Tyrimo duomenimis, filmui ar serialui būtent namuose, o ne kino teatre, dažniau pirmenybę teikia net 72 proc. lietuvių, dar daugiau - 78 proc. latvių ir net 80 proc. estų.
Didžiajai daugumai tai yra ir pats geriausias būdas atsipalaiduoti po ilgos dienos (75 proc. lietuvių ir latvių bei 76 proc. estų). Panašus procentas vaizdo transliacijų žiūrėjimą namuose taip pat įvardijo ir kaip puikų laiką, skirtą sau. Taigi, panašu, kad posakio “Mano namai - mano tvirtovė” išmintis tikrai ne iš piršto laužta.
Nenuostabu, kad malonus poilsis dažnai neatsiejamas ir nuo mėgiamų užkandžių ar gėrimų. Paklausus, koks gėrimas žiūrint vaizdo transliacijas internetu geriausiai palaiko kompaniją, atsakymai iš visų kaimyninių šalių ir vėl buvo gana panašūs.
Geras trečdalis visų žiūrovų dažniausiai renkasi arbatą arba vandenį. Kvapni arbata labiausiai patinka lietuviams ir latviams - po 36 proc. (estams 25 proc.). Tuo tarpu vanduo taip pat atsilieka labai nedaug ir yra antrasis pasirinkimas tiek lietuviams (34 proc. ), tiek latviams (30 proc.) bei labai stipriai mėgiamas estų (net 35 proc.). Gerokai toliau rikiuojasi ir visi kiti variantai - alus, vynas, sultys, sidras, pieno kokteiliai ir pan.
Sveikuoliškos tendencijos visose Baltijose šalyse vyrauja ir kalbant apie užkandžius. Žiūrint vaizdo transliacijas internete ant daugiau nei ketvirtadalio stalų yra dedami vaisiai ir daržovės (21 proc. Lietuvoje ir Latvijoje bei 23 proc. Estijoje) arba kas nors saldaus. Tuo tarpu traškučiai, pica, spragėsiai ar mėsainiai kiek mažiau populiaresni šiame valgiaraštyje.
Mūsų šalyje įprotis valgyti ir mėgautis gėrimais žiūrint vaizdo transliacijas internete bendrai labiau būdingas jauniems lietuviams (18-35 m.). Paanalizavus vyrų ir moterų prioritetus aišku, kad moterys žiūrint filmą ar serialą internetu dažniau užkandžiauja vaisiais ir daržovėmis bei geria kavą, o tuo tarpu vyrai lieka ištikimi alui ir traškučiams.
Pasak „Viaplay“ B2C vadovo Baltijos šalims Mindaugo Gumausko, š.m. birželio mėnesį Baltijos šalių žiūrovai, dažniausiai rinkosi serialus, o ne filmus ar sportą žiūrėdami vaizdo transliacijas internetu “Viaplay” platformoje. Net 46 proc. prie ekranų platformoje praleisto laiko sudarė serialai.
„Jaučiame, kad prasidėjo atostogos. Žmonės daugiau laiko skiria savo pomėgiams – neperskaitytoms knygoms ar neperžiūrėtiems serialams. Pirmaujančių pozicijų tarp platformos žiūrovų Baltijos šalyse vis dar neužleidžia „Draugai“ (angl. „Friends“) ir „Begėdis“ (angl. „Shameless“), o šiems serialams į nugarą kvėpuoja ir vietiniai kūriniai“,– sakė M.Gumauskas.
Nenuostabu, kad pasirūpinus mėgiamiausiais skanumynais ir patogiai įsitaisius namuose galima pažiūrėti ir ne vieną filmo ar serialo dalį. Vienu prisėdimu pažiūrėti keletą epizodų (angl. „binge watching“) bent keletą kartų per savaitę labiausiai mėgsta latviai - net 40 proc.
Tačiau maždaug ketvirtadalis lietuvių (23 proc.) ir estų (26 proc.) taip pat neabejingi šiam įpročiui. Mūsų šalyje keliskart per savaitę tuo dažniau mėgaujasi vyrai ir jaunesni žiūrovai (18-25 m.), gaunantys mažesnes pajamas (iki 200 Eur/mėn.), gyvenantys regionuose ir nevedę.
Šie žiūrovų įpročiai atsiskleidė atlikus visų trijų Baltijos šalių 1522 gyventojų apklausą šių metų II ketv. pradžioj. Tyrimo duomenis surinko rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Spinter tyrimai“.