• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar vieno vairavimo egzamino pakanka visam gyvenimui? Dauguma vairuojančių lietuvių įsitikinę – taip. Vis dėlto saugaus eismo ekspertai įspėja: kelių eismo taisyklės (KET) kinta, automobiliai tobulėja, o įpročiai bėgant laikui – ne visada išlieka teisingi.

Ar vieno vairavimo egzamino pakanka visam gyvenimui? Dauguma vairuojančių lietuvių įsitikinę – taip. Vis dėlto saugaus eismo ekspertai įspėja: kelių eismo taisyklės (KET) kinta, automobiliai tobulėja, o įpročiai bėgant laikui – ne visada išlieka teisingi.

REKLAMA

Tačiau privalomi vairavimo žinių atnaujinimo egzaminai, jų manymu, būtų perteklinė priemonė. Vietoje to siūloma didinti vairuotojų informuotumą ir skatinti savanoriškai atnaujinti žinias.

Didžioji dauguma – prieš privalomą mokymąsi

„Spinter Research“ atlikta apklausa parodė, kad vos 14 proc. vairuojančių mano, jog visi vairuotojai turėtų periodiškai perlaikyti teoriją.

REKLAMA
REKLAMA

Net 41 proc. tokį reikalavimą vertina kaip perteklinį: 24 proc. mano, kad patyrusiems vairuotojams tai apskritai nereikalinga, o 17 proc. jį įvardija kaip papildomą naštą.

REKLAMA

Beveik pusė respondentų (45 proc.) sutinka, kad žinios turėtų būti atnaujinamos tik tiems, kurie padaro daug KET pažeidimų.

Kitaip tariant, problema – ne visuotiniame nepakankamame pasirengime, o pavieniuose, rizikinguose atvejuose.

Ekspertai: labiau reikėtų informuoti, o ne bausti

Vairavimo instruktorius ir buvęs lenktynininkas Artūras Pakėnas ragina atskirti dvi sąvokas: privalomą egzaminą ir savanorišką žinių atnaujinimą. Anot jo, pastarasis – reikalingas kiekvienam sąmoningam vairuotojui. Ne tik dėl pasikeitusių taisyklių, bet ir dėl sparčiai tobulėjančių automobilių bei kintančio eismo intensyvumo.

REKLAMA
REKLAMA

„Pavyzdžiui, šviesoforai su papildoma sekcija ir žalia rodykle – taisyklės dėl jų keitėsi dar 2018-aisiais. Bet iki šiol daugelis nežino, kaip tokiuose sankryžose elgtis. Kodėl? Nes niekas tinkamai to nepaaiškino“, – sako A. Pakėnas.

Jis pabrėžia, kad valstybė turėtų daugiau dėmesio skirti informacinėms kampanijoms, o ne kurti papildomų prievolių. „Aiškus ir profesionalus informavimas būtų daug efektyvesnis už egzaminų sistemą“, – įsitikinęs jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak instruktoriaus, nemažai šiuolaikinių vairuotojų nesupranta, kaip naudotis pažangiomis automobilių saugumo sistemomis – nuo avarinio stabdymo iki pagalbos išlaikant eismo juostą. Tuo tarpu automobiliai greitėja, tampa sunkesni, sudėtingesni.

„Kai kurie vairuotojai net nežino, kaip elgtis su naujo automobilio funkcijomis avarinėje situacijoje. O tai – ne tik jų, bet ir aplinkinių saugumo klausimas“, – sako A. Pakėnas.

Apklausa atlikta 2024 m. vasario mėnesį tyrimų bendrovės „Spinter Research“. Joje dalyvavo 1015 šalies gyventojų nuo 18 iki 75 metų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų