Kiekvienas galėtų įvardinti bent keletą mėgstamiausių automobilių, sukurtų ir pagamintų Vokietijoje, tačiau šie dešimt modelių sugeba išsiskirti dėl progresyvaus inžinierių požiūrio, technologinio pranašumo ir siekio išplėsti nustatytas automobilių ribas. Taigi, pradėkime.
NSU R080
„NSU R080“ – tai buvo vidutinės klasės automobilis su priekinių varančiųjų ratų pavara, pusiau automatine pavarų dėže ir – rotoriniu varikliu. Būtent paskutinė savybė „NSU“ inžinieriams leido užsitarnauti savotišką pasiekimą automobilių industrijoje, mat „R080“ buvo pirmasis serijiniu būdu gaminamas automobilis su rotoriniu varikliu.
Pakėlus variklio dangtį, ten išvystumėte mažytį rotorinį variklį, tačiau jo pajėgumo rodikliai, ypač atsižvelgiant į laikmetį, kuriame jis buvo pagamintas, stebino daugelį. 114 arklio galių ir 159 Nm sukimo momentas, vėlgi, šiandien atrodo juokingai, tačiau iškart norėtume priminti, jog aštuntame dešimtmetyje gaminta BMW 5 serija buvo komplektuojama su varikliais, kurių pajėgumas svyravo nuo 90 iki 165 arklio galių.
Nors rotorinis variklis buvo pats įdomiausias komponentas šiame automobilyje, tačiau „NSU R080“ turėjo dar vieną detalę, kuri šiais laikais montuojama į daugelį modernių automobilių – tai robotizuota mechaninė pavarų dėže. Vairuotojas sėdėdamas už vairo galėjo spausti tik du pedalus: akceleratoriaus ir stabdžių. Pavaras vairuotojas galėjo perjungti pavarų svirties pagalba, lyg vairuotų mašiną su mechanine pavarų dėže.
„NSU R080“ per dešimties metų gamybos laikotarpį sulaukė 37 398 užsakymų. Tai nėra itin didžiulis rodiklis, tačiau daugelis klasikinių automobilių ekspertų sutinka, jog didesnės investicijos į rotorinio variklio tobulinimą galėjo „R080“ gamybos apimtis padidinti dvigubai.
Volkswagen Golf GTI
„Volkswagen“ nebuvo tas gamintojas, kuris sukūrė pirmąjį hečbeką pasaulyje – tikrai ne. Tai padarė jau kuris laikas tik istorijos vadovėliuose matoma „Autobianchi“ markė, tačiau „Volkswagen“ buvo vienas pirmųjų gamintojų pasaulyje, kuris sugebėjo sportiško hečbeko receptą išpopuliarinti.
Kompaktiškas, praktiškas, smagiai valdomas, dinamiškas ir svarbiausia – įperkamas. Būtent toks buvo pirmosios kartos „Golf GTI“, visiems laikams pakeitęs sportiškų automobilių pasaulį.
„Golf GTI“ įtaka buvo tokia didelė, jog britai iki šiol kaltina jį tradicinių, klasikinės komponuotės automobilių gamybos tradicijų žudiku.
Porsche 956
„Porsche“ mėgsta automobilių sportą – tai akivaizdu. Per ilgą ir turiningą kompanijos istoriją į lenktynių trasas išriedėjo daugybė pergalingų bolidų, tačiau iš didžiulės gausybės ugnimi ir alyva besispjaudančių bolidų reikėtų išskirti tik vieną – „Porsche 956“.
„Porsche 956“ automobilių sporto varžybose dalyvavo ganėtinai trumpai – vos trejus metus, tačiau per šį laiko tarpą „Porsche 956“ sugebėjo pasižymėti kaip vienas pajėgiausių automobilių pasaulyje.
„Porsche 956“ dar 1983 metais sugebėjo užfiksuoti įspūdingą Niurburgringo trasos rekordą, kurį „Porsche“ pagerino tik po 35 metų.
S klasės Mercedes Benz
S klasė visuomet buvo automobilių pramonės kelrodė žvaigždė, tačiau „W126“ kartos modelis buvo ypatingiausias iš visų. Leiskite paaiškinti kodėl.
1979 metais debiutavęs modelis buvo komplektuojamas su „ABS“, stabilumo kontrole, oro pagalvėmis, elektra valdomomis sėdynėmis, keliomis kryptimis valdoma vairo kolonėle, saugos diržų įtempėju.
Visos šios technologijos moderniuose automobiliuose jau kurį laiką yra įprastos, tačiau 1979 metais S klasės atrodė it būtų nusileidusi iš kitos planetos.
Audi Quattro
Dabar būtų labai sunku įsivaizduoti automobilių pramonės pasaulį be keturių varančiųjų ratų pavaros ar net „Audi Quattro“ pasirodymo pasaulio ralio čempionate.
„Audi Quattro“ buvo svarbus ne tik dėl to, jog radikaliai pakeitė pasaulio ralio čempionato veidą. „Audi“ komandos narių dėka, pasaulio ralio čempionato taurę į viršų galėjo iškelti dailiosios lyties atstovė. Tai buvo pirmas ir paskutinis kartas, kuomet moteris laimėjo WRC čempionatą.
Ralio trasose įgauta patirtis vėliau buvo perkelta į serijinius automobilius, kurie, vėlgi, padėjo pademonstruoti išskirtinį pranašumą.
BMW M5
Santūrus, bet greitas. Elegantiškas, bet dinamiškas. Taip buvo galima pavadinti pirmosios kartos „BMW M5“, kuris pasiūlė superautomobiliams būdingas dinamines savybes už tradicinio sedano kainą.
„BMW M5“ visada buvo kuriamas, jog galėtų priversti nerimauti superautomobilių savininkus už priimtiną kainą, ir naujausios „M5“ kartos nėra išimtis, tačiau „E28“ kartos modelis iki šiol simbolizuoja naują etapą automobilių industrijoje.
Mercedes Benz 300 SL
Kol „Ferrari“ svajojo apie pasaulio užkariavimą, o „Lamborghini“ vardas buvo matomas tik Ferruccio Lamborghini pase, vokiškų automobilių kūrėja pasauliui suteikė pirmąjį superautomobilį.
Iki šiol labai dažnai manoma, jog šis titulas priklauso „Lamborghini Miura“, tačiau tai nėra tiesa.
„Miura“ buvo vienas pirmųjų automobilių, kurio variklį inžinieriai sumontavo per vidurį, tačiau apskritai – pirmasis pasaulio superautomobilis yra „Mercedes Benz 300 SL“.
Porsche 911
Dabar trumpam į šalį nustumkite subjektyvumą ir pabandykite įvertinti „Porsche 911“ naudą sportiškų automobilių bendruomenei.
„Porsche 911“ visuomet būdavo kritikuojamas dėl neįprastos konfigūracijos, aukštos kainos, santūraus dizaino, tačiau „Porsche“ inžinieriai su šiuo modeliu ne tik užkariavo bendro naudojimo kelius, bet ir lenktynių trasas.
„Porsche 911“ visuomet buvo, yra ir bus geriausias ir universaliausias sportiškas automobilis pasaulyje. Jeigu jis toks nebūtų, vargu ar šiandien „Porsche“ būtų galėjusi pateisinti „911“ gamybą.
Benz Patent-Motorwagen
1886 metų vasarį, pasaulį išvydo transporto priemonė, kuri visiems laikams pakeis pasaulį.
Karlas Benzas pasauliui pristatė transporto priemonę, kuri turėjo vidaus degimo variklį.
Tai buvo pirmasis pasaulio automobilis iš kurio pavyzdį ėmė visi. Nors vidaus degimo variklių ateitis šiandien atrodo miglotai, tačiau net ir po 50 metų privalome žinoti nuo ko viskas prasidėjo.
Volkswagen Käfer
„Käfer“, o vėliau ir „Beetle“, tapo vienu populiariausiu automobiliu pasaulyje. Tai jam leido serijinėje gamyboje išbūti net 65 metus.
Vokiečių gamintojas teigia, jog per daugiau kaip šešis dešimtmečius buvo pagaminta 21,5 mln. modelio vienetų.
Nors šio automobilio sukūrimo istorija nėra labai graži (sakoma, jog Ferinandas Porsche pasisavino brėžinius iš „Tatra“ kompanijos), tačiau tai nekeičia fakto, jog visas pasaulis jį įsimylėjo akimirksniu.