• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kalifornijos teismai nagrinėja vis daugiau bylų, kuriose automobilių gamintojai kaltinami siekiu apeiti savo atstovybių tinklus ir taip iš atstovų pasisavinti pelningas automobilių pardavimo maržas.

Kalifornijos teismai nagrinėja vis daugiau bylų, kuriose automobilių gamintojai kaltinami siekiu apeiti savo atstovybių tinklus ir taip iš atstovų pasisavinti pelningas automobilių pardavimo maržas.

REKLAMA

Po to, kai „Volkswagen“ atstovai inicijavo ieškinį dėl tiesioginio naujosios „Scout“ markės automobilių pardavimo, dabar į kovą stojo ir „Honda“ dilerių tinklas, nukreipęs dėmesį į elektromobilį „Afeela“, kurį kartu kuria „Sony“ ir „Honda“.

Gamintojai seka „Tesla“ pavyzdžiu

„Tesla“ prieš kurį laiką įtvirtino vadinamąjį agentūrinį modelį, kai automobiliai klientams parduodami tiesiogiai, apeinant tradicines atstovybes.

REKLAMA
REKLAMA

Šį modelį svarsto diegti ir tokie gigantai kaip „Mercedes-Benz“ ar „Volkswagen“, o naujai įsteigtoms elektromobilių markėms jis jau tampa norma.

REKLAMA

Būtent taip planuojama pardavinėti elektrinius pikapus „Scout“ (kuriuos JAV ruošiasi gaminti „Volkswagen“) bei „Afeela“ elektromobilius, kuriuos kuria „Sony“ ir „Honda“. Tačiau tradiciniams atstovams toks sprendimas kelia didelį pasipriešinimą.

Prieštarauja Kalifornijos įstatymams?

Kalifornijos naujų automobilių pardavėjų asociacija (CNCDA) reikalauja, kad „American Honda Motor“ ir „Sony Honda Mobility“ nedelsiant sustabdytų tiesioginius „Afeela 1“ elektromobilių pardavimus galutiniams vartotojams.

REKLAMA
REKLAMA

Anot asociacijos, tai prieštarauja Kalifornijos franšizių įstatymams, kurie draudžia gamintojams ar jų susijusioms įmonėms konkuruoti su savo pačių atstovybių tinklu.

Nors „Sony Honda Mobility“ jau pradėjo rinkti užstatus iš klientų, o pirmieji automobiliai turėtų būti pristatyti 2026 m. pradžioje, atstovai tvirtina, kad jų eliminavimas iš pardavimo proceso yra tiesioginis įstatymo pažeidimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mes negalime stovėti nuošalyje, kai gamintojai pažeidžia mūsų franšizės teises“, – pareiškė Brianas Maasas, CNCDA prezidentas. – „Tikimės, kad Sony ir Honda tai supras ir užtikrins, kad „Afeela“ modeliai Kalifornijoje būtų pardavinėjami per esamų atstovybių tinklą.“

„Honda“ kratosi atsakomybės?

„American Honda“ padalinys teigia, kad neturi jokios įtakos „Sony Honda Mobility“ sprendimams, susijusiems su „Afeela“ elektromobilių platinimu, pardavimu ar aptarnavimu, nes ši markė nepriklauso „American Honda“ portfeliui.

REKLAMA

Vis dėlto, asociacija pateikė kitokią versiją. Pasak jos, tiek „Honda“, tiek „Sony Honda Mobility“ yra valdomos „Honda Motor Co. Ltd.“, o „Afeela“ elektromobiliai bus gaminami „Honda“ gamykloje Ohajo valstijoje, kur šiuo metu surenkami ir „Honda“ bei „Acura“ modeliai.

Be to, „Sony Honda Mobility“ jau atidarė du „Afeela“ salonus Los Andžele ir Corte Madero, o dar dvi nuolatinės „Afeela Studio“ ir „Delivery“ lokacijos turėtų atsirasti Torrance ir Fremont miestuose antroje metų pusėje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų