Kalendorius dažniausiai suvokiamas kaip paprasta ir praktiška priemonė, tačiau Dominyko idėja siekia peržengti įprastus rėmus, suteikiant jam daugiau gyvybės ir išskirtinumo. Tačiau apie tai – šiek tiek vėliau.
Kaip vertintum praėjusius metus?
Dominykas – Šiuos metus vertinu labai teigiamai. Nors jie nepasižymėjo dideliais ir išskirtiniais projektais, man jie buvo stabilūs ir turiningi. Labai džiaugiuosi, kad per savo laiką fotografuojant pavyko užmegzti tvirtus santykius su pastoviais klientais, su kuriais darbas tampa tikru malonumu.
Šie metai daugiausia buvo skirti smulkesnėms fotosesijoms įmonėms, su kuriomis bendradarbiauju nuolat, bei privačioms klientų fotosesijoms. Visgi, didelis pasiekimas – laiko skyrimas keliems asmeniniams projektams, kurie, tikiuosi, greitai pamatys dienos šviesą.
Kokius renginius pavyko aplankyti, su kokiais žmonėmis susipažinti?
Dominykas – Šiais metais renginių mano darbotvarkėje buvo nedaug, nes didžiąją laiko dalį užėmė įvairios fotosesijos. Į renginius vykau tik tuomet, kai buvau pasamdytas kaip oficialus fotografas. Visgi buvo keletas įsimintinų momentų. Jau trečius metus iš eilės dalyvavau lenkų automobilių entuziastų renginyje „Praustbande Chill Event“. Nepaisant to, kad renginys vyko tą pačią dieną kaip žinomas „Ultrace“, jis vis tiek sulaukė arti 100 dalyvių. Tai rodo, kokią stiprią bendruomenę organizatoriai užaugino. Visada juos prisimenu su šypsena.
Dar vienas išskirtinis įvykis – Akiros Nakai pirmasis RWB „Porsche“ modelio konstravimas Lietuvoje. Turėjau garbę būti šio renginio fotografu ir stebėti legendą darbo procese. Stebėti A. Nakai darbą buvo nuostabi patirtis – tai buvo ne tik nuodugnus modifikavimo procesas, bet ir tikras įkvėpimo šaltinis. Labai žavėjausi jo atsidavimu ir ramybė darbo metu.
Taip pat buvo smagu artimiau susipažinti su „Lumber Room“ komanda ir fotografuoti jų erdvių atidarymo renginį. Tai nuostabus indėlis į automobilių kultūrą Lietuvoje, ir džiaugiuosi, kad turėjau galimybę būti to dalimi.
Kaip manai, palyginus su praėjusiais metais, kas labiausiai pasikeitė – darbo eiga, požiūris į fotografiją ar klientų požiūris?
Dominykas – Didžiausias pokytis, lyginant su praėjusiais metais, buvo stabilumo atsiradimas. Tai pirmi metai, kai jaučiu, kad įgytos techninės žinios leidžia užtikrintai dirbti įvairiose situacijose. Tai padeda mažiau jaudintis dėl techninių aspektų ir labiau atsiduoti kūrybai – tiek fotosesijų metu, tiek retušuojant. Esu užtikrintas savo įgūdžiais ir tai atsispindi mano darbuose. Nors mokymasis niekada nesibaigia, šie metai padėjo stipriau pasikliauti savimi ir pradėti dirbti su didesniais klientais.
Įsimintiniausios metų fotosesijos
1989 m. „Porsche Carrera SC“, perdarytas į bekelės modelį, dar vadinamą „Dakar“ versija.
Apie fotosesiją:
Ilgą laiką svajojau nufotografuoti oru aušinamą „Porsche“, pritaikytą bekelės sąlygoms, o dar labiau troškau pamatyti jį žiemą, lekiantį per pusnis. Šis noras išsipildė rudenio pabaigoje, kai sužinojau, kad į vieną didžiausių restauracijos garažų Lietuvoje – „Classic Car Loft“ – atkeliavo toks automobilis. Laukėme tobulo žiemos momento – saulėtos dienos su šaltuku, kad sniegas būtų purus, ir išvykome fotografuoti.
Fotosesija vyko įvairiuose miško keliukuose, kurie už miesto buvo visiškai apsnigti. Viename miške aptikome atvirą sniego lauką, o vairuotojas spontaniškai pradėjo piešti „spurgas“. Man beliko sugauti tinkamą kadrą, kuris, tikiu, puikiai perteikia visą šios akimirkos dinamiką ir emociją.
1956 m. „Chevrolet Bel Air“.
Apie fotosesiją:
Ši nuotrauka buvo užfiksuota vienos įsimintiniausių kelionių metu – dalyvaujant Danijos „Rømø Motor Festival“. Tai unikalus drago lenktynių renginys, vykstantis paplūdimyje nuo 1919 m. Buvimas čia – tikra kelionė laiku. Visos transporto priemonės yra iš ankstesnių epochų, variklių garsai užgožia žmonių balsus, o dalyviai atrodo lyg iš senųjų Holivudo filmų. Kaip vintažo entuziastui, ši vieta buvo tarsi svajonė.
Ši nuotrauka buvo užfiksuota pirmosios renginio dienos vakarą, kai lenktynės jau buvo pasibaigusios, o visi dalyviai laisvai važinėjo paplūdimyje, gaudydami geras emocijas. Atmosfera buvo magiška – tik automobiliai, smėlis ir senovės dvasia.
1991 m. „Porsche 964 Turbo“.
Apie fotosesiją:
Ši fotosesija – visiškai mano kūrybos vaisius. Vos išgirdęs, kad šis automobilis atkeliaus į gerai žinomas „Hammersmith Motors“ dirbtuves Vilniuje, supratau, jog norėsiu sukurti kažką išskirtinio. Šis automobilis man simbolizuoja vėlyvųjų 80-ųjų ir ankstyvųjų 90-ųjų laukinio kapitalizmo dvasią. Tai laikotarpis, kai „Wall Street“ vilkai dieną baigdavo sandorius, užsidėdavo auksinius „Rolex“ laikrodžius ir sėsdavo į tokį „Porsche“, kad mėgautųsi uždirbtais turtais.
Fotosesijos idėja buvo perteikti to laikmečio dirbtuvių atmosferą – tabako reklamos, filmų plakatai, žaidimų automatai ir to laikotarpio įvaizdžio detalės. Fotosesijos planas buvo kruopščiai apgalvotas – ją kūriau galvoje su modeliu, kuris įneštų gyvybės ir dinamikos. Dėka nuostabaus modelio Marcel, kuris pozavo fotosesijoje, pavyko įgyvendinti visą viziją. Kalendoriui pasirinkau kadrą be modelio, tačiau jei smalsu, visą fotosesiją su modeliu galite išvysti čia.
Kokia yra kalendoriaus koncepcija?
Šio kalendoriaus tikslas – parodyti, kad kalendorius gali būti daug daugiau nei tik mėnesio dienų lentelė. Siekiu paskatinti žmones sugrįžti prie mažų kasdienių ritualų ir fizinių daiktų, kurie suteikia asmeniškumo mūsų kasdienybei, priešingai nei skaitmeniniai sprendimai. Šį kalendorių įsivaizduoju kaip nedidelį mėnesio ritualą – pradėjus mėnesį, sustoti akimirkai, atsikvėpti ir atrasti istoriją apie unikalų, vintažinį automobilį.
Be to, kalendorius skatina jį naudoti pagal paskirtį – žymėtis svarbiausius įvykius, planus ir priminimus ne skaitmeniniuose įrenginiuose, o fiziniame objekte. Tikiu, kad tai gali padėti žmonėms bent vieną dieną per mėnesį sustoti, pasimėgauti dar nematytų automobilių grožiu ir jų istorijomis.
Pagal kokius kriterijus buvo atrenkamos automobilių nuotraukos?
Atrinkdamas nuotraukas, stengiausi išlaikyti pagrindinę kalendoriaus idėją – pagerbti ikoniškus automobilių dizainus, daugiausia dėmesio skiriant vintažinei technikai. Be laikmečio reprezentavimo, siekiau įtraukti kuo įvairesnius automobilius iš skirtingų pasaulio regionų, turinčius savitą istoriją ir palikimą automobilių kultūroje.
Pavyzdžiui, vieną mėnesį skirtas nedaug kam žinomam pikapui iš Rytų Vokietijos laikų – „Wartburg 353 Trans“. Be automobilių įvairovės, daug dėmesio skyriau nuotraukų spalvoms ir kompozicijai, kad kiekvienas kalendoriaus puslapis ne tik vizualiai trauktų akį, bet ir atskleistų skirtingus automobilių aspektus bei jų istorijas.
Kiek laiko užtruko 2025 m. kalendoriaus kūrimas?
Kalendoriaus kūrimas – tai ištisų metų procesas. Kiekvienos fotosesijos metu mintyse sukosi klausimai, kurie automobiliai turėtų būti įtraukti, kad sezono gale būtų užtikrinta kuo įdomesnė nuotraukų ir istorijų įvairovė. Tai apima ne tik fotografavimą, bet ir logistiką, rinkodaros plano kūrimą bei kitus užkulisiuose likusius darbus.
Maketo kūrimas, dizainas ir spaudos darbai buvo atlikti rudenį, maždaug spalio–lapkričio mėnesiais. Taigi, tai – ne tik vizualiai patrauklus kalendorius, bet ir apgalvotas projektas, gimęs iš metų darbo ir kūrybinės aistros.
2025-ųjų kalendorių galite įsigyti Dominyko asmeniniame tinklapyje. Panaudoję nuolaidos kodą „Automanas“, automobilio kalendorių įsigysite 15 proc. pigiau.