Šį šeštadienį, kovo 26 d. ant „Mados Infekcijos„ podiumo debiutuos aštuoniolikmetė drabužių dizainerė Milda Čergelytė. Įžūliu paprastumu ir konceptualumu išsiskirianti kolekcija moterims „FTRB0000“ – jau trečioji M. Čergelytės kūrybinėje biografijoje. Teisę pasirodyti didžiausiame Lietuvos mados festivalyje jaunoji dizainerė iškovojo praėjusiais metais surengtame jaunųjų talentų konkurse „Mados Injekcija“.
„Visa kolekcija – nuo idėjos iki pavadinimo, nuo koncepcijos iki įgyvendinimo – yra šiandieninės informacijos gausos bombarduojamo kūrėjo vaizduotės vaisius“, - pasakoja Milda. Pasak jos, nieko nuostabaus, jog dabartinę menininkų kūrybą inspiruoja didžiulė informacijos šaltinių gausa, besikaitaliojanti su praeityje jau sukurtų kūrinių fragmentais. „Nėra ko stebėtis girdint autoritetų pareiškimus, jog nebėra ką kurti, nes viskas jau sukurta. Madoje tai ypač matoma – tendencijos grįžta, idėjos prisimenamos, mada sukasi amžiname pasikartojimo rate“, - teigia jaunoji kūrėja.
Kolekciją „FTRB0000“ M.Čergelytė vadina mados fotorobotu. Jos teigimu, kolekcijos kostiumai yra skirtingų mados epochų ir stilistikų junginys, organiškas ir šimtu procentų šiandieninę eklektiką iliustruojantis kūrinys.
Ant podiumo – skirtingų menų sintezė
Stilistikos, išraiškos ir formos sintezę M.Čergelytė įprasmins ne tik kostiumuose, bet ir pačiame pristatyme. Viena pirmųjų mados filmo žanrą ėmusių populiarinti ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų, „Mados Infekcijos“ podiumą Milda taip pat ruošiasi paversti multi-menine erdve. „Su Londone kuriančiu lietuviu vaizdo menininku Ronaldu Buožiu sumanėme specialiai „FTRB0000“ skirtą audiovizualinę aplinką, gerokai peržengiančią įprastos videoprojekcijos ribas. Tokiu būdu mados pristatymas taps ir medijų bei išraiškų fotorobotu“, - teigė Milda.
„Mados Infekcijos“ podiumu žengsiančius modelius dizainerė papuoš specialiai dekoruotais bateliais. Masiniam vartojimui skirtos avalynės dekoro projektą M.Čergelytė specialiai „Mados Injekcijos“ konkurso ir „Mados Infekcijos“ pasirodymams įgyvendino bendradarbiaudama su vieno didžiausių Europoje avalynės prekybos tinklų „Deichmann“ atstovybe Lietuvoje.
Mada – ir labdarai
Daugiau negu 50 mados fotosesijų, kelis skirtingus mados performansus ir pirmąjį Lietuvoje virtualų mados pristatymą pastaraisiais metais surengusi M.Čergelytė netradicines mados veiklas tęsia ir gyvendama Londone. Netrukus internete bus pristatytas jos ir labdaringos iniciatyvos NOT A SHOP projektas „L.O.G.T-shirt“, kurio metu internete bus galima įsigyti originalius vienetinius marškinėlius, kurių pardavimų pelnas bus skirtas labdaringoms NOT A SHOP veikloms.
„Esu prieš beatodairišką vartojimą, todėl jau seniai puoselėjau padėvėtų rūbų perdirbimo į unikalius vienetinius mados kūrinius projektą. Taip ir gimė senų pilkų marškinėlių projekto idėja kartu su NOT A SHOP“, - kalbėjo šimtą marškinėlių projektui sukūrusi dizainerė. Kai kurie madingomis palaidinėmis ir aksesuarais virtę marškinėliai bus demonstruojami ir M.Čergelytės kolekcijoje šiųmetėje „Mados Infekcijoje“.