Vilfingas – bastymasis internete be jokio tikslo– tapo nauju britų nacionaliniu hobiu. D. Britanijos mokslininkai nustatė, kad daugelis šalies gyventojų šiam įpročiui, kuris tėra virtualaus dairymosi į parduotuvių vitrinas miestų gatvėse atitikmuo, skiria didelę savo laiko dalį, skelbia britų dienraštis „The Guardian“ (www.guardian.co.uk).
Nors šis įprotis aptiktas visai neseniai, daugiau nei du trečdaliai iš 33,7 milijonų D. Britanijos interneto vartotojų prisipažįsta, kad bent retsykiais griebiasi vilfingo. Šį užsiėmimą įvardijantis neologizmas sudarytas iš pirmųjų frazės „What I was looking for?“ (Ko aš ieškojau?) žodžių raidžių.
Į kompiuterio ekraną iššokantys reklaminiai pasiūlymai ir mirganti internetinė reklama pernelyg viliojanti, kad jai pajėgtų atsispirti daugelis interneto vartotojų. Ketvirtadalis apklaustųjų tvirtina, kad beveik 30 proc. internete praleidžiamo laiko užsiima vilfingu. O tai reiškia, kad vidutiniškai kartą per 2 savaites betiksliam bastymuisi nuo vieno svetainės prie kitos sugaištama visa darbo diena.
„MoneySupermarket.com“ užsakymu bendrovės „YouGov“ atliktoje apklausoje dalyvavo daugiau nei 2400 šalies interneto vartotojų. Ji atskleidė, kad dažniausiai vilferiai – taip vadinami vilfingo mėgėjai – lankosi internetinių parduotuvių tinklalapiuose. Populiarios ir naujienų, muzikos bei kelionių svetainės.
Į vilfingą labiau įsitraukę vyrai, nei moterys, rašo dienraštis. Be to, pasirodo, betikslis spoksojimas į besikeičiančių tinklalapių seką yra jaunesniųjų užsiėmimas. 55 metų ir vyresni žmonės be tikslo po internetą slankioja 3 kartus rečiau, nei 25-erių ir jaunesni, liudija tyrimo rezultatai.
Daug laiko atimantis įprotis gali turėti ir destruktyvių pasekmių: trečdalis vyrų prisipažino, kad vilfingas pakenkė jų santykiams su partnerėmis.
O kas penktas apklausos dalyvis prisipažino, jog suaugusiems skirtų pramogų svetainės, dažnai naudojančios iššokančius langus lankytojams prisivilioti, atitraukia juos nuo darbo ar mokymosi, rašo „The Guardian“.
Pasak „MoneySupermarket.com“ atstovo Jasono Lloydo, internetas buvo sumanytas kaip priemonė žmonėms patogiau ir greičiau gauti reikiamą informaciją. „Tačiau šis mūsų tyrimas rodo, kad nors žmonės prisijungia prie interneto turėdami konkretų tikslą, dabar jiems čia siūloma tiek daug galimybių rinktis, pateikiama tiek daug dėmesį blaškančių pasiūlymų, kad daugelis tiesiog pamiršta, ko jiems iš tikrųjų reikėjo, ir valandų valandas praleidžia naršydami tinkle be jokio tikslo“, - tvirtina jis.
Elektroninės prekybos plėtros statistiniai duomenys rodo, kad D. Britanijoje jos pardavimų apimtys pasiekė didžiausių šalies parduotuvių pardavimus, ypač per kalėdinį prekybos sezoną, kai tūkstančiai pirkėjų, stengdamiesi išvengti eilių ir grūsčių, dovanas perka internete.
Interneto vartotojams, siekiantiems išvengti dėl vilfingo švaistomo laiko, verslo konsultantas ir „gyvenimo strategas“ Pete Cohenas pataria kaskart prieš pradedant naršyti aiškiai patiems sau suformuluoti paieškos tikslą ir nusistatyti tam skirtą laiką. Jis taip pat siūlo įjungti iššokančius langus blokuojančią naršyklės funkciją, kad jie neblaškytų dėmesio. Be to, mėgstantiems apsipirkinėti internete jis siūlo užuot patiems vaikščiojus po virtualias parduotuves pavesti šį darbą specializuotoms prekių paieškos sistemoms, kurios pagal nurodytus kriterijus suras pirkinius už geriausią kainą.