Drabužių dizaineris Giedrius Paulauskas, su mylimąja Aiste Krasuckaite kuriantys išskirtinai vyrišką stilių, šiais metais prabilo apie jaunuosius revoliucionierius. Naujausią kolekciją dizainerių pora pavadino intriguojančiu pavadinimu “Jie”.
Devintą kartą praūžusiame festivalyje “Mados infekcija” pristatyta kolekcija išsiskyrė sodriomis spalvomis, tautine simbolika ir ryškiu individualiu vyriškumu.
Socialinis maištas
- Kokia šios kolekcijos idėjos atsiradimo istorija?
- Pati idėja gimė dar vasarą, kai visame pasaulyje jau brendo pokyčiai. Ekonomikoje nebegalioja senos formulės, vadinasi, buvo veikta neteisingai. Iki tol ramiai gyvenę žmonės sukluso, ėmė permąstyti daugelį dalykų.
Nuo rudens žmonėms ėmus vartoti žodį “krizė”, prasidėjo savotiška socialinė revoliucija. Žmonės maištauja, drąsiau pareiškia savo nuomonę. Visos šios nuotaikos ir atsispindi mūsų kolekcijoje “Jie”.
Kolekcijos idėja - “Mes einame be jokių manifestų ir traktatų”, bet... savo nepasitenkinimą esama situacija parodome tam tikrais ženklais. Svarbu, kad žmonės perskaitytų tą drabužyje užkoduotą istoriją, žinutę.
Mums buvo artimos konstruktyvizmo idėjos. Pradėję nuo džinso konstrukcijų, pabandėme naudoti aštrias geometrines figūras, atsisakėme lenktų linijų. Kad pagyvintume, paįvairinome langeliais.
Giedrius Paulauskas festivalyje “Mados infekcija 2009”. (Andrius Ufartas/BFL nuotrauka)
“Mada - ne pramoga”
- Kolekcijoje dominuoja netikėtas sprendimas - tautinės juostos. Kokia jų reikšmė?
- Nuo mažens domiuosi istorija. Tautiškumas neatsiejamas nuo sukilimų, kai visi ėjo kovoti persirišę tautinėmis juostomis, su naginėmis. Tautines juostas dovanodavo ir per sutuoktuves ar vyrams išeinant į karą kaip ištikimybės, savisaugos ir savo identiteto simbolį.
Tautiniai dalykai - subtilus reikalas. Nesinorėjo juostų naudoti aklai - uždedu ant vyro, ir vertinkite. Buvo abejonių, ar žmonės supras. Ilgai galvojome, kaip jas panaudoti, kad atrodytų nestandartiškai, profesionaliai.
Tautinės juostos kolekcijoje “Jie” - kaip akcentas, kuris priverstų pamąstyti, kad kovoti galima ne tik ginklais, bet ir įvaizdžio protestu.
Dažniausiai į madą žiūrima kaip į šou elementą, atsipalaidavimą. Bet mada - ne pramoga, tai menas, kuris gimsta iš idėjos, tam tikros šifruotės, muzikos, tipažo, makiažo...
Svarbiausia - pasitikėjimas
- Be džinsinio audinio neįsivaizduojama nė viena jūsų kolekcija. Kuo ši medžiaga jums patinka?
- Džinsas - kieta, tvirta, vyriška medžiaga. Su juo įdomu dirbti, galima daug eksperimentuoti. Be to, kolekcijas skiriame gatvės madai, norime savo rūbus matyti kasdien, tad džinsas tam tinka puikiausiai.
- Kaip jūsų draugė Aistė prisideda prie kūrybos?
- Mes kuriame kartu kaip Giedriaus Paulausko (“GP”) ženklo atstovai. Aistė - mūsų logotipo autorė, taip pat ji kuria aksesuarus, yra atsakinga už finansus, informacijos pateikimą visuomenei.
Aš dažnai mėgstu persistengti, per daug visko pridėti, bet kompromisą randame nesunkiai.
- Koks jūsų klientas? Kokiam vyrui kuriate?
- Mūsų kuriamą drabužį galima dėvėti įvairiomis progomis, derinti prie kitų drabužių, tad ir vyras gali būti visoks. Svarbiausia - pasitikėjimas ir tikėjimas savimi, individualumas.
Mados pasaulyje vyrų kolekcijose vyrauja kova tarp lėkšto, saldaus ir stipraus vyro. Mums svarbu, kad vyras atrodytų vyriškai.
Atsiriboja nuo vertinimų
- Dalyvavote VEKS organizuoto projekto “Menas netikėtose erdvėse” akcijoje “Dizaineriai už ekologiją”. Kaip manote, ar drabužių menas pakankamai remiamas?
- Džiaugiuosi, kad atsiribojau nuo šių projektų. Ši akcija buvo prastai organizuota. Mistika - “Tu padaryk, o mes gal tau duosime pinigų”. O tada išaiškėja, kad plaunami milijonai. Svarbu pliusiuką padėti, kad renginys įvyko, bet velkasi negeras šleifas. Pinigų yra pakankamai, o skiria per mažai. Suprask - džiaukis, kad apskritai buvai pakviestas dalyvauti. Mada Lietuvoje ir taip yra nulio vietoje. Jeigu švietimui, mokykloms neskiria, tai mums tikėtis turbūt išvis beprasmiška.
- Šio pavasario vyriškos mados tendencijos.
- Stengiuosi nekalbėti šia tema. Žmonės patys atsirenka. Ką nulems, jei aš pasakysiu, kad šį pavasarį madingi trumpesni ar ilgesni paltukai? Žinoma, kvėpuoji tuo, kas vyksta aplinkui, mados pasaulyje. Bet stengiesi atsiriboti nuo to, išlaikyti individualumą ir nepatarinėti, nes, būna, dizaineris padaro blogą įtaką, pavyzdžiui, pasako vieną spalvą ir greitai pamatai ją dominuojančią gatvėse. (Šypsosi.)
Giedriaus Paulausko kolekcija festivalyje “Mados infekcija 2009”. (Andrius Ufartas/BFL nuotraukos)