baterijos, pritaikomi sumanūs aerodinaminiai sprendimai, tačiau „Kia“ inžinieriai nusprendė sutelkti dėmesį į mažiau akivaizdžias sritis.
Išmanioji nano plėvelė mažina salono temperatūrą
Viena iš naujausių technologijų – langų danga su nanodalelių sluoksniu, kuri efektyviai sumažina salono įkaitimą ir sumažina oro kondicionavimo sistemos poreikį.
Ši speciali plėvelė blokuoja iš išorės sklindančius infraraudonuosius spindulius ir kartu leidžia karščiui iš automobilio vidaus lengviau pasišalinti.
Trijų sluoksnių struktūra, kurią sudaro du šilumą atspindintys ir vienas infraraudonąją energiją išspinduliuojantis sluoksnis, per bandymus sumažino salono temperatūrą net 12,5 °C, palyginti su automobiliais, kuriuose ši danga nebuvo naudojama.
Šildymas infraraudonaisiais spinduliais – greitesnis ir efektyvesnis
Kita naujovė – infraraudonaisiais spinduliais paremta salono šildymo technologija, kuri tiesiogiai šildo keleivių kojas ir aplinką, užtikrindama greitesnį šilumos pojūtį žiemą.
Ši sistema gali veikti kartu su įprasta automobilio šildymo sistema, tačiau ji taip pat padeda energijos sąnaudas sumažinti iki 17 proc.
Gamintojas skelbia, kad salono šildymas infraraudonaisiais spinduliais pradeda veikti itin greitai – keleivio kūno apatinę dalį jis sušildo vos per tris minutes.
Kadangi šildymo elementai gali įkaisti iki 110 °C, sistema turi apsaugą nuo nudegimų – ji automatiškai sumažina temperatūrą, kai aptinka sąlyti su oda.
„Kia“ tikisi, kad ši technologija padės prailginti elektromobilių nuvažiuojamą atstumą, nes leis efektyviau išnaudoti turimus energijos resursus.
Pavyzdžiui, bandymams pasitelktas „Kia EV9“ buvo aprūpintas net devyniais infraraudonųjų spindulių šildymo skydeliais, kurie buvo integruoti į vairo kolonėlę, priekinių durelių apdailą, centrinę konsolę ir net daiktadėžę.
Naujos kartos šildomas stiklas
Tai pirmoji pasaulyje 48 V sistema, kurioje plonas elektrai laidus metalinis sluoksnis ant stiklo paviršiaus užtikrina greitą drėgmės pašalinimą ir ledo atitirpinimą.
Pasak „Kia“, ši technologija užtikrina geresnį matomumą, didesnį saugumą ir mažesnes energijos sąnaudas nei įprastos volframo siūlelio pagrindu veikiančios šildymo sistemos. Naujasis stiklas yra visiškai skaidrus ir nepastebimas plika akimi, todėl nesukelia jokių vaizdo iškraipymų.
Šis išmanus stiklas gali visiškai atitirpdyti priekinį langą vos per penkias minutes, net esant -18 °C temperatūrai. Tai keturis k
artus greičiau nei įprastos šildymo sistemos, be to, ši technologija sunaudoja 10 proc. mažiau energijos. Karštomis dienomis stiklo danga efektyviai blokuoja daugiau nei 60 % saulės energijos, mažindama salono įkaitimą ir sumažindama oro kondicionieriaus apkrovą.
Technologijos jau paruoštos gamybai
Pasak „Kia“, visos trys inovacijos jau yra paruoštos serijinei gamybai. Automobilių gamintoja jau pateikė patentų paraiškas tiek vietinei, tiek tarptautinei rinkai, todėl tikėtina, kad šias technologijas netrukus išvysime naujuose modeliuose.