• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektroninės parduotuvės tikisi suklestėti

Savaitraštyje „Balsas.lt savaitė“ rašoma, kad internetu prekiaujantys verslininkai skaičiuoja išaugusį pelną, kurį susižėrė dėl gerokai žemesnių kainų nei įprastose prekyvietėse.



Skaičiuoja pinigus

Savaitraštyje „Balsas.lt savaitė“ rašoma, kad internetu prekiaujantys verslininkai skaičiuoja išaugusį pelną, kurį susižėrė dėl gerokai žemesnių kainų nei įprastose prekyvietėse.



Skaičiuoja pinigus

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekonomikos sunkmetis modernios prekybos šalininkų kol kas nebaugina. Interneto parduotuvės „Super.lt“ įkūrėjas Ernestas Parulskis įsitikinęs, kad tokios prekybos pagyvėjimas susijęs su interneto apimties didėjimu, augančiu pasitikėjimu prekyba internetu, gerėjančiu elektroniniu parduotuvių administravimu, pigesnėmis prekėmis. Jo skaičiavimais, vien sausį „Super.lt“ apyvarta padidėjo maždaug 20−30 procentų.

REKLAMA

E. Parulskis neabejoja, jog ši komercijos forma Lietuvoje populiarės. „Didelės parduotuvės dar labiau plės asortimentą ir virs internetiniais prekybos centrais, o jų orbitoje suksis daugybė įprastų parduotuvių“, − prognozavo „Super.lt“ atstovas.

Parduotuvės „Imk.lt“ projektų vadovė Nijolė Pareigytė pasakojo, kad prekyba auga, tačiau ne taip sparčiai, kaip norėtųsi. „Įtaką daro mažėjantis vartojimas“, − aiškino N. Pareigytė.

REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovės teigimu, nuo parduotuvės įkūrimo pernai rugsėjį bendra apyvarta viršijo 3 mln. litų. Pastebėta, kad vieno pirkimo metu pirkėjai išleisdavo vidutiniškai 875 litus. Perkamiausios prekės − automobilių magnetolos, GPS, televizoriai, DVD įranga, kavos aparatai, indaplovės, šaldikliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ieško būdų išsiskirti

N. Pareigytė įsitikinusi, kad norint daugiau uždirbti pirkėjams būtina pasiūlyti priimtiną apsipirkimo būdą. „Savo valdomuose salonuose „ICG kompiuteriai“ įdiegėme elektroninius terminalus, prekės tapo prieinamos ir tiems pirkėjams, kurie nepasitiki elektronine prekyba. Taip įgijome pranašumą, o klientai gali atsiskaityti ne tik pavedimu, bet ir grynaisiais“, − aiškino „Imk.lt“ projektų vadovė.   

REKLAMA

Anot jos, žmonės dažnai abejoja, ar pirkti stambių prekių internetu. Išeitis − elektroninę parduotuvę sujungti su tikrąja. Tuomet prekės parduodamos už kainą, skelbiamą internete, o pirkėjui leidžiama susimokėti tikroje kasoje, gauti čekį.

 „Kai žmonės ims taupyti dar labiau, tokių parduotuvių dalis visame mažmeninės prekybos pyrage neabejotinai išaugs“, − įsitikinusi N. Pareigytė.

REKLAMA

Koją kiša prasta rinkodara

Tokių prekyviečių šeimininkams nereikėtų užmigti ant laurų. Kaip rodo atlikti tyrimai, prie elektroninės prekybos sėkmės prisideda tinkamai parinktos rinkodaros priemonės, originalus prekių pristatymas, patrauklus svetainės dizainas, operatyvus klientų aptarnavimas, greitas prekių pristatymas, įvairios akcijos, lojalumo programos ir matomumas internete.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pastarasis rodiklis itin svarbus. Tarkime, jei į interneto paieškos sistemos laukelį įvedus raktinį žodį, pavyzdžiui, „elektroninė prekyba“, parduotuvė nepatenka į pirmąjį sistemos atrinktą dešimtuką, vadinasi, ji neegzistuoja. Vienas iš prioritetų ekonomikos sunkmečiu turėtų būti ir šio rodiklio gerinimas.

REKLAMA

Elektroninės rinkodaros patarimai

- Interneto tinklaraščiai (blogai) tinklalapyje yra viena efektyviausių interneto komunikacijos priemonių. Pasirūpinkite, kad jūsų interneto tinklaraštyje reguliariai būtų reaguojama į lankytojų komentarus, o turinys būtų kuriamas atsižvelgiant į jų interesus ir išreikštą kritiką. Jei neturite galimybės sukurti tinklaraštį, pasirūpinkite forumu ar skaitytojų komentarams skirtais laukais.

REKLAMA

- Savo kompanijos tinklalapyje pateikite kuo platesnę informaciją apie rinkos dalyvius ir sferą, kurioje veikiate. Taip sukurtos interneto svetainės savo efektyvumo rodikliais ženkliai lenkia siauresnio pobūdžio tinklalapius. Be to, kalbėdami apie rinkos dalyvius, visuomet galite pasirinkti tą sritį, kurioje jaučiatės pranašiausi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Niekada nepamirškite, jog norimą kompaniją ir jos tinklalapį galite populiarinti ne vien elektroninėje erdvėje, bet ir už jos ribų. Elektroninio tinklalapio pavadinimas geriau įsimins, jei jį nurodysite vizitinėse kortelėse, spausdintose publikacijose ir kituose dokumentuose.

- Norėdami pasiekti didesnį efektyvumą, siųsdami elektroninius laiškus plačioms auditorijoms, laikykitės kelių pagrindinių taisyklių: nekeiskite įmonės logotipo pozicijos laiške, nevenkite neutralios baltos spalvos fono, nenaudokite daugiau nei dviejų skirtingų teksto šriftų ir visuomet viršuje įterpkite turinio apžvalgą, kuri padės skaitytojui lengviau susiorientuoti ir išsirinkti reikalingiausią informaciją.

REKLAMA

- Nesuasmenintos elektroninės žinutės (kitaip tariant – „spamas“) - pigiausias ir paprasčiausias būdas pasiekti vartotoją, tačiau dėl erzinančių savybių jos tampa neefektyvios ir dažniausiai lieka neperskaitytos. Todėl geriau rinktis daugiau laiko reikalaujančią asmeninę komunikaciją. Suasmeninti elektroninę žinutę padės vardu išreikštas kreipinys ir žinutės turinys, susietas su vartotojo elgesiu.

REKLAMA

- Prieš kurdami savo svetainės turinį, pasidomėkite, kokius raktinius žodžius naudoja vartotojai, ieškodami Jūsų siūlomos prekės ir paslaugos. Dažniausiai naudojamas frazes ir žodžius būtinai įterpkite interneto svetainės turinyje.

- Nevenkite savo elektroninės komunikacijos erdvėse nurodyti kuo daugiau patikimų nuorodų į užsienio šaltinius. Patikimas ir gerai žinomas informacijos šaltinis suteiks pridėtinės vertės Jūsų naudojamam komunikacijos kanalui.

- Elektroninio pašto rinkodara yra vienas pigiausių ir efektyviausių komunikacijos būdų. Formuluojant laišką, nepamirškite nurodyti aiškios laiško temos, siuntėjo pavadinimo ir trumpo laiško turinio aprašymo jo pradžioje.

Martynas Karčiauskas, Lina Bušinskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų