REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
10
„Audi RS2 Avant“ (nuotr. gamintojo)

Visų sportiškų, greitų, urzgiančių ir agresyviai atrodančių „Audi“ universalų protėvis. Praktiškas, patogus ir atsparus bet kokioms oro sąlygoms. Visi šie epitetai apibūdina, ko gero, vieną geriausių „Audi“ bendrovės modelių – „RS2 Avant“.

10

Visų sportiškų, greitų, urzgiančių ir agresyviai atrodančių „Audi“ universalų protėvis. Praktiškas, patogus ir atsparus bet kokioms oro sąlygoms. Visi šie epitetai apibūdina, ko gero, vieną geriausių „Audi“ bendrovės modelių – „RS2 Avant“.

REKLAMA

Tai buvo ribotos laidos modelis, sukurtas išskirtinai automobilių entuziastams. Bet tai – akivaizdu. Svarbiausia yra tai, jog tai buvo pirmasis grynakraujis „RS“ šeimos modelis, padiktavęs tolimesnę sportiškų „Audi“ modelių kūrimo kryptį.

Kitoks „Audi“ modelis

Greitas automobilis – sąvoką, kurią „Audi“ inžinieriai puikiai pažįsta. Tokių šios bendrovės inžinieriai yra sukūrę ne vieną ir ne kelis, tačiau „Audi RS2 Avant“ buvo absoliučiai kitoks.

Bene ryškiausias išskirtinumas – kėbulo tipas, kuris anuomet neturėjo absoliučiai jokių sąsajų su sportiškumu. Tuomet patys geidžiamiausi automobiliai buvo gaminami su kupė, sedano, kabrioleto ir retkarčiais su hečbeko kėbulo tipu. Tuo tarpu universalo kėbulas, pagal tuometinį nustatymą, buvo tinkamas vežioti šeimą ir jos mantą.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, racionalus „Audi“ inžinierių požiūris ilgainiui privertė apsvarstyti universalo kandidatūrą, nes projekto autoriai norėjo, jog būsimas modelis būtų patogus, komfortiškas, talpus ir turėtų nuolatinę keturių varančiųjų ratų pavarą. Trumpai tariant – tai turėjo būti visiems gyvenimo atvejams skirtas sportiškas automobilis.

REKLAMA

Kuomet „Audi“ užsibrėžė norimą tikslą, inžinierių delegacija nuvyko į Štutgarto mieste esančią „Porsche“ būstinę. Pas žmones, kurie, ko gero, geriausiai supranta sportiško automobilio sąvoką.

Buvo gaminamas dvejose vietose

Kitų gamintojų norų įgyvendinimas visuomet buvo viena iš „Porsche“ bendrovės krypčių. „Mercedes Benz 500E“, „Renault Clio V6“, pirmos kartos „Seat Ibiza“ ir netgi „Lada 2109“ buvo sukurta bendradarbiaujant su „Porsche“ specialistais.

Sutarus kuo „Porsche“ gali pagelbėti kolegoms iš „Audi“, atėjo metas įgyvendinti itin svarbaus automobilio projektą.

REKLAMA
REKLAMA

Gamintojų atstovai sutarė, jog automobilio struktūra–kėbulas bus pagaminamas „Audi“ gamykloje. Tuomet didžiulis detalių rinkinys keliauja į „Porsche“ gamyklą, kurioje buvo surinkinėjami „Porsche 959“ ir „Mercedes-Benz 500E“ modeliai, o ten jau sportiškų automobilių gamintojos darbuotojai atlieka surinkimo darbus.

„Porsche“ specialistai taip pat įsipareigojo atlikti keletą reikšmingų variklio modifikacijų. Viena iš jų – standartinę „KKK“ turbiną pakeitė gerokai našesnis analogas, o kartu su juo atkeliavo ir gerokai didesnis tarpinis suslėgto oro aušintuvas, našesni purkštukai, specialiai šiam varikliui sukurtas skirstomasis velenas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Porsche“ taip pat pakeitė visus stabdžių ir pakabos sistemos komponentus. „Porsche“ netgi sumontavo „Porsche 911“ ratlankius ir šoninius veidrodėlius, nes jie padėjo sutaupyti svorio ir pagerinti automobilio aerodinamines savybes. Galiausiai, modifikacijų sąrašą užbaigė „Bosch“ variklio valdymo kompiuteris, kuriame buvo įdiegta „Porsche“ specialistų sukurta variklio valdymo programa.

Šių ir kitų modifikacijų rezultatas buvo stulbinantis. Priekyje sumontuotas 5 cilindrų, 2,2 litro darbinio tūrio benzininis motoras išvystė 315 arklio galių ir 410 Nm sukimo momentą. Jis buvo suporuotas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže ir nuolatine keturių varančiųjų ratų pavara, kuri visiems „Audi“ gerbėjams buvo geriau žinoma „Quattro“ vardu.

REKLAMA

Stebėtinai santūriai atrodantis universalas iki 100 km/val. sugebėjo spurtuoti per 5,4 sekundės ir atsiradus progai – pasiektų 262 km/val. maksimalų greitį.

Palyginimui, tuo pačiu laikotarpiu gamintas „Ferrari 456“ su 5,5 litro darbinio tūrio agregatu iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5,2 sekundės. Idealiomis sąlygomis, kai tuo tarpu „Audi RS2 Avant“ nuožmią akceleraciją galėdavo demonstruoti bet kur ir bet kada.

Kuklesnis brolis

„Audi RS2 Avant“ tapo tuomet „Quattro“ vardu veikusio padalinio puošmena. Vis dėl to, kol „RS2 Avant“ buvo matomas tik brėžiniuose ir dizainerių eskizuose, greitų „Audi“ automobilių gerbėjams jau buvo gaminama „Audi S2“.

REKLAMA

Audi S2 sedanas

Kaip ir „RS2 Avant“, taip ir „S2“ buvo suprojektuota ant tuomet gaminto „Audi 80“ bazės. Skirtumas tik tas, jog „Audi S2“ iš pradžių buvo gaminamas tik su kupė kėbulo tipu, bet vėliau „S2“ ženkliuką dėvėjo universalas bei sedanas. Pastarųjų buvo pagaminta ypatingai mažai – vos 306 vienetai.

Nepriklausomai nuo kėbulo tipo, kiekvienas „S2“ buvo aprūpintas 2,2 litro, 5 cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvystė 220 arklio galių ir 309 Nm sukimo momentą. Praėjus porai metų, 1992 metais, „S2 Avant“ pristatymo progą padidino variklio galią iki 230 AG ir 350 Nm.

Audi S2 universalas

Vertė išaugo kelis kartus

Nuo 1994 metų kovo iki 1995 metų liepos „Audi“ pagamino šiek tiek mažiau nei 3000 sportiško universalo vienetų. Didžioji dauguma „nusėdo“ šio modelio gimtinėje, bet tuo stebėtis nereikėtų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiausią nuostabą kelia, jog nemažai „RS2 Avant“ egzempliorių iškeliavo ir už Europos ribų: į Braziliją, Pietų Afrikos respubliką, Honkongą, Kanadą ir netgi N. Zelandiją.

Didžiulis susidomėjimas – viena iš priežasčių, dėl kurios „Audi RS2 Avant“ vertė per pastaruosius metus pradėjo augti stebėtinai sparčiai.

Šiuo metu absoliučiai idealios būklės egzemplioriaus kaina gali svyruoti tarp 45 - 65 tūkst. eurų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų