Heteroseksualumas, homoseksualumas, aseksualumas ir metroseksualumas... Visuomenė jau persisotino šiais reiškiniais ir perėjo į naują vyriškumo lygį. Šiandien "ant bangos" - uberseksualumas. Šio termino autoriai - JAV reklaminės agentūros JWT darbuotojai.
Knygos "Ateities vyrai", kur pirmą kartą ir buvo pavartotas šis žodis, autorių nuomone, uberseksualumas ("uber" vokiškai - virš; "sexus" lotyniškai - lytis) pakeis metroseksualumą. Vyriškumą, kurį visiškai ignoravo savo išvaizda pernelyg susirūpinę metroseksualai, visuomenei gali grąžinti tik uberseksualūs vyriškiai.
Uberseksualas - gerai pamiršta sena...
Būtent taip mano termino "uberseksualumas" išradėjai. Šiuolaikinio uberseksualo įvaizdis atspindi XX amžiaus 20-30-aisiais metais JAV gyvenusio vyriškio ypatumus. Prieškario laikais buvo populiarūs stipraus charakterio vyrai, galėję apginti ir save, ir savo moterį, ir turtą. Jie buvo išsilavinę, gerai išauklėti, bet tuo pačiu neužmiršdavo savo pagrindinės užduoties - rūpintis šeima ir aplinkiniais. Po Antrojo pasaulinio karo, kaip antipodas archaiškam teisingam vyriškiui, susiformuoja "blogo vyruko" tipas, kuriam būdingas visuomenės priimtų normų ignoravimas, neatsakingas gyvenimas, lengvabūdiškas požiūris į meilę. Būtent šio tipo įtakoje susiformavo hipiai, pankai, sparčiai plito homoseksualumas.
Metroseksualumas, atsiradęs kartu su techniniu ir socialiniu progresu, pasaulyje išpopuliarėjo XX amžiaus pabaigoje. Geros materialinės sąlygos, suteikusios galimybę daug laiko skirti išvaizdos priežiūrai, skatino vyrus keisti ir savo elgesio su aplinkiniu pasauliu taisykles. Šiuolaikiniai vyrai - gerai apsirengę, išsikvėpinę brangiais kvepalais, skaitantys mados žurnalus, važinėjantys brangiais automobiliais, kiekvieną savaitę besidarantys manikiūrą. Jie turi laiko moterims, bet tik tiek, kiek jo lieka nuo savęs. Metroseksualumas - logiškas homoseksualistų kovos už savo teises tęsinys, kaip ir uberseksualumas - logiškas "teisingo" vyro įvaizdžio sugrįžimas.
Uberseksualai: kas jie tokie?
Uberseksualai - pasitikintys savimi ir ryžtingi vyrai, į seksualines partneres besirenkantys gražias moteris, o į geriausius draugus - vyrus. Jie nesidomi alumi ir futbolo rungtynėmis, daugiausia dėmesio skiria visuomeniniam gyvenimui, politikai, ekonomikai, aplinkosaugai, menui. Ant jų stalo guli leidiniai "The Economist" ir "The New York Times" (o ne "Cosmopolitan" ar GO, kaip pas metroseksualą). Uberseksualas niekuomet neatsisakys moteriai padėti, bus geras tėvas ir ryšis kompromisams, jei tai būtina. Jis ne taip fanatiškai kaip metroseksualas rūpinasi savo išvaizda, bet visuomet atrodo nepriekaištingai - būtent taip, kad patiktų kiekvienai moteriai.
Iš esmės uberseksualai yra patobulinta metroseksualų forma. Ši forma nereikalauja demonstruoti moteriškos vyriško charakterio pusės ir tuo labiau - visos jo atributikos: apsilankymo madingose krautuvėlėse, dažnų manikiūro ir pedikiūro seansų. Uberseksualai nėra nuobodos ar snobai - jie neatsisakys romantiško pasisėdėjimo prie laužo su draugais.
Pagal knygą "Ateities vyrai", vieni populiariausių šių laikų uberseksualų - Billas Clintonas, Arnoldas Schwarzeneggeris, Donaldas Trumpas, Pierce'as Brosnanas, George'as Clooney, Evanas McGregoras, grupės U2 solistas Bono.
Uberseksualas ar retroseksualas?
Uberseksualizmas - artimas retroseksualizmui. Pastarasis, skirtingai nei uberseksualizmas, yra "liaudies" išradimas, susiformavęs internete po knygos "Ateities vyrai" išleidimo. Internautai net yra sudarę retroseksualo kodeksą. Štai trumpa jo ištrauka:
Retroseksualas visuomet moka už moterį pasimatymo metu.
Retroseksualas ne tik valgo raudoną mėsą, bet kartais ir pats ją sumedžioja.
Retroseksualas nenaudojo daugiau kosmetikos priemonių nei moteris.
Retroseksualas nesivaiko madų, kai jam virš 30.
Retroseksualas nemėgsta ryšėti kaklaraiščio, bet moka jį užsirišti.
Retroseksualui nereikia sudaryti sandėrio - jam užtenka rankos paspaudimo.
Iš esmės retroseksualizmas yra priešingybė metroseksualizmui. Retroseksualai kritiškia vertina vyrų, susirūpinusių, kaip jie atrodo viešumoje, įpročius. Savo bloguose retroseksualai rašo, kad jie - gerai išauklėti žmonės, savo gyvenimo prasme nelaikantys savimeilės. Jie nesidomi mados naujovėmis, bet atrodo pakankamai gerai. Jie nevaikšto į sporto salę tik tam, kad visiems apie tai vėliau pasakotų, o tiesiog rūpinasi savo figūra. Populiariausias retroseksualaus vyro pavyzdys - aktorius Antonio Banderas.
Tuo tarpu uberseksualai, kitaip nei retroseksualai, ne tokie kategoriški vyro išvaizdos klausimu. Jiems būdingos tradicinės "tikro vyro" savybės - energingas heteroseksualumas, meilė gražiam moters kūnui, geram vynui, cigarams, brangiems kostiumams. Vienas svarbiausių uberseksualų ir metroseksualų skirtumų - tai, kad pirmieji koncentruojasi ne ties savimi, bet ties išoriniais faktoriais - aplinkinių žmonių jausmais, situacijomis.