Nuo 2013 metų alaus gamintojo „Heineken“ organizuojamos varžybos sutraukia geriausius barmenus iš viso pasaulio. Čempionato dalyviai demonstruoja savo įgūdžius pilstant alų pagal tobulo pylimo (angl. „Perfect Pour“) standartus, kuriuos sudaro penki pagrindiniai žingsniai: taurės plovimas, alaus pylimas 45 laipsnių kampu, putos nubraukimas specialiu įrankiu (angl. „Skimmer“), patikrinimas ir pateikimas vartotojui.
Šiose varžybose dalyvauja tik „Heineken“ atrinkti barmenai. Iš pradžių barmenai yra apmokomi sertifikuotų trenerių, kaip pilstyti alų bare. Praėjus mokymams šiuose baruose lankosi slapti pirkėjai, kurie vertina alaus įpylimo kokybę ir atrenka geriausius barmenus.
Šiais metais Baltijos šalių finale, kuris vyko Rygoje, dalyvavo 11 atrinktų barmenų: 5 iš Latvijos, 4 iš Lietuvos ir 2 iš Estijos. Šiose varžybose pirmąją vietą ir kelialapį į Amsterdame vykstantį „Heineken Global Draught Championship“ iškovojo „KAS KAS“ baro barmenas Rodrigas Padriezas.
„Praėjusiais metais Baltijos šalių čempionate, kuris vyko Lietuvoje, dalyvavo mano kolega, jis laimėjo antrą vietą. Šiemet išbandyti jėgas teko man. Galima sakyti, kad man pasisekė, nes, kai atėjo slaptas pirkėjas, tądien dirbau ir galėjau priimti jo užsakymą. Vėliau sulaukiau žinutės, kad esu kviečiamas į Baltijos šalių čempionatą, buvo tikrai geras jausmas sulaukti įvertinimo“, – pasakoja R. Padriezas.
Mažesni bokalai kėlė iššūkių daugeliui dalyvių
Tarptautiniame „Heineken“ geriausių barmenų konkurse Amsterdame šiemet varžėsi 16 dalyvių iš 14 šalių. Finalinį etapą sudarė trys turai: pirmame buvo vertinamas taisyklingas alaus pylimas, antrame – greitis, o trečiame, kuriame varžėsi tik keturi ankstesnius etapus sėkmingiausiai įveikę dalyviai – dar kartą demonstruojama meistrystė.
Lietuvai atstovavęs R. Padriezas atskleidė, kad varžybos Amsterdame gerokai skyrėsi nuo Baltijos šalių čempionato.
„Lietuvoje esame įpratę pilti alų į didesnius bokalus, o Olandijoje naudojami mažesni, vos 250 ml talpos bokalai, kurie prisipildo per kelias sekundes. Tuo tarpu alaus kranai išsiskiria itin stipria srove, kai Baltijos šalyse įprastai galima reguliuoti srovės stiprumą – tad reikėjo greitai prisitaikyti prie naujų sąlygų. Mačiau, kad daugeliui čempionato dalyvių tai irgi kėlė iššūkių“, – čempionato užkulisius atskleidžia barmenas.
R. Padriezas pabrėžia, kad svarbiausia varžybų dalis buvo tikslus ir griežtas alaus pylimo procesas. Kiekvienas etapas buvo vertinamas pagal penkių balų sistemą.
„Pilant alų reikia laikytis tam tikrų taisyklių. Pavyzdžiui, prekės ženklas ant bokalo turi būti visą laiką atsuktas į baro svečią – nuo to momento, kai paimi bokalą, jį skalauji, sausini, pildai alumi ir galiausiai patieki. Taip pat svarbu atitaikyti putos kiekį – tinkamai įpylus alaus, puta turi būti ant prekės ženklo žvaigždutės „pečių“, – sako barmenas.
Pasak jo, finaliniame etape, kai reikėjo dar kartą pademonstruoti alaus pylimo meistriškumą, iškart žinojo, kad yra vertas prizinės vietos – du varžovai padarė grubių klaidų.
„Pasaulinis čempionatas tikrai buvo aukšto lygio, mielai sudalyvaučiau ir kitą kartą“, – sako R. Padriezas.
Pasak „Heineken“ prekės ženklui Baltijos šalyse atstovaujančios „Kalnapilio-Tauro grupės“ HORECA vadovo Vaidoto Adamaičio, dalyvavimas tokiuose mokymuose bei konkursuose padeda užtikrinti gerąją patirtį barų klientams.
„Kuomet vertiname pilstomo alaus kokybę, tai priklauso ne tik nuo jo gamintojo, bet ir nuo pylimo technikos. Šiuo atveju, žmogiškasis faktorius yra itin svarbus. Būtent dėl šios priežasties siekiame geresnės klientų aptarnavimo kokybės ir kultūros Lietuvos barų sektoriuje“, – sako jis.
Straipsnį parengė: UAB Kalnapilio-Tauro grupė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!