Jos - vienos garsiausių moterų pasaulyje. Tad kodėl šios moterys nori būti panašios į bet ką, tik ne į save?
“Šlovė yra lyg upė, - sakė XVII amžiaus mąstytojas ir poetas Frensis Beikonas (Francis Bacon), - ji neša lengvus bei išsipūtusius ir skandina sunkius ir tvirtus". Apie garsenybes rašančių leidinių Beikono laikais nebuvo, tad jis vargu ar turėjo galvoje būtent jas, kai rašė apie minėtus skirtumus. Čia galima būtų išvesti paralelę tarp Peris Hilton (Paris Hilton) ir Airis Merdok (Iris Murdoch). Tačiau net ir Beikono laikais, regis, upės paviršių teršė plūduriuojantys lengvasvoriai, o dugne murkdėsi tie sunkiasvoriai.
Beikonas gyveno tuo pačiu metu kaip ir Šekspyras. Ganėtinai keista, kad net ir anais senais laikais nebuvo vienos nuomonės apie tai, kuri garsenybė svarbesnė. Matyt, ir tada tie lengvasvoriai iš visų jėgų stengėsi išsilaikyti vandens paviršiuje.
Išties Džefersono Heko (Jefferson Hack) knygoje “Kitas portretas" (“Another Portrait") galima rasti nemažai paralelių su anais laikais. Jeigu norite atsekti fotografo Marijo Sorenčio (Mario Sorrenti) sukurto seksualiojo Gvinet Peltrou (Gwyneth Paltrow) portreto šaknis, reikėtų apsilankyti Bakingamo rūmuose ir pažiūrėti Van Daiko XVII amžiuje tapytą jo garsiosios meilužės Margaret Lemon (anų laikų Lindsė Louhen) aktą, kuriame ji vaizduoja Psichę.
Šiais laikais tik vienas dalykas skiriasi - žvaigždės savo portretuose pasiutusiai trokšta atrodyti nepanašios į save. Regis, jos maldaute maldauja paversti jas kuo nors kitu. Iš tikrųjų aname Gvinet portrete Sorentis meistriškai ją užmaskuoja, paslėpdamas jos veidą pagalvėje, tuo tarpu žvilgantis oda užpakaliukas iškeltas į viršų. Iš tikrųjų ji seksuali, bet tai gali būti bet kas, nes tikrosios užpakaliuko savininkės niekaip neatpažinsi. Matyti tik viena akis pro užkritusias ant veido plaukų sruogas.
Nors garsenybės akis bado iš visur, kur tik pažvelgsi - iš knygų lentynų, plakatų bei pro šalį lekiančių autobusų, ne visada gali būti tikras, kad tai būtent tie žmonės, apie kuriuos galvoji. Kai kurios bando slėptis po susivėlusiomis plaukų kupetomis, kitos - išsirangiusios netikėčiausiomis jogos pozomis, kad tik nesimatytų veido, dar kitos - tarsi iš paties šėtono pasiskolinusios įvaizdį.
Štai kad ir Tilda Svinton (Tilda Swinton). Puiki Šekspyro heroję vaidinusi aktorė, garsėjanti protu, šuoliuoja per kapines kažkokia gotiško stiliaus tunika, lyg iš kokio siaubo filmo. Kas ją apsėdo?
Taip pat minėto Sorenčio fotografuota Kirsten Danst (Kirsten Dunst) prisidengusi kūną taip menkai ir sėdi tokioje tamsioje mašinoje, kad tėra panaši tik į kekšės šešėlį. Nikolė Kidman (Nicole Kidman) atsiseginėja užtrauktukus, užsimaukšlinusi ant galvos juodą peruką, ir atrodo panaši į gotišką prostitutę.
O kas gi toji nindzių valdovė atgal sušukuotais “Valentino" stiliaus plaukais, įsisiautusi į mini kimono Kreigo Makdino (Craig McDean) nuotraukoje? Ogi mažoji gundančių formų Skarlet Johanson (Scarlett Johansson). Iš Umos Turman (Uma Thurman) veido auga drugelių sparneliai. Ir jie jai visai tinka.
Iš tiesų norisi sušukti - liaukitės! Bent akimirką pabūkite savimi.
Parengė Rolanda Strumilienė