Čekijos transporto ministras Martinas Kupka sekmadienį pareiškė, kad automobilių gamintojai susidurs su sunkumais siekdami naujų tikslų dėl mažėjančios elektromobilių paklausos Europoje.
Jis pridūrė, kad abi šalys penktadienį susitarė šią savaitę pateikti bendrą poziciją, kai Budapešte susitiks ES vadovai.
Nuo 2025 m. ES sumažins naujų parduodamų transporto priemonių vidutinio išmetamųjų teršalų kiekio ribą nuo 116 g/km iki 94 g/km.
Už šios ribos viršijimą gali būti skiriamos 95 eurų baudos už kiekvieną papildomą CO₂ g/km, padaugintą iš parduotų transporto priemonių skaičiaus.
„Automobilių gamintojai susiduria su sunkumais planuodami savo gamybos pajėgumus ir modelių pasiūlą, kad atitiktų iškeltus tikslus“, – teigė M. Kupka.
„Jie negali to padaryti, nes susidomėjimas elektra varomais automobiliais mažėja visoje Europoje“, – sakė M. Kupka CNN transliuotoje diskusijų laidoje.
Jis teigė, kad automobilių gamintojams gali pritrūkti lėšų moksliniams tyrimams ir plėtrai, jei jie bus priversti mokėti baudas.
Čekija yra viena iš ES šalių grupės, kuri priešinasi vadinamajam Žaliajam susitarimui, skirtam kovoti su klimato kaita ir mažinti taršą.
Kitąmet sugriežtinti apribojimai yra žingsnis link plano 2035 m. uždrausti naujų vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių pardavimą.
Čekijoje, 10,9 mln. gyventojų turinčioje šalyje, automobilių pramonė sudaro apie 9 proc. šalies BVP.
2023 m. šalyje buvo pagaminta 1,4 mln. automobilių, todėl ji yra viena didžiausių gamintojų Europoje, vertinant pagal vienam gyventojui tenkantį gamybos kiekį.
Šalyje veikia trys automobilių gamintojai – „Volkswagen“ priklausanti „Škoda Auto“, „Hyundai Motor“ ir „Toyota Motor Corp.“