Dabar pati konkurso organizatorė Julija Žižė nutraukė tylą ir paviešino atsiprašymo vaizdo medžiagą.
Instagarme moteris kalbėjo, jog šios savaitės jai nebuvo lengvos: „Labas vakaras, visiems. Ši savaitė buvo labai sunki mano šeimai. Be protiškai sunki mano šeimai ir man. Bet, aišku, prisiimu visą atsakomybę ir visą kaltę dėl konkurso metu padarytų klaidų. Labiausiai atsiprašau savo kolegų dėl ne iki galo aiškių taisyklių ir, aišku, savo sekėjų dėl neatskleistų ketinimų.
Džiaugiuosi bent tiek, kad pavyko išrinkti laimėtojus ir kad prizai keliauja pas juos. Bet, kas liečia prizus, tai dėl krūtinės korekcijos ir didinimo operacijos, aš jokiais būdais nenoriu, kad jūs priimtumėte klaidingai mano nuomonę dėl šio prizo pasirinkimo. Tai nėra pasigražink savo išvaizdą nemokamai, tai yra „pagalba moteriai“ prizas.
Ir dėl visų jūsų komentarų man yra be proto sunku. Mano šeimai irgi. Mums be proto sunku. Manau, kad pats geriausias būdas dabar ir geriausias sprendimas šiai akimirkai tiek mano šeimos, tiek mano sekėjų atžvilgiu – yra mano pasitraukimas iš socialinės medijos veiklos kuriam laikui. Ir apmąstyti viską, kas įvyko su šia situacija ir pabūti, skirti daugiau laiko savo šeimai. Ačiū išties, labai ačiū visiems, kurie mane palaikėte ir dar kartą visų atsiprašau“.
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad kiek anksčiau rašėme apie šio konkurso sklandumą.
Kaip tikino L. Aleksandravičė, ši reklama yra bandymas apeiti „Instagram“ sistemą, kuri atneš tik trumpalaikę naudą: „Šie konkursą organizuojantys asmenys vaikosi tuščių skaičių – pasididina sekėjų skaičių, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje aukoja pasiekiamumo bei įsitraukimo rodiklius, kurie yra kur kas svarbesni vertinant nuomonės formuotojo efektyvumą. Kaip skelbia „Instagram“, tokia veikla prieštarauja jų bendruomenės gairėms.
„Instagram“ draudžia dirbtinai rinkti sekėjus, siūlyti pinigus ar dovanas mainais už teigiamus įvertinimus, sekėjus, komentarus. Šios gairės nėra tik žodžiai, „Instagram“ pagrindinės vertybės yra autentiškumas ir skaidrumas. Bandymas apeiti sistemą gali suteikti trumpalaikę naudą, tačiau ilgainiui tai atsilieps šių vartototojų rodikliams. „Instagram“ turi kompleksinį algoritmą, kuris nuolat mokosi atpažinti besikeičiančius duomenis, identifikuoja tokią informaciją skleidžiančias anketas ir paprastai tariant nubaudžia – sumažina jų pasiekiamumo (angl. reach) rodiklį ir kitaip apriboja veikimą.“
Pasak specialistės, toks triukas tikrai nepridės daugiau žmonių pasitikėjimo tais, kurie dalyvauja konkurse. „Tenka pripažinti, kad šie žmonės ne tik neturi suvokimo apie tai, kaip veikia socialinių tinklų algoritmas, bet ir prisidengdami gerais darbais pamina vertybes, mažina sekėjų pasitikėjimą ir kuria neigiamą nuomonės formuotojų įvaizdį visuomenėje. Tai yra pigus, amoralus ir apgailėtinas triukas. Tik tie nuomonės formuotojai, kurie sugeba savo sekėjus sudominti, įtraukti ir išlaikyti savo asmenybe bei turiniu yra verti nuomonės formuotojo vardo“, – pabrėžė reklamos agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė Laura Aleksandravičė.
Kalbėdama apie darbą su nuomonės formuotojais, ji atskleidė, kad iš 30-ies žinomų žmonių, kurie yra susiję su šiuo konkursu, agentūra „Influenceriai.lt“ dirba vos su keliais.
„Iš tų trisdešimties asmenų sąrašo mūsų agentūrai tenka dirbti vos su keliais. Šią savaitę jau sulaukėme kelių prekių ženklų kreipimosi ir svarstymo, ar jie nori tęsti bendradarbiavimą su keliais iš konkurse dalyvaujančių asmenų. Tokie konkursai, kuriuose bet kokia kaina siekiama netikro populiarumo ir netiesiogiai perkami sekėjai, neatitinka daugelio, ypač didžiųjų prekių ženklų vertybių. Tad tikėdamiesi, kad iš didesnio sekėjų skaičiaus šie konkursą organizuojantys asmenys užsidirbs daugiau, iš tiesų jie rizikuoja ne tik prarasti dabartines partnerystes, bet ir nebesulaukti reklamos užsakymų ateityje“, – apie tokių reklamų pasekmes kalbėjo moteris.
Negana to, pasirodė, kad žinomi žmonės pažeidė ir įstatymą: „Taip pat reikia pažymėti, kad prie visų šių įrašų pagal Reklamos įstatymą ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos gaires turėtų būti žymima „Reklama“, todėl šie nuomonės formuotojai pažeidžia įstatymą ir tuo turėtų susirūpinti reguliuojančios institucijos bei dovanas dalyjantys prekių ženklai. Bauda už nežymimą reklamą gresia ne tik nuomonės formuotojui, bet ir prekių ženklui – iki 3% metinių pajamų.
Mūsų atstovaujami nuomonės formuotojai taip pat dalinosi, kad planuojama ir daugiau tokių konkursų. Kviečiant prie jų prisijungti neretai be sutikimo pasinaudojama jų vardu, nurodant, kad jie neva prisideda prie konkurso organizavimo. LR Civilinis kodeksas gina fizinio asmens teisę į vardą – fizinis asmuo gali reikalauti iš kitų asmenų nesinaudoti ir neveikti jo vardu be leidimo, o jei teisė į vardą yra pažeidžiama, jis turi teisę kreiptis į teismą ir reikalauti, kad teismas įpareigotų kaltą asmenį nutraukti tokius veiksmus bei atlyginti tokiais neteisėtais veiksmais padarytą turtinę ir neturtinę žalą.“
Reklamos agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė Laura Aleksandravičė viliasi, kad ši situacija padės suprasti, kokius influencerius iš tiesų verta sekti socialiniuose tinkluose: „Norisi palinkėti, kad šis konkursas padėtų atsirinkti, ką verta sekti ir su kuo dirbti dėl vertingo turinio, o ką dėl pigių triukų.“
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad žinia apie minėtą konkursą pasirodė šį savaitgalį, o prie jo prisijungė daugybė garsių veidų – Natalija Bunkė, Gerda Žemaitė, Gintarė Gurevičiūtė, Ingrida Martinkėnaitė, Solveiga Mykolaitytė, Paulius Morkūnas bei daugelis kitų. Idėjos autorė – Julija Žižė.
„Rašytojas J. Robert Moskin kartą yra pasakęs – „kad ir ką veiktume, kad ir kokios būtų aplinkybės, visada yra laiko padėkoti“. Tai – viena iš minčių, įkvėpusių netikėtam sumanymui – tarti „ačiū“ savo sekėjams“, – pasakojo idėjos autorė J. Žižė.
Dešimtis bendraminčių subūrusi pašnekovė aiškino, jog visos sąlygos, kaip pasimėgauti „dovanų lietaus“ malonumais, jau yra skelbiamos kiekvieno iš dėkingųjų sekėjams nuomonių formuotojų asmeninėse paskyrose.