Garbinga publika stebėjo teatro sezoną pradedantį Giuseppe‘s Verdi operos „Aida“ pastatymą su pasaulinio garso atlikėjais.
„Ypatingai džiaugiuosi šia premjera, nes „Aida“ LNOBT scenoje neskambėjo jau gerą dešimtmetį. O ši opera tiesiog privalo būti kiekvieno save gerbiančio operos teatro repertuare! „Aidos“ sugrįžimas mums ypatinga šventė ir dėl to, kad spektaklį kūrė geriausi Lietuvos statytojai. Tai bus vienas brangesnių LNOBT pastatymų, kuriuo jau dabar labai domisi mūsų kolegos – į premjerą atvyks tiek Estijos, tiek ir Latvijos nacionalinių operų vadovai. Tikiuosi, žiūrovams jis paliks puikų įspūdį ir teatro repertuare išliks ne vieną dešimtmetį“, – sakė LNOBT laikinasis generalinis direktorius Audrius Kundrotas.
Pastatymo raktas – muzika
„Aidos“ premjeriniai spektakliai publikai leis gėrėtis itin stipria solistų sudėtimi.
Kaip pasakojo LNOBT Meninės veiklos departamento vadovė Jurgita Skiotytė-Norvaišienė, pagrindinę Aidos partiją premjerai parengė net trys itin skirtingos atlikėjos: Latvijos vardą operos pasaulyje jau penkiolika metų garsinanti Kristinė Opolais, mūsų publikos numylėtinė Viktorija Miškūnaitė ir prasidėjus karui į Lietuvą atvykusi Ukrainos nacionalinės operos solistė Kseniya Bakchritdinova-Kravchuk.
Pasak pačios K. Opolais, Aidos partija jai ypatinga, nes dainavo ją pradėdama savo karjerą Latvijos nacionalinėje operoje: „Tuomet buvau labai jauna ir nesu įsitikinusi, kad suvokiau, ką darau. Ir štai gavau galimybę sugrįžti prie „Aidos“, diriguojant mano gerbiamam Sesto Quatrini. Su juo dar 2016 m. susipažinome Niujorko „Metropolitan Opera“ teatre. Tada rengiausi savo koncertų turui po Baltijos šalis, ir maestro maloniai sutiko tuos koncertus diriguoti. Vieną jų pristatėme ir LNOBT, todėl man malonu čia sugrįžti būtent su S. Quatrini. Per savo karjerą esu dalyvavusi daugybėje pastatymų ir visada džiaugiuosi, kai režisūra netrikdo operos muzikos bei jos pasakojamos istorijos. Šiuo požiūriu mano sugrįžimas prie „Aidos“ bus išties sėkmingas.“
Visgi režisierius Gediminas Šeduikis pripažįsta, kad spektaklyje bus nelabai patogių momentų solistams. „Tačiau tikrai nesistengiau specialiai komplikuoti operos veiksmo. Apskritai visi sutarėme nedaryti to, ko nėra muzikoje, nes pati „Aida“ parašyta genialiai. Parodyti vien tai, ką parašė G. Verdi, jau yra siaubingai sudėtinga. Šiame pastatyme atliekama 100 procentų G. Verdi operos klavyro: nei vieno takto, nei vienos natelės ar pauzės nėra išimta. Baleto scenas operoje atliks LNOBT baleto trupės artistai, jas pastatė geriausias Lietuvos choreografas Martynas Rimeikis“, – primena G. Šeduikis.
Dramblių scenoje nebus Scenografė Sigita Šimkūnaitė tikisi, jog pakilus uždangai „Aidos“ žiūrovas iškart supras – operos veiksmas vyksta Egipte. „Tačiau Egiptą stilizavome monumentaliai ir, aišku, vos sutilpome į sceną: nuo krašto iki krašto, nuo grindų iki lubų. Bet dramblių ir kitų tradicinių atributų žiūrovai scenoje tikrai nepamatys“, – atskleidė S. Šimkūnaitė.
Kostiumų dailininkė Sandra Straukaitė akcentavo vientisą scenos vaizdą.
„Pagrindinės scenografijos spalvos – juoda ir auksas. Egiptiečių kostiumai šiame fone taps melsvais, žalsvais, juodais, baltais, auksiniais akcentais. Tuo tarpu egiptiečių priešininkai iš Etiopijos vilkės molio spalvos, Afrikos žemę primenančius kostiumus, tad žiūrovams turėtų būti aišku, kuriai stovyklai kuris personažas priklauso. Nepaisant to, Aidos ir Radameso kostiumai turės kolorito panašumų“, – atkreipė dėmesį operos kostiumų autorė.
Dedikacija A. Žagarui
Pastatymo muzikos vadovas ir dirigentas S. Quatrini džiaugėsi pagaliau pažinęs G. Šeduikį kaip režisierių, o ne tik kaip puikų kviestinių režisierių asistentą.
„Gediminas yra muzikalus žmogus su dvidešimties metų patirtimi teatre. Jis nemėgsta daug kalbėti apie savo pastatymus – jis juos daro. Dar 2017 m., atvykęs diriguoti „Kapulečių ir Montekių“, paklausiau, kokio pastatymo jis norėtų. G. Šeduikis atsakė: „Aidos“. Ir štai mes turime „Aidą“. Norėčiau dedikuoti šį pastatymą mūsų bendro draugo Andrio Žagaro, labai mylėjusio Lietuvos operą ir nulėmusio kokybinį šuolį XXI a. pradžios Latvijos operoje, atminimui. Tuo labiau, kad pristatome fantastišką tarptautinę solistų sudėtį, kuri papuoštų bet kurį pasaulio teatrą“, – įsitikinęs italų maestro, pabaigoje lietuviškai pakvietęs žiūrovus ateiti į teatrą.
Be trijų pagrindinio vaidmens atlikėjų, „Aidos“ spektakliuose išgirsime dainuojant Justiną Gringytę, Kostą Smoriginą, Arūną Malikėną, Tadą Girininką, Liudą Mikalauską, Liudą Norvaišą, Rafailą Karpį, ukrainietę Kseniją Nikolaievą, venesuelietį Jorgę Puertą, urugvajietį Gastoną Rivero ir daugelį kitų.
„Aidos“ spektakliai LNOBT scenoje šį sezoną rodomi tik lapkričio 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17 ir 18 dienomis.
Premjeroje apsilankę žiūrovai galės įsigyti ne tik spektaklio programėlę, bet ir specialiai sukurtą sutrumpinto „Aidos“ libreto komiksą, prie kurio atsiradimo prisidėjo dirbtinis intelektas.