LRT radijo laida „60 minučių“, LRT.lt
„Eurovizija“ – smagus vieno vakaro šou, Lietuvos žiūrovai jos nebevertina taip rimtai. Tai pastebi muzikos apžvalgininkas Karolis Vyšniauskas.
„Tai nereiškia, kad nereikia stengtis, kad nereikia įdėti darbo į pasirodymą, bet sveikas supratimas, kad tai yra muzikinis šou, kuris ateina ir praeina. Ir koks skirtumas, kokią vietą užimsime. Nesveiko sureikšminimo, kuris būdavo anksčiau, jau nebepastebiu. Dėl to labai džiaugiuosi“, – LRT radijo laidoje „60 minučių“ sakė K. Vyšniauskas.
Apžvalgininko įsitikinimu, tai, kad Vilija Matačiūnaitė su daina „Attention“ nepateko į „Eurovizijos“ finalą, jo visai nenustebino.
„Būtų nustebinę, jeigu jai būtų pavykę patekti. Antrosios pusfinalio dalies nepavadinčiau labai stipria, bet V. Matačiūnaitės pasirodymo lygis skyrėsi nuo kitų pasirodymų, kad ir kaip bandytumėme tai paneigti“, – teigė apžvalgininkas.
Jo nuomone, apskritai, „Eurovizijos“ konkursas neišsiskiria dainų kokybe.
„Yra trys „Eurovizijos“ dainų tipai: šokių daina, lėta baladė ir dar atsirado keletas grupių, kurios bando kopijuoti tokią pakankamai garsią grupę „Mumford and Sons“. Šiame konkurse kasmet būna labai labai daug dainų, o praėjus metams, jų jau niekas nebeatsimena. Dabar pagalvokite, kas laimėjo 2009 m. „Euroviziją“, – teiravosi K. Vyšniauskas.
Muzikos apžvalgininko žodžiais, „Eurovizija“ yra smagus vieno vakaro šou, Europos estrados šventė, bet iš muzikinės pusės konkursas tikrai nėra rodiklis. Lietuvoje „Eurovizijos“ konkursas labai sureikšminamas. K. Vyšniausko nuomone, tai yra logiška, nes Lietuvos populiariosios kultūros atstovams nelabai yra vietų, kur jie galėtų suspindėti tarptautiniu lygmeniu ir bandyti ką nors parodyti.
„Natūralu, kad Lietuvoje, priešingai nei kitose šalyse, kuriose muzikinė rinka puikiai egzistuoja ir be „Eurovizijos“, šis konkursas yra geografinės muzikinės rinkos dalykas“, – teigė apžvalgininkas.
Tiesa, anot K. Vyšniausko, „Eurovizija“ nusako tik tam tikros europiečių auditorijos skonį, nes tikrasis Europos muzikinis gyvenimas verda muzikos festivaliuose, TV muzikos kanaluose, tinklalapiuose ir t.t.
„Eurovizija“ yra labiau kaip karnavalas. Muzikos lyderiai išaiškėja muzikos apdovanojimuose, o šis konkursas yra tik smagi vieno vakaro programa, kurią smagu žiūrėti, bet kuri pasako tik apie tam tikrus stereotipus, kuriuos turi šalys“, – tikino K. Vyšniauskas.