Vis daugiau Rusijos kompanijų tikisi pasipelnyti iš vieno svarbiausių šalies politinių simbolių ir su pasididžiavimu naudoja naują – "Maskvos Kremliaus tiekėjo" - "kokybės ženklą".
"Tai padeda reklamuoti mūsų produktą ir užtikrina mums unikalią poziciją rinkoje", - sakė prestižinę degtinę "Russkij Brilliant" gaminančios kompanijos atstovas Vasilijus Dmitrijevas.
Šios degtinės reklaminiuose plakatuose visoje šalyje puikuojasi užrašas "Oficialus Maskvos Kremliaus tiekėjas". Toks titulas gamintojai buvo suteiktas pernai, po kokybės patikrinimų ir neskelbiamo dydžio mokesčio Maskvos Kremliaus tiekėjų gildijai - 2004 metais įsteigtai nevyriausybinei organizacijai.
Rusijos, kaip kokybiškų prekių tiekėjos, reputacijos gerinimas yra labai svarbus siekiant padaryti galą šalies priklausomybei nuo naftos eksporto, sakė Gildijos direktoriaus pavaduotojas Igoris Potockis.
"Rusijos ekonomika nori būti konkurencinga, bet jei ji negalės konkuruoti kokybės srityje, ji priklausys nuo energijos (resursų) kainų", - sakė jis kalbėdamas savo kabinete vienuose puošniuose Maskvos rūmuose.
"Kokybės ženklas" padeda didinti pardavimo apimtį ir taikyti naujus aplinkosaugos bei kokybės standartus, kurie yra griežtesni už įprastinius Rusijos valdžios įvestus standartus, pažymėjo I. Potockis.
2005 metais devynios bendrovės - tiek rusų, tiek užsienio - gavo teisę naudoti Maskvos Kremliaus tiekėjo vardą. 2007 metais per iškilmingą ceremoniją Kremliuje tokia teisė buvo suteikta dar 17 kompanijų.
Titulas nereiškia, kad tuos produktus vartoja pats prezidentas Vladimiras Putinas, tačiau kelia asociacijų su sovietiniais laikais, kai Kremliaus elitui buvo tiekiami aukštos kokybės produktai, sakė I. Potockis.
"Aišku, kad mūsų visuomenėje Kremlius yra elitas. Tai - viršūnė ... Toks aukščiausias įvertinimas gali būti patrauklus masėms", - sakė vienas įtakingiausių Maskvos reklamos ekspertų, kuris nenorėjo, kad būtų skelbiama jo pavardė.
Carinėje Rusijoje egzistavo itin geidžiamas "Jo Imperatoriškosios Aukštybės rūmų tiekėjo" titulas, tačiau po komunistinės revoliucijos jo buvo atsisakyta.
Ši idėja kartu su kitais cariniais simboliais buvo atgaivinta valdant V. Putinui. "Yra dalykų, kurie neturėtų dingti", - sakė I. Potockis.
Pernai į minėtą gildiją įstojo ir olandų kompanija "Heineken", kuri nupirko istorinę Sankt Peterburgo alaus daryklą, kažkada dariusią alų Rusijos carams.
"Tiekėjų" sąrašas yra gana keistas - į jį įtraukta Bulgarijos plaukų priežiūros priemonių platintoja, viena Graikijos vynų gamintoja, olandų ir rusų rožių ūkis, didelio tikslumo matavimo prietaisų gamintoja.