Maestro Juozas Domarkas su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru tęsia šviečiamąją misiją rengti pasirodymus su jaunaisiais atlikėjais – balandžio 30 d. 19 val. koncerte Filharmonijoje klausytojams pristato Vienoje studijuojančią talentingą lietuvių smuikininkę Dalią Dėdinskaitę. Koncerto programoje klausytojų laukia ir staigmena – kompozitoriaus Arvydo Malcio kūrinio premjera.
Dalia Dėdinskaitė, itin ryški jaunosios kartos Lietuvos smuikininkė, gimė 1988 m. Vilniuje. Smuiku griežti pradėjo penkerių metų Naujosios Vilnios muzikos mokykloje (Elenos Lašaitės kl.). Mokslus tęsė Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje (prof. Jurgio Dvariono kl.). 2007–2008 m. studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA; prof. J. Dvariono kl.). Nuo 2008 m. studijuoja Vienos muzikos ir vaizduojamųjų menų universitete pas prof. Christianą Altenburgerį, nuo 2009 m. yra „Yehudi Menuhin Live Music Now“ agentūros Vienoje narė.
Jaunoji smuikininkė yra daugelio konkursų: respublikinio B. Dvariono pianistų ir stygininkų, IV Raimundo Katiliaus Lietuvos jaunųjų atlikėjų, tarptautinio IV A. Glazunovo Paryžiuje, tarptautinio VI S. Vainiūno kamerinių ansamblių – laureatė. Tarp paskutinių jos įvertinimų – pagrindinis prizas 2010 m. rugsėjį vykusiame „Violine in Dresden“ smuikininkų konkurse, nurungus net 26 varžovus iš įvairių pasaulio šalių. Šį vakarą D. Dėdinskaitė pagrieš populiarųjį Piotro Čaikovskio Koncertą D-dur – romantinį kūrinį, kuris puošia kone visų smuikininkų repertuarą.
Maestro Domarkas ir orkestras dar atliks europietiškos kultūros lopšį – legendinį Italijos miestą Romą šlovinantį himną – Ottorino Respighi Simfoninę poemą „Romos pinijos“ ir kompozitoriaus Arvydo Malcio kūrinio „Užburtas ratas“ premjerą. Šis naujausias A. Malcio kūrinys – Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro 70-mečio progai skirta šventinė pjesė. Pasak paties kompozitoriaus, „Užburtas ratas“ prasideda iš tylos ir išsiskleidžia į daugiamatę garsų judėjimo erdvę bei pulsavimą. Šis kūrinys – tarytum sekvencijų šokis. Jame iš viso suskamba 70 diatoninių ir moduliacinių sekvencijų – tiek, kiek orkestrui metų.