Reklamos agentūros "DDB Vilnius" kurtas Lietuvos prekės ženklas nėra plagiatas, nusprendė Lietuvos grafinio dizaino asociacija. Reklamos rinkos dalyviai sako, jog klausimas, ar ženklas nukopijuotas, ar ne - kūrėjų sąžinės reikalas. Jiems abejonių kelia, ar apskritai galime prisistatyti pasauliui su ženklu, kuris vos žvilgtelėjus yra panašus į Kanados miestelio simbolį, antradienį rašo "Verslo žinios".
Reaguodama į viešas abejones dėl projekto originalumo, konkurso organizatorė VšĮ Lietuvos turizmo plėtros agentūra (LTPA) kreipėsi į Lietuvos grafinio dizaino asociaciją (LGDA), kad ekspertai įvertintų UAB “DDB Vilnius” siūlomo prekės ženklo ir Kanados Ontarijo provincijos Londono miestelio ženklo vaizdinį panašumą.
Pirmadienį gautoje LDGA išvadoje konstatuojama: Lietuvos prekės ženklo projektas nėra plagiatas.
“Ženklai turi panašių grafinių elementų, tačiau „DDB Vilnius“ konkursui pateiktas ženklas nėra klaidinamai panašus į Kanados Londono miesto naudojamą ženklą", - ekspertizėje pažymi Gediminas Lašas, LGDA vadovas.
Kita vertus, ne vienas reklamos specialistas tokį LDGA sprendimą vertina skeptiškai, praneša „lrt.lt“.
R. Stadalnikaitė, reklamos agentūros „Kredo R“, dalyvavusios Lietuvos prekės ženklo konkurse, prezidentė, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos sprendimą vertina skeptiškai: ženklų panašumas yra akivaizdus, o lyginti juos skaičiuojant lapelių kiekį ir ginčytis dėl atspalvio, anot jos, yra neprofesionalu.
„Lietuvos prekės ženklas bus naudojamas ne šalies vidaus komunikacijai, o prisistatant visam pasauliui, todėl mums kaip valstybei nenaudinga turėti ženklą, kuris kelia abejonių dėl autentiškumo“, – mano ji.
Jai pritaria ir Viktoras Bachmetjevas, konkurse nedalyvavusios reklamos agentūros VRS projektų grupės vadovas.
„Įsivaizduokime, jei dizaineris sukurtų labai panašų ženklą į kompanijos „Nike“ simbolį. Vėliau įrodytų, jog tas dizaineris „Nike“ ženklo gyvenime nėra matęs. Vis dėlto ar naudotume tą ženklą? Žinoma, kad ne“, – sako jis.