Kol likę svečiai tempė roges su vaišėmis, šis nusprendė nesivarginti ir kirto per laukus su savo „parketniku“. Be jokios abejonės, jo „Baltasis Dakaras“ baigėsi keliasdešimt metrų nuo kelio Alytaus rajone. Daug tikėtis iš sunkaus ir blokuojamo diferencialo neturinčio automobilio ir nereikia.
Aišku, čia, kaip sako geras draugas Artūras, reikia greičio. Su tokiu užsidegimu jam ir jo „Opel Astra“ bekelės ir neišvažiuojamų sniego laukų nėra. Bet čia ne apie tai. Įdomiausia istorijos dalis prasidėjo tada, kai moterys ruošė stalą, o vyrai ėjo traukti „Sorento“ iš sniego. Tądien apie „Kia“ sužinojau daug nepatikrintų faktų: nuo „kiniškas š...“ iki „b...“ ir „n...“, ir „p...“.
Šis epizodas yra apytikslis lakmuso popierėlis, ką apie „Kia“ galvoja niekada naujo automobilio nepirksiantis pilietis. Bet viskas pasikeitė daug anksčiau. Maždaug nuo tada, kai prie kompanijos prisijungė „Volkswagen“ grupės dizaineris Peteris Schreyeris (dar geriau žinomas kaip „Audi TT“ dizaino tėvas). Nuo 2009 metų gamintojas su nauja „Tigro nosimi“ eina atsinaujinimo keliu, kiekvienąkart vėtomas ir mėtomas, bet nėkart nesuklupęs.
Jau trys gamintojo modeliai yra sulaukę dizaino „Oskarais“ vadinimų „Red Dot“ apdovanojimų, o jums teks skaityti apie trečiosios kartos „Sorento“, kuris šiemet gavo garbingą paminėjimą šiame konkurse.
Taigi, ar jis išsikapstytų iš sniego? Nesu tikras, bet šansų dėl naujo elektromagnetiškai blokuojamo diferencialo turėtų daugiau. Vieną dalyką galiu užtikrinti. Absoliučią daugumą laiko „Sorento“ praleis ant kietos kelio dangos. Ne dėl to, kad jis neturi nusileidimo nuo nuokalnės kontrolės, kuria pasigirti gali net „Opel Mokka“.
Akivaizdu, kad modelis tapo labai vakarietiškas. Jis yra žemesnis už pirmtaką, komplektuojamas tik su automatine pavarų dėže, turi automatiškai atsidarančią bagažinę, iš visų pusių ekrane komponuojamą vaizdą, lygias grindis keleiviams ir kitus dalykus, kurių prieš 10 metų nebūtumėte sieję net su „Premium“ segmento automobiliais.
Vertikalios variklio grotelės gal ir iš pirmo žvilgsnio neprimena tigro nosies, bet išdėlioti plastikiniai rombeliai atrodo lyg rasa ant žvėries šnervių. Didžiulės vertikalios plokštumos ir mažai subtilumo. Štai šie elementai nebekelia abejonių, kad trečiosios kartos „Sorento“ buvo orientuotas į JAV rinką. Už Atlanto modeliui ir jo netikram broliui „Hyundai Santa Fe“ tikrai neblogai sekasi, todėl nieko čia nuostabaus. Atrodo, kad „Kia“ net nesistengė įtikinėti Rytų ir Centrinės Europos pirkėjų, kuriems, už 7 metų garantiją visada geriau yra senstelėjęs BMW. Arba kurių šūkis yra „nėra nieko nepataisomo, yra tik per mažai valandų garaže“. Panašu, kad „Kia“ nebeįtikinės. Jie patys supras, bet tada gali būti per vėlu.
Kol kas šiandien „Sorento“ demonstruoja kokybišką prabangą. Jei sukate galvą, kas tai galėtų būti, iškart pasakysiu, kad paprasta prabanga yra geriau nei kokybiška. Mat pastaroji pasižymi odiniu salonu, siūlėmis, minkštais paviršiais, šlifuotu aliuminiu, kokybiška garso sistema. Tačiau ši aplinka stokoja to X faktoriaus, kurį jaučiame, bet negalime apibūdinti kaip tai atsitinka „Land Rover“ ar „Mercedes-Benz“ automobiliuose. Jau nekalbant apie tai, kad durų pakraščiuose nėra užlaidų, taigi salone matoma plika kėbulo spalva. Visgi testuotas modelis turėjo dviejų spalvų salono apdailą, masyvų panoraminį stogą, sėdynes su atmintimi ir neįtikėtiną garso izoliaciją. Ne vienas keleivis testo metu liko nustebintas, kad tai yra „Kia“.
Tiesa, į saloną prasimuša neandertalietiškas dyzelinio variklio garsas. Ir tai bus vienintėlis pasrinkimas Lietuvos rinkoje. Jėgainė jau bus pažįstama ankstesnių modelių ar „Santa Fe“ turėtojams, tik čia ji patobulinta, švaresnė ir draugiškesnė baltosioms meškoms, bet ne mokesčių už taršą rinkėjams. 6 laipsnių pavarų dėžę taip pat galima pavadinti reliktu iš paleozojaus, tačiau neskubėkite. „Eco“ režime ji bus tokia lengva, kad sūkių rodyklė plevens kaip įsimylėjusios ir kiek išgėrusios mergelės blakstienėlės. Tik numygus aliuminiu kaustytą akceleratoriaus pedalą, brutaliau suriaumoja motoras, o pavarų dėžė reaguoja žaibiškai.
Akivaizdu, kad jo komforto zona yra apgalvotas ir santūrus vairavimas. Variklis nurimsta, o pakaba neleidžia didžiuliam SUV tapti šaltienos gabalu ant ratų. Nors pasileidus plaukus ir pasigarsinus muziką, „Sorento“ ryžtingai kabinasi į kelią, kaimietiškai riaumoja, bet posūkiuose nepateikia netikėtumų. Gal ir aukso viduriukas, draugai.
Jei modelis ir neturi mažiausiai 7 pavarų ar švelnesnio variklio, tai informacinės sistemos prasme jis konkurentus nubloškia į laikus, kur „Tetris“ atrodė naujovė. Informacinis ekranas gali rodyti tris skirtingus langus vienu metu, kiekviena funkcija yra greitai pasiekiama, muzika net su „Windows Phone“ sinchronizuojama per gana trumpą laiką. Dar pridėkime automatinį automobilio parkavimą (pastarasis yra tikra dangaus mana, jei automobilyje sėdi 4 bambliai) ir iškyla klausimas – „Kia/Hyundai“, kada bus programėlė jūsų automobiliams?“.
„Kia“ su trečiosios kartos „Sorento“ yra kaip darbuotojas, kuriam bosai visuomet grasindavo, kad šis nieko nepasieks ir yra netikęs. O jei sugalvos palikti darbą, tai viršininkas pasirūpinsiąs, jog šis niekur jo daugiau nerastų. Po keletos metų darbuotojas jau yra gerokai patobulėjęs, tvarkingai apsirengęs, dirba tarptautinėje kompanijoje. Vieną dieną jis parkuojasi savo visureigį šalia bebaigiančios supūti „Audi 80”, kurioje pamato vis dar piktą buvusį savo vadą. (Istorija gali atitikti realybę iš draugo Sergėjaus pasakojimo).
„Kia Sorento“ techninis pasas
Variklio darbinis tūris – 2 199 kub. cm. Varomas dyzelinu. 450 Nm sukimo momentą pasiekia esant 1,75 – 2,75 tūkst. sūkių per minutę. Maksimali 147 kW galia pasiekiama esant 3,8 tūkst. sūkių per minutę. Iki 100 km/h įsibėgės per 9,6 sekundės. Deklaruojamos degalų sąnaudos (mieste / užmiestyje / mišrios), l/100 km: 7,7/ 6,1 / 6,7. Tuščio automobilio svoris – 1 998 kg. Kaina Lietuvoje prasideda nuo 39 990 eurų, arba 138 077 litų. Testuoto modelio – 45 990 eurų arba 158 794 litų.
Patiko
Tyla salone Gerai suręstas vidus Gyvenimą lengvinančios technologijos
Nepatiko
Ne kiekvienąkart norėjęs užsidaryti stoglangis Beraktė sistema vis tiek reikalauja spausti klavišą išorėje atrakinant automobilį Po automobiliu sumontuotas atsarginis ratas
Kompromisas
„Sorento“ stebina savo pritaikymu šeimos ir nuosaikaus prestižo reikmėms