• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugybę apdovanojimų pelnęs choro ir orkestro dirigentas Modestas Pitrėnas pripažįsta, kad jo profesijos žmonės kiekvieno koncerto metu susiduria su daugeliu iššūkių – užmegzti muzikinį ryšį su žiūrovais ir orkestru, perteikti kūrinio nuotaiką bei įkvėpti meilę muzikai. Balandžio pabaigoje Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje vyksiančiame koncerte Lietuvos nacionaliniam simfoniniam orkestrui (LNSO) diriguosiantis M. Pitrėnas bei pirmuoju smuiku griešianti dvidešimtmetė, tarptautinio J. Heifetzo smuikininkų konkurso nugalėtoja japonė Mayumi Kanagawa stengsis įveikti šiuos iššūkius ir žiūrovams padovanos vienus romantiškiausių klasikos kūrinių.

Daugybę apdovanojimų pelnęs choro ir orkestro dirigentas Modestas Pitrėnas pripažįsta, kad jo profesijos žmonės kiekvieno koncerto metu susiduria su daugeliu iššūkių – užmegzti muzikinį ryšį su žiūrovais ir orkestru, perteikti kūrinio nuotaiką bei įkvėpti meilę muzikai. Balandžio pabaigoje Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje vyksiančiame koncerte Lietuvos nacionaliniam simfoniniam orkestrui (LNSO) diriguosiantis M. Pitrėnas bei pirmuoju smuiku griešianti dvidešimtmetė, tarptautinio J. Heifetzo smuikininkų konkurso nugalėtoja japonė Mayumi Kanagawa stengsis įveikti šiuos iššūkius ir žiūrovams padovanos vienus romantiškiausių klasikos kūrinių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Dirigentas privalo ne tik išmanyti savo amatą, bet ir sukurti bendrystės ryšius su muzikantais – jeigu kontakto užmegzti nepavyksta, nukenčia bendras muzikinis rezultatas, – sako Modestas Pitrėnas. – Dirigento profesijos atstovams, norintiems tapti tikrais profesionalais, itin svarbios ne tik muzikinės, bet ir komunikacijos bei bendro išsilavinimo žinios. Svarbu ir tinkamai pasirinkti įvairaus žanro bei stiliaus muziką, kad nenuobodžiautų nei publika, nei orkestras ir nei pats dirigentas.“ Anot M. Pitrėno, monotoniškas kūrinių atlikimas gali atbaidyti žiūrovus, ypač tuos, kurie į koncertą ateina vedini didelių lūkesčių.

REKLAMA

Puota melodingos romantiškos muzikos mėgėjams – taip būsimą koncertą apibūdina M. Pitrėnas. Įvairaus amžiaus kategorijos publikai skirtame pasirodyme žiūrovai girdės ugningą bei jausmingą Maxo Brucho Pirmąjį koncertą smuikui ir orkestrui, skaidrią ir galingą, bet tuo pačiu rūsčią ir aitrią Jeano Sibeliaus Antrąją simfoniją bei Roberto Schumanno operos „Genoveva“ uvertiūrą, kurioje pasakojama XIV a. Prancūzijos legenda apie grafo Zygfrido žmoną, nekaltąją Genovevą, piktas Golo ir tarnaitės Margaretos pinkles bei laimingą šmeižto istorijos atomazgą.

REKLAMA
REKLAMA

Maestro teigimu, Lietuvos publika nepasižymi tokiu rafinuotu skoniu, kokį turi Vakarų kultūros šalys, ypač Vokietija, tačiau dėl to mūsų melomanų negalima kaltinti – mūsų šalyje nėra ilgametės humanitarinės-kultūrinės švietimo sistemos bei klasikinės muzikos tradicijos, kokia subrandinta Vakaruose. M. Pitrėnas tik apgailestauja, jog bendra kultūrinė aplinka Lietuvoje vis dar išlieka pakankamai nebrandi ir izoliuota – kiekviena meno šaka rūpinasi savo pasiekimais ir problemomis, trūksta bendresnio intelektualinio srauto: „Tokioje kultūrinėje terpėje yra ganėtinai sunku pasiekti jauną žmogų, kurio nedomina pasenusi metodika bei literatūra.“ Todėl dirigentas stengiasi įkvėpti jaunimą įvairius stilius ir nuotaikas jungiančiais koncertais bei kuriamu muzikiniu ryšiu. Užmegzti ryšį su jaunąja karta, užkrėsti klasikinės muzikos virusu dirigentas bandys ir artėjančio koncerto metu.

Modesto Pitrėno diriguojamo LNSO ir smuikininkės Mayumi Kanagawa koncertas vyks balandžio 26 d., 19:00 val., Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų