• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyrai, nemėgstantys pirkti didžiuosiuose prekybos centruose, dabar turi pretekstą šį užsiėmimą perleisti motinoms, žmonoms ar draugėms.

REKLAMA
REKLAMA

Paskelbto mokslinio tyrimo duomenimis, per tūkstančius metų trukusią evoliuciją moterys ištobulino savo gebėjimą rasti sočiausio maisto.

REKLAMA

Kalifornijos mokslininkai išsiaiškino, kad moterys erdvėje orientuojasi taip pat gerai, kaip ir vyrai. Tačiau į savo „minčių žemėlapius“ jos pažvelgia tik tada, kai reikia ieškoti maisto. Kuo jis kaloringesnis, tuo mikliau moterys jo randa.

Kalifornijos, Santa Barbaros ir Jeilio universitetų mokslininkų grupė nutarė patikrinti ankstesnių ilgamečių tyrinėjimų rezultatus. Šie rodė, kad vyrai puikiai įvykdo orientavimosi erdvėje uždavinius – pavyzdžiui, orientuojasi pagal žemėlapį.

REKLAMA
REKLAMA

Šį įgūdį žmogus tikriausiai išsiugdė Afrikos savanose, kur vyrai medžiojo itin vikrų grobį.

Tačiau mokslininkai nusprendė, kad toje senovės medžiotojų ir rinkėjų visuomenėje moterys rinko valgomuosius augalus, todėl kyla lemtingas klausimas: „Ar tai reiškia, kad moterys tiksliau nei vyrai įsimena augalinio maisto vietą?“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Eksperimentai patvirtino, jog taip ir yra. Maksas Krasnou iš šios mokslininkų grupės sakė, kad dideliame ūkininkų turguje buvo surengti 6 seansai, kuriuose dalyvavo 45 vyrai ir 41 moteris. Paaiškėjo, kad maistingesnių patiekalų vietos įsimenamos geriau.

REKLAMA

Eksperimento vadovai vyrų ir moterų prašė pagal kompasą nurodyti, kuria kryptimi yra prekystalis, kur jie pirko tam tikrų produktų – pavyzdžiui, braškių ar pomidorų.

Nulinė paklaida reiškė, kad bandomieji tiksliai nurodė kryptį, o 90 laipsnių – kad jie rimtai apsiriko.

„Vyrų paklaida nurodant kryptį buvo 33 laipsniai, moterų – maždaug 25. Tai 27 proc. pranoksta vyrų rezultatą“, - sakė M.Krasnou.

REKLAMA

Be to, moterys tiksliau nurodė kelią prie kaloringiausio maisto – pavyzdžiui, spurgų, palyginti su salierais.

„Tai buvo įspūdingas skirtumas, - sakė M.Krasnou. - Tokių kaloringų produktų, kaip medus ir avokadai, vieta kai kuriais atvejais įsimenama keturis kartus tiksliau, negu mažai kalorijų turinčių, tarkime, agurkų ir salotų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tyrinėjimai taip pat parodė, kad savo gabumais orientuotis erdvėje moterys nenusileidžia vyrams, jeigu turi adekvačią motyvaciją pasiekti paskirties punktą – pavyzdžiui, jeigu ten laukia pyragaitis su kremu.

„Tikriausiai vyrų šis mechanizmas dirba aktyviau. Tuo tarpu moterų suveikia specifinėse situacijose“, - pabrėžė M.Krasnou.

REKLAMA

Pasak mokslininko, tradiciniai gebėjimo orientuotis erdvėje testavimo metodai neatsižvelgia į tokį lemtingą stimulą, kaip galimybė pasisotinti tokiu kaloringu maistu, kaip šokoladas ar pyragaitis.

Tačiau ginčai, kuris naudingesnis prekybos centre, netrukus taps praeitimi: vystantis internetinei prekybai, šis lyčių skirtumas praras savo reikšmę.

dykai.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų