Prisiminti vieną originaliausių praėjusio amžiaus pabaigos Klaipėdos fotografų Raimundą Urboną (1963 -1999) kviečia Lietuvos fotomenininkų sąjunga. Ketvirtadienį sostinės „Prospekto“ galerijoje atidaroma pomirtinė R. Urbono fotografijų paroda pristato darbus iš „Rytprūsių“, „Žemaitijos“ bei kitų fotografijų serijų, kuriuos iš autoriaus šeimos archyvo galerijai paskolino fotografo našlė Rimvydė Urbonienė.
R. Urbonas nebuvo įgijęs specialaus meninio išsilavinimo ir kaip daugelis pradėjo nuo reportažo, tik vėliau kadrus ėmė rinktis atidžiau, ieškojo savo objekto, formato. Parodose pradėjo dalyvauti nuo 1985 m., o jau 1987 m. pelnė pirmuosius apdovanojimus tarptautinėse parodose. 1988 m. buvo priimtas į Lietuvos fotomenininkų sąjungos narius.
Lietuvoje daugiau dėmesio R. Urbono kūryba susilaukė tik po jo mirties - pastaraisiais metais. Klaipėdoje 2009 m. buvo surengta paroda ir išleistas katalogas „36 kadrai. Raimundas Urbonas“, tais pačiais metais pasirodė Klaipėdos menininkų grupės „Doooris“, kurios nariu buvo R. Urbonas, albumas. 2010 m. Nacionalinės dailės galerijos fotografijos parodoje „Nuobodulys“ buvo eksponuojama ir Raimundo darbų.
Pasak fotografijos kritikų, laikui bėgant R. Urbono fotografijos grynėjo, jis susikoncentravo į daiktus ir peizažą, fotografuodamas nenaudojo techninių gudrybių ar įmantrių rakursų. Savo pasaulėžiūra buvo artimas fotomenininkams Vytautui Balčyčiui, Gintautui Trimakui, Alfonsui Budvyčiui.
R. Urbono objektas - pati jo aplinka: hipiai, buitiniai natiurmortai, miesteliai, Gliukų teatras, portretai, vėliau - Prūsija. Fotografas beveik nekūrė serijų, jo fotografijų ciklai dažniausiai nebūdavo sąmoningai pradėti ar sąmoningai užbaigti, išskyrus „Rytprūsių“ ciklą. Kiekviena R. Urbono nuotrauka - lyg atskiras pasakojimas. Darbai - kaip prisiminimų bloknotas, pastabos dienoraštyje.
„Fotografuodamas niekad nieko nejudinu ir nerikiuoju. Visas veiksmas - pamatyti, pastebėti, tiesiog surasti. Bet nejudinti!“, - sakydavo jis draugams.
R. Urbonas geriausiai yra žinomas dėl savo natiurmortų, nors autorius yra prisipažinęs, kad jam pačiam brangiausias yra „Rytprūsių“ ciklas - būtent kurdamas šį ciklą autorius ėmė mąstyti nuosekliai ir kryptingai. Fotografas jautė prielankumą tai vietai, tad lengvai atrado tinkamiausius rakursus jai atskleisti, ir Prūsija tapo pastovaus įkvėpimo vieta. R. Urbonas skrupulingai „dokumentavo“ dar tebeišlikusius miestelius.
Fotografas tragiškai žuvo 1999 m. gruodį per audrą Klaipėdoje.
R. Urbono fotografijų paroda sostinės „Prospekto“ galerijoje veiks iki liepos 9 d.