• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvieną kartą, vykdami į naudoto automobilio apžiūrą, galvojate į ką reikėtų atsižvelgti žiūrint į kėbulą, kokių garsų reikėtų klausytis važiuojant per duobėtą kelią, patikrinti kaip veikia elektroninės sistemos ar pavarų dėžė. Vis dėlto, perkant naudotą automobilį, visuomet didžiausią dėmesį, iš tiesų, reikėtų kreipti į variklio veikimą.

Kiekvieną kartą, vykdami į naudoto automobilio apžiūrą, galvojate į ką reikėtų atsižvelgti žiūrint į kėbulą, kokių garsų reikėtų klausytis važiuojant per duobėtą kelią, patikrinti kaip veikia elektroninės sistemos ar pavarų dėžė. Vis dėlto, perkant naudotą automobilį, visuomet didžiausią dėmesį, iš tiesų, reikėtų kreipti į variklio veikimą.

REKLAMA

Nesvarbu, ar tai būtų benzininis ar dyzelinis motoras – kiekviename automobilyje tai yra pats svarbiausias ir brangiausias komponentas, kurį sudaro šimtai skirtingų detalių. Tad kai bent viena iš jų pradeda demonstruoti nusidėvėjimo ženklus – laukite bėdos.

Interneto platybėse galima rasti gausybę įvairiausių ataskaitų, kuriose skelbiami patys patikimiausi ir problematiškiausi automobiliai. Nors jose pateikiami duomenys yra labiau susiję ne su pačių automobilių, o su jų savininkų sugebėjimais tinkamai laikytis rekomendacijų. Vietoje to, susipažinkite su pačiais nepatikimiausiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais, kurie pasižymi specifinėmis konstrukcinėmis savybėmis, dėl kurių juos būtų galima pavadinti lepiais arba – tiesiog nepatikimais.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen FSI (2001-2008)

Volkswagen Polo

  • Variklio kodai: BAG, BLF, BLP
  • Buvo montuojami į šiuos modelius: Antros kartos „Audi A3“, antros kartos „Škoda Octavia“, penktos kartos „Volkswagen Golf“ ir „Jetta“, „Volkswagen Eos“, „Volkswagen Touran“, „Volkswagen Passat B6“.

„Volkswagen“ turi daugiau negu pakankamai talentingų inžinierių, galinčių sukurti velniškai gerus variklius, tačiau tūkstančius kilometrų įveikę 1,4 arba 1,6 litro benzininiai varikliai šiandien turi žymiai daugiau trūkumų negu privalumų.

REKLAMA

Skirtinguose „Volkswagen“ (ir kitų markių) modeliuose randamas variklis mėgsta ožiuotis esant žemoms oro temperatūroms. Atsainiau prižiūrėtuose varikliuose susidaro anglies nuosėdos įsiurbimo kolektoriuje, stringa droselinė sklendė ir „EGR“ vožtuvas.

Taip pat neišvengsite įvairių jutiklių gedimų, paskirstymo grandinė ilgainiui išsitampo ir netgi gali peršokti keletą dantračių. Galiausiai, nereikėtų užmiršti trumpo uždegimo ričių, termostato ir paskirstymo fazių reguliatoriaus tarnavimo laiko.

REKLAMA
REKLAMA

Toyota VVT-i (1999-2007)

  • Variklio kodas: 1ZZ-FE
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius: „Toyota Avensis“, „Celica“, Corolla“, „Lotus Elise“.

„Toyota“ tarp automobilistų yra užsirekomendavusi kaip patikimų mašinų gamintoja, jeigu jis turi būtent šį variklį, vargu jums pavyks išvengti bent menkiausių problemų.

Didžiausia „1ZZ“ variklių problema – pernelyg didelis apetitas alyvai. Šį trūkumą dažniausiai iššaukia stūmoklio žiedų konstrukcijos defektas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nissan (1999-2006)

  • Variklio kodai: QG15DE, QG18DE
  • Buvo montuojami į šiuos modelius: „Nissan Almera“, „Primera“, „Pulsar“, „Sentra“, „Sunny“.

Labai dažnai norėtųsi šventai pasitikėti Japonijos inžinierių kompetencija, bet tik ne šį kartą. Tikėtina, jog dėl siekio sutaupyti, „Nissan“ specialistai turėjo naudotis ištekliais, kurie, galbūt jiems buvo nepriimtini, tačiau patenkino griežtai biudžetą prižiūrinčių kolegų tikslą.

REKLAMA

Šių priemonių rezultatas – varikliai, kurie erzino nesaikingu alyvos suvartojimu. Pasitaiko atvejų, kuomet šie varikliai 1000 kilometrų pareikalauja net 1 ar net 1,5 litro alyvos, tačiau tai dar nėra blogiausia. Alyvos karteryje telpa mažiau nei 3 l alyvos, todėl variklio gedimas tokiu atveju gali būti tiesiog laiko klausimas.

BMW N47 (2007-2012)

  • Variklio kodas: N47D20
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius : BMW 118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, X1 18d, 20d, 23d, X3 18d / 20d.

BMW moka kurti įspūdingus variklius. Tai šios kompanijos inžinieriai sugebėjo įrodyti ne vieną kartą, todėl vertinant N47 serijos variklių šeimą norisi kvestionuoti tuometinių BMW vadovų sprendimus.

REKLAMA

Techniškai – šis motoras nėra sudėtingas ir lėpus. Didžiausia problema slypi paskirstymo grandinėje, kuri nėra amžina. Manoma, jog vidutinis paskirstymo grandinės tarnavimo laikas yra 150 000 tūkst. kilometrų.

Mazda Renesis (2003-2012)

  • Variklio kodas: 13B-MSP
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius: „Mazda RX-8“

Rotoriniai varikliai pasižymi labai mažomis vibracijomis, puikiomis techninėmis charakteristikomis, tačiau rotoriniai varikliai turi labai vieną didelį trūkumą. Rotoriniai varikliai nėra ilgaamžiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per pastaruosius dvidešimt metų rotoriniai varikliai patobulėjo, tačiau įprastas rotorinių motorų variklių resursas siekia vos 60 tūkst. kilometrų. Elgiantis atsargiai, galima variklio gyvenimą prailginti iki 120 tūkst.

Volkswagen EA 111 (2009-2015)

  • Variklio kodai : CBZB, CBZA
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius : Audi A1, Audi A3, Seat Altea, Seat Leon 1P, Seat Ibiza, Seat Leon II, III Seat Leon, Škoda Fabia II, Octavia II, Škoda Roomster, Škoda Yeti, VW Golf / Golf Plus , VW Caddy, VW Jetta, VW Polo, VW Touran.

Naudotų automobilių rinkoje netrūksta skirtingų „Audi“, „Seat“, „Škoda“ ar „Volkswagen“ modelių, turinčių šį mažo darbinio tūrio benzininį variklį, tačiau jeigu tik galite sau tai leisti, arba venkite šio variklio.

REKLAMA

Pagrindinės šio variklio problemos yra susijusios su paskirstymo grandine. Jos tarnavimo resursas nėra ilgesnis negu 100 000 kilometrų. Kitas, dažnai pasitaikantis trūkumas – gendanti turbinos geometrijos iš išmetamųjų dujų vožtuvo valdymo elektrinė pavara.

Volkswagen TSI (2011-)

  • Variklio kodas: EA211
  • Modeliai į kuriuos buvo montuojamas: „Volkswagen Golf“, „Jetta“, „Passat“, „Škoda Octavia“, „Rapid“, „Superb“, „Audi A3“ ir „A4“. 

Problematiškų variklių gretose – dar vienas, sąlyginai modernus „Volkswagen“ agregatas, kuris serijinėje gamyboje išbuvo iki šių dienų.

REKLAMA

Ir vėlgi – didžiausia šių variklių problema yra paskirstymo grandinės įtempėjas. Jis gali sukelti netolygų variklio darbą, iššaukia sunkų variklio užsivedimą. Galiausiai – užvedę variklį įsiklausykite ar negirdite barškančios grandinės garsų.

„EA211“ varikliai taip pat žinomi dėl vandens siurblio gedimų. Pirkdami automobilį su šiuo varikliu atsižvelkite ar ties varikliu nematote aušinimo skysčio nuotėkio ir ar variklio temperatūra nėra per didelė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Alfa Romeo Twin Spark (1995-2010)

  • Variklio kodai : AR 32301, AR 67204, AR 32310, AR 32303, AR 34103, AR 36301, AR 16201
  • Buvo montuojami į šiuos modelius : „Alfa Romeo 145“, „146“, „147“, „155“, „156“, „166“, „GTV“, „Spider“.

Šie varikliai sugeba sukelti dvejopus jausmus. Iki 1995 metų gaminti „Twin Spark“ motorai skleisdavo ne tik puikų garsą, bet ir buvo, švelniai tariant, neužmušami. Tačiau, kai Alfa Romeo inžinieriai nusprendė pridėti papildomus 8 vožtuvus ir grandinę pakeisti juostiniu paskirstymo diržu – viskas apsivertė aukštyn kojom.

REKLAMA

Keturių cilindrų agregatas yra labai jautrus žemai oro temperatūrai ir pasižymi pakankamai dideliu apetitu tepalui. Norint išvengti nemalonumų ir didžiulės sąskaitos automobilių servise, nuolatos stebėkite tepalo lygį ir anksčiau negu reikalauja gamintojas pakeiskite tepalus.

Tačiau, didžiausia šio variklio problema - atsainus požiūris jį kuriant. Kad ir kaip būtų gaila, tačiau vėliau pasirodę „Alfa Romeo JTS“ benzininiai motorai turėjo dar daugiau problemų. Išskirti reikėtų tik naujesnius 1.4 litro „MultiAir“ ir 1.75 litro „TBI“ agregatus. Nors jie taip pat yra lepus kokybiškai alyvai, tačiau neturi rimtesnių problemų.

REKLAMA

BMW N63 (2008-2012)

  • Variklio kodas : N63B44
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius: BMW 5, 6, 7 serija, X5 ir X6 

Problemos šaltiniu yra laikomi du turbokompresoriai, esantys tiesiai tarp variklio cilindrų. Nors toks sprendimas leido sukurti stebėtinai kompaktišką motorą, abu turbokompresoriai išskiria pernelyg daug šilumos, kurios valdymu BMW inžinieriai nepasirūpino.

Sujunkite tai su dažnu šių turbokompresorių aušinimo sistemos gedimais ir netrukus turėsite išspręsti perkaitusio variklio problemą, kuri kainuos keturženklę sumą. Geriausiu atveju.

REKLAMA
REKLAMA

BMW / PSA 1.6 „Prince" (2006-)

  • Variklio kodai: EP6, EP6C, EP6DT, EP6DTS, N14B16A, N12B16
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius : Peugeot 207 Sport, Mini Cooper, Mini One, Peugeot 208, Peugeot 2008, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 508, Citroen C4, Citroen DS3, Citroen DS4, Citroen C3, Citroen C3 Picasso

Tai, ko gero, prieštaringiausias „Mini“ automobiliuose buvęs variklis. Kartu su „PSA“ koncernu sukurtas jėgos agregatas buvo gaminamas eilę metų, kol galiausiai juos pakeitė visiškai nauji BMW motorai.

Į „Mini“ automobilius montuoti „Prince“ varikliai buvo žymimi N12, N14, N16 ir N18. Priklausomai nuo variklio versijos, „Prince“ variklių tūris svyravo nuo 1,4 iki 1,6 litro, bei galėjo būti atmosferiniais arba su turbokompresoriumi. Nors šių variklių veikimo savybės džiugino ne tik „Mini“, bet ir kitų modelių vairuotojus, tačiau didžiausia problema buvo šių variklių lepumas.

Šie varikliai yra žinomi dėl paskirstymo grandinės įtempiklio kreiptuvo gedimų, kintamų paskirstymo fazių salenoido gedimų, primygtinio reikalavimo naudoti kokybišką, sintetinę 5W30 alyvą. Be to, perkopus 100 tūkst. ribą, dažnas variklis reikalaudavo pakeisti alyvos siurblį.

Vis dėlto, perkantiems naudotą „Mini“ automobilį su „Prince“ šeimos agregatu, rekomenduojame dairytis atmosferinių šio motoro versijų, kurios neturėjo tiesioginio įpurkšimo sistemų bei turbokompresoriaus – dviejų svarbių komponentų, galinčių išpūsti remonto sąskaitą.

REKLAMA

Be to, padarykite sau paslaugą ir prieš pasirašant pirkimo-pardavimo sutartį, iš pradžių patikrinkite elektronikos valdomą kintamų paskirstymo fazių sistemą „Vanos“, alyvos siurblio ir aušinimo skysčio siurblių būklę.

Isuzu V6 (2002-)

  • Variklio kodai: P9X, Y30DT, Z30DT
  • Buvo montuojami į šiuos modelius: Saab 9-5, Opel Vectra, Opel Signum, Renault Vel Satis, Renault Espace

Šis variklis buvo montuojamas į trijų skirtingų markių modelius ir kaip bebūtų keista, skirtingų markių vairuotojams jis kelia skirtingus jausmus.

Įprastai, problemas iššaukia nepatikimi „Denso“ purkštukai, prastai suprojektuota aušinimo sistema, kurioje ilgainiui atsiranda nuotėkis, sukeliantis dar didesnių problemų.

Opel Ecotec (2000-2006)

  • Variklio kodas: Z22
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius: Opel Vectra, Opel Signum, Opel Zafira, Chevrolet Cavalier, Fiat Croma, Alfa Romeo 159, Opel Speedster, Saturn Vue, Pontiac G5, Chevrolet Malibu, Chevrolet Cobalt

Tai nėra labai blogas „Opel“ inžinierių kūrinys. Jam tiesiog nėra priimtina atsaini variklio priežiūra.

Visų pirma, dėl sudėtingos paskirstymo sistemos šio konkretaus variklio įtempiklis gali per anksti susidėvėti arba net nutrūkti. Viskas tampa dar blogiau, kai tai sujungiama su sugedusia įpurškimo sistema.

Fiat Multijet (2003-2009)

  • Variklio kodai: Z13DT, Z13DTH, Z13DTJ, D13A, FD4, 199 A3.000, 169 A1.000, A9.000 223, 199 A2.000, A9.000 188, 188 A9.000, A8.000 188, 223 A9. 000, 199 A9.000, A1.000 169, 199 B2.000
  • Buvo montuojami į šiuos modelius: Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Fiat Fiorino, Fiat Punto / Grande Punto, Fiat Idea, Fiat Linea, Fiat Palio, Fiat Panda, Fiat Qubo, Fiat Strada, Fiat Doblo, Fiat Siena, Ford Ka II., Lancia Musa, Lancia Ypsilon, Opel Corsa, Opel Corsa, Opel Astra, Opel Combo, Opel Meriva, Opel Tigra TwinTop, Suzuki Ignis, Suzuki Splash, Suzuki Swift, Suzuki SX4 

Mažučiai dyzeliniai varikliai savo tikrąjį „charakterį“ pademonstruoja kai perlipa 300 tūkst. kilometrų ribą, ypač jeigu jis buvo naudojamas sunkesniuose, didesniuose modeliuose.

REKLAMA

Jeigu gimėte po laiminga žvaigžde, užteks laiku pakeisti tepalus ir džiaugtis motoro ilgaamžiškumu, tačiau maždaug 47 procentai pagamintų motorų į oficialias markių atstovybes sugrįždavo su nutrūkusia grandine.

Renault 2.2 dCi (1999-2009)

  • Variklio kodas : G8T, G9T
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius : Renault Laguna II 2.2 dCi, Renault Vel Satis 2.2 dCi, Renault Espace IV 2.2 dCi, Renault Master II 2.2 dCi, Nissan Interstar 2.2 dCi T35, Opel Movano 2.2 DTI 

Teoriškai – šis variklis yra nuostabus. Galingas, ekonomiškas ir dinamiškas, tačiau išvyniojus gražų popieriuką išlenda gan bjaurios problemos.

Problemų sąraše yra nepatvariai suprojektuota paskirstymo diržo sistema, iš rikiuotės išeina turbinos, EGR vožtuvai, purkštukai ir įvairūs davikliai. Prie to pačio reikėtų paminėti, kad laiku nepakeitus tepalų 1,5 ir 1,9 litro dyzeliniams varikliams, turėsite problemų su švaistikliais.

Saab (1997-2010)

  • Variklio kodai : B205, B205L, B205R, B235E, B235L, B235R
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius : Saab 900, Saab 9-3, Saab 9-5

Pagrindinė šių variklių problema - perkaitimas. Tiesiog dėl prastai suprojektuoto variklio, priekinė motoro dalis nuolatos kenčia nuo per didelės temperatūros. Variklio perkaitimas gali sukelti labai daug problemų. Pavyzdžiui? Gali įtrūkti variklio blokas.

REKLAMA

Jeigu jums pavyks pasiekti 200 tūkst. kilometrų ribą be jokių rimtų gedimų, paskambinkite Saab ir apie tai praneškite.

Toyota D4-D / D-CAT (2005-2015)

  • Variklio kodas: 2AD-FHV, 2AD-FTV
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius : Toyota Avensis 2.2 D4-D / D-CAT, Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D, Toyota Auris 2.2 D-CAT, Toyota RAV4 2.2 D4-D / D-CAT, Lexus IS 220d

2,2 litro dyzelinio motoro techninės charakteristikos įspūdingos, tačiau net ir Toyota inžinieriai nesugeba šiais laikais sukurti neužmušamo variklio. Variklis buvo toks prastas, kad net Lexus kompanijos atstovai nerekomenduoja jo pirkti.

EGR vožtuvas, smagratis ir purkštukai - pagrindinės šio variklio bėdos.

Volkswagen TDI (2004-2008)

  • Variklio kodai :  BKP, BMR, BRD, BMN
  • Buvo montuojamas į šiuos variklius : Audi A3 2.0 TDI / 125 kW, B7 Audi A4 2.0 TDI / 125 kW, Seat Altea / Leon / Toledo 2.0 TDI / 125 kW, Skoda Octavia RS TDI (in 2008), Volkswagen Golf / Jetta 2.0 TDI-PD / 125 kW, Volkswagen Passat 2.0 TDI-PD / 103 kW ir 125, Volkswagen Touran 2.0 TDI-PD / 125 kW

Apie šio variklio problemas greičiausiai žino kiekvienas Volkswagen savininkas. Net ir vokiškus automobilius giriančios institucijos ir žurnalai pripažįsta, kad 2 litrų dyzelinis variklis buvo ne pats geriausias VAG koncerno kūrinys.

REKLAMA

Purkštukai labai problematiški (Siemens). Jeigu labai norite būtent šio variklio, ieškokite modelio, kuris turėtų Bosch firmos purkštukus. Dar viena silpnoji vieta - tepalo siurblio balansyras. Laiku nepakeitus tepalo, gali tekti remontuoti ne tik turbiną, bet ir visą variklį.

Subaru (2007-2020)

  • Variklio kodas : EE20
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius : Subaru Forester 2.0D, 2.0D Subaru Impreza, Subaru Legacy / Outback 2.0D

Pirmasis blynas prisvilo. Taip būtų galima apibūdinti pirmąjį Subaru kompanijos dyzelinį variklį. Didžioji dalis šių variklių turi problemų su purkštukais, DPF filtrais ir lūžtančiais alkūniniais velenais. Tačiau pastarąją problemą galima atitolinti įsigyjant aukštos kokybės tepalus. Pilstomi iš garažo netinka.

Škoda THP (2001-2007)

  • Variklio kodai : AWY, AZQ, BME, BMD, BBM, BZG, CHFA, CEVA
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius :   Škoda Fabia, Škoda Roomster, VW Fox, VW Polo, Seat Ibiza, Seat Cordoba

Šis variklis kentėjo ne nuo vienos, bet nuo keletos ligų. Tačiau už prastai pagamintą variklį reikėtų kaltinti ne Škoda, bet VAG koncerno inžinierius.

Variklio grandinė mėgsta peršokti į priekį, važiuojant užmiestyje variklis mėgsta perkaisti, pasižymi labai dideliu apetitu tepalams. Droselio sklendės taip pat yra silpnoji šių variklių vieta.

REKLAMA

Volkswagen TDI V6 (1997-2005)

  • Variklio kodai : AFB, AKN, AYM, BCZ, BDG, BFC, AKE, BAU, BDH
  • Buvo montuojamas į šiuos modelius : Audi A4 2.5 TDI, Audi A6 (incl. Allroad) 2.5 TDI, Audi A8 2.5 TDI, Škoda Superb 2.5 V6 TDI, Volkswagen Passat 2.5 V6 TDI

Kadaise šis variklis buvo labai populiarus tarp Audi Allroad, Volkswagen Passat ir Škoda Superb savininkų. Tačiau koją šiam varikliui pakišdavo problemos su kuro siurbliu, paskirstymo velenėliais, automatine pavarų dėže ir pakankamai sudėtingu pagrindinio diržo keitimu.

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų