2007-aisiais prancūzai Ubisoft žaidimų rinkoje pristatė „Žudikų broliją“ (angl. „Assassin‘s Creed“). Įvairiose epochose ir šalyse vykstantis veiksmas, temdomas įvairių istorinių įvykių, buvo prisodrintas moksline fantastika ir vystėsi apie dviejų organizacijų – tamplierių ir žudikų (asasinų) kovą.
2016-aisiais kinus pasiekusiame filme pagrindinį vaidmenį atliko Oskaro laimėtoja, aktorė Marion Cotillard ir būsimosios Laros Kroft (akt. Alicia Vikander) sutuoktinis, aktorius Michaelis Fassbenderis. Pastarasis tikino niekuomet nežaidęs šio žaidimo ir net nežinojęs apie jo egzistavimą, tačiau gavęs pasiūlymą filmuotis įveikė visas žaidimo versijas. „Žudikų brolija“ – vienas nedaugelio filmų, kurių siužetinė linija nėra paremta žaidimo siužetu, tačiau tai nesutrukdė jam apie save suburti gerbėjų ratą. Filmą, kurio pagrindinis herojus išgyvena savo XV a. gyvenusio protėvio nuotykius ir sužino esąs žudikų klano palikuonimi, žiūrovai gali išvysti didžiausioje vaizdo transliacijų internetu plaformoje viaplay.lt. Filmą galite žiūrėti ČIA.
Kaip skelbia filmo kūrėjai, „Žudikų brolija“ jau sulauks ir tęsinio, kuris kino teatruose turėtų pasirodyti 2019-aisiais.
„Žutbūtinio mūšio“ (angl. „Mortal Kombat“) režisierius Paulas W.S. Andersonas ilgą laiką negalėjo atsiplėšti nuo žaidimų konsolės. Iš pradžių dienų dienas žaidęs „Žutbūtinį mūšį“, vėliau vyras atrado 1996-aisiais pasirodžiusį „Absoliutų blogį“ (angl. „Resident Evil“). Galiausiai ilgametis žaidimas P.W.S. Andersoną įkvėpė sukurti filmą „Absoliutus blogis“ apie zombių apokalipsę, kuri prasidėjo laboratorijos darbuotojams užsikrėtus pavojingu virusu. Pagrindinis juostos vaidmuo atiteko režisieriaus žmonai, aktorei Millai Jovovich, kuri kino ekrane meistriškai švaistėsi ginklu, spinduliavo seksualumą ir buvo praminta gražiausia zombių naikintoja bei tapo raktu į filmo sėkmę. Pasaulinė „Absoliutaus blogio“ sėkmė kūrėjus įkvėpė sukurti dar 5 juostos tęsinius, o „Resident Evil“ prekinis ženklas šiandien laikomas vienu sėkmingiausių žaidimų pasaulyje – po juo slepiasi filmai, animacija, knygos, komiksai, žaislai ir, žinoma, žaidimai. „Viaplay“ vartotojai turi galimybę pamatyti antrąją „Absoliutaus blogio“ dalį ČIA.
1999-aisiais japonų sukurtas „Tylioji kalva“ (angl. „Silent Hill“) tapo pasauliniu išgyvenimo žaidimų (angl. „survival horror“) rinkos lyderiu. Žaidimo siužetas paprastas – motinai atsisakius gydyti dukrą psichiatrijos ligoninėje, moterys išvyksta į dukrai besisapnuojantį miestelį, pavadinimu Silent Hillas. Vos atvykus mergina mįslingai dingsta, o nežinios gaubiamai motinai tenka kovoti su monstrais ir susidurti ne tik su keistais miestelėnais, tačiau ir juodąja miestelio gyvenimo puse.
Komercinė žaidimo sėkmė prie filmo kūrėjų durų išrikiavo visas Holivudo kino studijas, siekusias pasirašyti kontraktą su žaidimo kūrėjais. Filmo ėmusis Focus Features, 2006-aisiais į kinus atkeliavo psichologinis siaubo filmas „Tylioji kalva“, kurio sėkmė užgožė žaidimą, o gerbėjai tikino, jog tai vienas geriausiai žaidimo atmosferą perteikusių filmo pavyzdžių. Šiandien žaidimų pagrindu sukurtos juostos „Tylioji kalva“ ir „Absoliutus blogis“ laikomos ryškiausiais išgyvenimo siaubo filmų pavyzdžiais.
16 bitų žaidimo pavidalu 1989-aisiais kompanijos Ubisoft išleistas Persijos princas (angl. „Prince of Persia“) tapo dar vienu kultiniu žaidimu, kurį išsijuosę pliekė bene visi 9 dešimtmetyje augę vaikai. Pilies labirintuose su priešais kovojantis ir kliūtis įveikiantis persų berniukas į kino ekranus filmu „Persijos princas: Laiko smiltys“ atkeliavo tik 2010-aisiais, tapdamas brangiausia visų laikų žaidimo ekranizacija. Nors nuo žaidimo populiarumo piko buvo praėję kone du dešimtmečiai, o tuometiniai jaunuoliai nė nenutuokė apie garsųjį žaidimą, šis faktas nesutrukdė juostai tapti ypač populiaria.
Nemenką vaidmenį jos kelyje į šlovės Olimpą atliko karjeros augimą išgyvenęs aktorius Jake Gyllenhaalas, į kinus sutraukęs būrius moterų ir merginų. Šiltai filmą sutiko ir kino kritikai, o eilė įtakingų kino leidinių „Persijos princą“ vadino viena sėkmingiausių kompiuterinių žaidimų ekranizacijų, kuri filmo kūrėjams atsipirko su kaupu.
1994-aisiais dienos šviesą išvydęs virtualus pasaulis, kuriame žmonės kovoja su orkais, savo laiku prarijo milijardų planetos gyventojų laisvalaikį ir ilgus metus išlaikė populiariomis buvusias interneto kavines. Vienu iš penkių pasaulyje populiariausių kompiuterinių žaidimų laikomas Warcraft žaidėjams padovanojo fantastinį pasaulį, kuris žaidimų pasaulyje buvo tikra naujiena.
2004-aisiais išleistas žaidimo tęsinys „World of Warcraft“ tapo ne tik populiariausiu žaidimu pasaulyje, turinčiu daugiau kaip 100 mln. registruotų vartotojų, tačiau ir pačiu pelningiausiu (uždirbo daugiau kaip 10 mln. JAV dolerių). Šis rekordas iki šiol išlieka „World of Warcraft“ rankose.
Kultinis žaidimas į kinus atkeliavo tik 2016-aisiais ir buvo skeptiškai priimtas kritikų, tačiau liaupsintas žaidimo gerbėjų. Vaizdo transliacijų internetu plaformoje „Viaplay“ žiūrovai gali išvysti lietuviškai įgarsintą kino juostos versiją ČIA ir patys nuspręsti ar šįkart verta tikėti kritikais. Filmą režisavęs Duncanas Jones tikina filmo dėka netikėtai atradęs kompiuterinių žaidimų visatą ir tikina neatmetantis tikimybės ateityje sekti Paulo W.S. Andersono pėdomis bei kino ekranams pristatyti daugiau kompiuterinių žaidimų ekranizacijų. Visų šių filmų kūrėjai tarsi susitarę tikina, jog visai nesvarbu kokią žaidimų konsolę valdėte paauglystėje – Sega, PlayStation, Nintendo, Xbox ar kitas – kartą kompiuteriniams žaidimams užgimusi meilė trunka visą gyvenimą.