Į „Mados injekciją” susirinko ir žinomi šalies žmonės, tarp jų – Aistis Mickevičius, Ramūnas Cicėnas, Rimantė Valiukaitė, Dovilė Filmanavičiūtė, Agnė Gilytė, Aleksandras Pogrebnojus ir kt.
IX-ąjį kartą vykstantis konkursas „Injekcija“ kaip ir kasmet skelbė simbolinę temą, atspindinčią šiandienos pasaulines aktualijas ir nuotaikas. Šįkart jaunųjų dizainerių darbuose buvo galima įžvelgti interpretacijas kamufliažo tema. Konkursui buvo pateiktos net 62 paraiškos, 48 iš jų pateikė lietuviai ir net 16 paraiškų pateikė užsienio dizaineriai iš tokių šalių kaip Latvija, Estija, Lenkija, Baltarusija, Ukraina, Rusija, Danija, D. Britanija, Slovėnija.
„Šiuolaikinis žmogus įprato kasdien naudoti įvairias kamufliažo priemones. Taip daugelis mėgina paslėpti kūno netobulumus ar kompleksus. Norint susitapatinti su aplinka ir pranykti minioje tenka nuolat ieškoti naujų maskavimosi būdų. Drabužiai, esantys arčiausiai kūno, kiekvienam leidžia tai padaryti greitai, savitai ir įdomiai“, - renginio temą pristatė festivalio „Mados infekcija“ idėjinė vadė Sandra Straukaitė.
Žuvies oda ir kiti blizgučiai
„Konkurso tema – tik sąlyginiai rėmai, padedantys jaunimui susikoncentruoti ir aiškiau išreikšti savo idėjas. Finale kiekvienas parodė po penkis modelius. Įdomu, kad dalyviai nesinaudoja jokiomis klišėmis, kuria drąsiai ir laisvai. Tradicinį kamufliažo piešinį ir spalvas interpretuoja savaip: žongliruoja kontrastais nuo blizgučių, ryškių akcentų iki įvairiaspalvių siūlų ir net žuvies odos. Kurdami unikalius raštus dizaineriai išradingai naudoja inovatyvias marginimo technologijas, kompiuterinę grafiką“, – apie kolekcijų įvairialypiškumą pasakojo festivalio „Mados infekcija“ prodiuserė Renata Mikailionytė.
Jaunieji dizaineriai temą interpretavo per skirtingas prizmes: vieni įkvėpimo sėmėsi stebėdami gyvūnų mimikriją, analizuodami optinės apgaulės subtilybes, kiti bandė prisitaikyti prie beprotišku greičiu besikeičiančios aplinkos, nagrinėjo moters ir vyro kasdienybės kaukes.
14:3 – moterys valdo, bet grįžta vyrai
„Injekcijos“ finale dalyvavo dizaineriai iš Lietuvos, Estijos ir Rusijos. Tarp finalininkų yra tarptautinių universitetų absolventų, Emanuelio Ungaro mados namų praktikantų ir atkaklių užsispyrėlių, kurie nepaisė ankstesnių nesėkmių ir konkurse dalyvauja antrus metus iš eilės.
Iš 62 dalyvavusių, į finalą pateko 17 dizainerių: Morta Nakaitė, Elžbieta Jancevič, Ernesta Venckutė, Irmantas Uvenkovas, Thom Bara, Toma Brazdžiūtė, CRAB IN CAB – Jūratė Girdvainis ir Gintarė Jankauskaitė, Viktorija Aršėnaitė, Mantas Bartkus ir Neringa Martinėnaitė, UNE’A – Unė Vereckytė, Aleksandra Kozlova (Rusija), Anastasia Novozhilova (Rusija), Anna Volkova (Rusija), Anna Jelizarjeva (Estija), Daria Babaeva (Rusija), Polina Guseva (Rusija), Barbara Vasileva (Rusija).
Kas pergalės vertesni nei kiti – sprendė profesionali komisija: stilistė Karina Leontjeva, dizaineriai Lilija Larionova, Sandra Straukaitė, Kristina Kruopienytė ir Egidijus Sidaras.
Sintetinių spalvų dozė
Jei kamufliažas naudojamas siekiant susiniveliuoti, įsilieti į aplinką, scenografija šiemet kuriama kaip priešprieša. „Monochrominėje ir statiškoje Nacionalinės dailės galerijos erdvėje naudosime ryškias, sintetines spalvas ir medžiagas, kurios podiumą, o ir pačius modelius, nudažys netikėtais pustoniais. Žiūrovų akis maitinsime atspindžiais ir optine apgaule,“ – apie šių metų erdves pasakojo festivalio scenografė Rūta Bagdzevičiūtė.
Dešimtmečio išvakarės
„Injekcija“ – 2008-aisiais startavęs naujų mados talentų paieškos konkursas. Iki šiol sulaukta virš 700 jaunųjų dizainerių paraiškų, atrinkti daugiau kaip 135 finalistai. Būtent „Injekcijoje“ pirmą kartą sužibėjo, o dabar sėkmingai skinasi kelią tokie dizaineriai kaip Ugnė Martinaitytė, duetas „PURE“, Liucija Kvašytė, „labàdienà“, Ieva Daugirdaitė, Diana Paukštytė, Eglė Žiemytė bei daugelis kitų.