Pokyčiais džiaugiasi ir Druskininkų gyventojai: autobusai gražūs, nauji, tyliai važiuoja ir dar neteršia. Tik štai gyventojai baiminasi, ar nebus bilietų kainos sukeltos už tokį komfortą?
Prie vienos stotelės Druskininkuose autobuso laukia būrys druskininkiečių. Kurie gyvena už miesto, sako, viešuoju transportu naudojasi dažnai. Ne visi turi automobilius, o autobusais ir pigiau važinėti: „Dažnai naudojatės viešu transportu? – Taip, dažnai. – O mieste ar rajone gyvenate? – Na, truputį už Druskininkų. Kaip tik, va, atvažiuoja. Ai, ne šitas, kitas.“
Druskininkiečiai sako, kad dabar autobusais kurorte važinėti smagiau, mat visi pakeisti į ekologiškus, varomus elektra:
„Komfortas. Ir to ūžesio tokio nėra. Jie tokie tvarkingi, švarūs dabar, gražūs.“
„Nesigirdi to garso tokio, kaip variklis benzininis ar dyzelinis. Triukšmo nėra tokio viduje. Ir neteršia aplinkos. Čia, kaip kurortinis miestelis, ypač reikia aplinką tausoti.“
„Labai gerai. Gražus autobusas, tyliai važiuoja, smagu. – Ar jums svarbu, kad aplinką tausoja? – Tai aišku.“
Druskininkų gatvėmis rieda 17 autobusų. Dalis nupirkta seniau, kiti – vos prieš kelis mėnesius. Žmonės džiaugiasi, kad jie gražūs, patogūs, bet ir kaina jų pribloškianti: vienas didelis elektra varomas autobusas kainuoja gerokai per 300 tūkstančių eurų, o mažesnis – maždaug šimtu tūkstančių pigiau. Druskininkų savivaldybė ramina gyventojus – biudžeto pinigų tokiems prabangiems pirkiniams neišleido. Projektui lėšų gauta iš kitur.
„Jį savivaldybė įgyvendino kartu su privačiu vežėju UAB „Kautra“. Projekto vertė yra 2,5 milijono eurų. 2 milijonai eurų yra Europos Sąjungos lėšos ir likusi suma yra privataus vežėjo. „Kautra“ yra atsakinga už autobusų eksploataciją, jų krovimą“, – aiškina savivaldybės atstovė Diana Sinkevičiūtė-Griežė.
Paskaičiuota, kad per metus Druskininkų autobusai sudegindavo beveik 200 tūkstančių litrų dyzelino. O į orą išmesdavo daugiau kaip 100 tonų teršalų. Daugiausia – anglies monoksido, toksiškų dujų.
„Autobusai jau yra pakeisti, ekologiški, elektriniai autobusai, su nuline emisija. Taip, kad transportas bus grynai ekologiškas. Mūsų miestas toks yra – kurortas visgi. Turi būti ekologiškas“, – tvirtina „Kautros“ Druskininkų filialo vadovas Artūras Baigys.
Pilnai įkrautas autobusas gali nuvažiuoti 250 kilometrų. Druskininkiečiai ne tik džiaugiasi, bet ir sunerimo: ar nereikės visgi už prabangą jiems susimokėti, jei bus pakeltos bilietų kainos: „O ką darysi? Į darbus reikia, visur reikia. Kaip jau bus, taip.“
Anot „Kautros“ atstovo, didinti bilietų kainų kol kas niekas neplanuoja. Bilietas be kompensacijų kainuoja 60 centų asmeniui, o mėnesiui – 20 eurų.
„Mokinių didžiuma yra, bet ir darbuotojai važiuoja į darbus, tarnautojai visi. Ir vyresnio amžiaus žmonės. Poilsiautojai taip pat naudojasi, bet daugiausia vasaros metu“, – sako A. Baigys.
Ir kiti Lietuvos miestai pamažu keičia savo autobusų parkus iš taršių į ekologiškus, tačiau kol kas Druskininkai yra vienintelis miestas, kuris pakeitė visą autobusų parką į elektra varomus.